צביעת בניין חיצוני מחיר

תוכן עניינים

אם הצבע של הקירות החיצוניים בבניין שלכם דהה ואתם מעוניינים לשדרג את מראה הבניין, אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי צביעת בניין חיצוני. מדובר בתהליך בו צובעים את הקירות החיצוניים של הבניין. תהליך זה מספק יתרונות אסתטיים לצד יתרונות פרקטיים. מה התהליך כולל וכמה הוא עולה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

צביעת בניין חיצוני- מה זה אומר?

תהליך צביעת בניין חיצוני הוא תהליך שבו מבצעים צביעה מחדש של הקירות החיצוניים של הבניין. יש סיבות שונות שמביאות לביצוע פרויקט צביעה כזה. בדרך כלל, הצביעה מתבצעת כאשר הצבע הישן דהה ויש צורך לחדשו. יש לציין כי התהליך רלוונטי רק לבניינים שאין להם חיפוי חיצוני, כמו אבן, שיש או זכוכית. לדוגמה, בעיר ירושלים רוב הבניינים מכוסים בחיפוי אבן ירושלמית ולכן אין צורך בצביעת הבניין. עם זאת, כאשר אין חיפוי חיצוני והצבע של הבניין דהה, יש צורך בצביעה חדשה.

צביעת בניין חיצוני מחיר

בדרך כלל, תהליך הצביעה מתבצע במקרים של שיפוץ או שיקום של הבניין. במצב כזה, הצביעה מהווה שלב סופי בתהליך השיפוץ ומטרתה לחדש את המראה האסתטי של הבניין. בנוסף, הצבע מספק שכבת איטום נוספת לקירות החיצוניים ומסייע בהגנה עליהם מפני נזקים שונים.

 

צביעת בניין חיצוני מחיר- מתי כדאי לצבוע?

צביעת בניין חיצוני מתייחסת לצביעה של הקירות החיצוניים. כדי שהתהליך יתבצע בצורה יעילה, חשוב לקחת בחשבון את עונות השנה ולהתאים את הצביעה לזמנים מתאימים. לאחר הצביעה, הצבע צריך להתייבש. התהליך המלא של הייבוש יכול לקחת בערך 72 שעות, ובמהלך זמן זה חשוב שהצבע יישאר יבש לחלוטין ולא יירטב. על כן, עונת החורף שבה יש סיכוי לגשמים על הצבע אינה מומלצת לצביעה חיצונית. גם אם התחזית נראית טובה בחורף, עננים פתאומיים עשויים להביא גשם ולכן אין טעם לקחת סיכון. לכן, כדאי לצבוע קירות חיצוניים באביב או בקיץ. במהלך התקופות הללו, השמש חזקה ותהליך הייבוש של הצבע מתבצע בצורה מהירה יותר והצבע נצמד בצורה מיטבית על הקירות.

צביעת בניין חיצוני מחיר- אישור עבודה בגובה

צביעת בניין חיצוני כוללת את הצביעה של הקירות החיצוניים. מכיוון שרוב הבניינים כוללים מספר קומות, עבודת צביעת הקירות החיצוניים מחייבת עבודה בגובה. כאשר בוחרים באנשי מקצוע לביצוע העבודה, חשוב מאוד לוודא שיש להם אישור עבודה בגובה. אישור זה מבטיח שהעובד מכיר ומפעיל את נהלי הבטיחות הנדרשים לעבודה בגובה, ומבטיח גם ביטוח לאחריות במקרה של תאונה. תעודת אישור לעבודה בגובה ניתנת רק לעובדים שעברו הדרכה בטיחותית מתאימה. כל עובד חדש צריך לעבור הדרכה בטיחות לפני תחילת עבודתו בפועל. בנוסף, העובדים חייבים לעבור את ההדרכה מדי תקופה מסוימת כדי לחדש את האישור לעבודה בגובה.

 

צביעת בניין חיצוני מחיר- השלבים בתהליך

תהליך צביעת בניין חיצוני הוא תהליך המכיל מספר שלבים חשובים. השלב הראשון הוא לבחור את הצבע המתאים כאשר יש לשקול את סוג הצבע והגוון המבוקש. סוג הצבע יכול להיות אקרילי רגיל או שליכט. באזורים מרובי גשמים או לחים, מומלץ לשים דגש על שימוש בצבע שליכט. יש לקחת בחשבון גם את השימוש בצבעים פולימריים המספקים שכבת הגנה על הקירות החיצוניים של הבניין.

השלב הבא בתהליך הוא הכנת השטח לצביעה. עבודת ההכנה כוללת שלבים שונים בהם ניקוי הקירות מלכלוך ואבק, לסגור סדקים ולמלאם בחומר איטום מהיר. בנוסף, יש לבצע שיוף של הקירות כדי ליצור שכבה אחידה וחלקה שתאפשר צביעה באיכות גבוהה. לאחר מכן יש לקבל את הסכמתם של לפחות 75% מדיירי הבניין. לאחר קבלת אישור הדיירים, יש להשיג היתר בניה מהרשות המקומית המתאימה. 

לאחר שקיבלתם היתר בניה, ניתן להתחיל בשלב הצביעה בפועל. יש מספר אפשרויות לביצוע הצביעה, כגון סנפלינג, מרפסת ניידת או התקנת פיגומים. לפני התחלת העבודה, חשוב לבחור באיש מקצוע מתאים, זהיר ומיומן ולוודא שיש לו את כל האישורים הנדרשים, כולל אישור עבודה בגובה. כמו כן, חשוב לבחור בחברה מתאימה המספקת שירותים ברמה מקצועית ובאיכות גבוהה.

תהליך צביעת בניינים בסנפלינג הוא תהליך יעיל ומורכב, הדורש תשומת לב לפרטים ותכנון טוב. על ידי עקיפת כל השלבים הללו בקפידה, תוכלו להבטיח צביעה איכותית של הבניין.

צביעת בניין חיצוני מחיר- כמה זה עולה?

צביעת בניין חיצוני היא משימה שכוללת מגוון אלמנטים ומושפעת מגורמים רבים ולכן קשה לקבוע את המחיר שלה באופן חד משמעי. כל בניין הוא ייחודי וכולל מספר משתנים, כמו גודלו, הנגישות לצביעה, גווני הצבעים וכמובן הצורך בתיקונים ושיפוצים נוספים. לדוגמא, לעתים יש צורך בתיקוני שפכטל או הסרת שכבת שליכט או טיח קודמת. במצבים כאלה המחיר יעלה בהתאם לתיקון הנדרש. ככל שהבניין גבוה יותר כך המחיר יעלה בהתאם. גם ביצוע התהליך ישפיע על המחיר. ניתן לצבוע בניין חיצוני על ידי התקנת פיגומים, מרפסת ניידת או סנפלינג. כל אפשרות כזו תשפיע על המחיר ותשנה אותו. באופן כללי, המחיר לצביעת בניין חיצוני ינוע בין 60-80 שקלים למטר. על מנת לקבל מחיר מדויק יש לפנות לקבלן או לחברת צביעה ולקבל הצעת מחיר בהתאם לגורמים הרלוונטיים לבניין שלכם. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!