הוספת מרפסת תלויה

תוכן עניינים

ככל שהשנים עוברות, יותר ויותר אנשים מחליטים להוסיף מרפסות לדירות שלהם ולשדרג את איכות החיים שלהם. יש שני סוגי מרפסות אפשריים– מרפסת תלויה ומרפסת עמודים. במאמר הבא נרחיב על הוספת מרפסת תלויה ועל היתרונות הטמונים בסוג זה. 

מהי מרפסת תלויה?

מרפסת תלויה היא מרפסת עשויה פלדה שמיועדת להתקנה על קירות החיצוניים של בניינים. שיטת הבנייה של מרפסת תלויה מכונה בנייה יבשה. בשיטה זו מעגנים קורות פלדה לקירות הבניין ואין צורך בעבודות ייבוש של הבטון. שיטה זו היא שיטת הבנייה המתקדמת יותר והיא נחשבת לשיטה פשוטה וקצרה בעיקר בגלל שהיא מפחיתה את הצורך בעבודות ייבוש כמו בבנייה עם בטון או מלט. בנוסף, התכנון והייצור של קורות הפלדה המרכיבים את המרפסת מתבצעים במפעל ולא בשטח הבנייה. כך ניתן לקצר את תהליך הבנייה ולמנוע הפרעות משמעותיות בשגרת החיים של דיירי הבניין.

הוספת מרפסת תלויה

תהליך קצר ופשוט

הוספת מרפסת תלויה כוללת מגוון יתרונות שונים כאשר במרכזם העובדה שמדובר בתהליך קצר ופשוט. כפי שציינו, התכנון והייצור של קורות הפלדה מתבצעים במפעל ולא בטח. בעקבות כך, כל מה שנותר לביצוע בשטה הוא הרכבת קורות הפלדה. ההרכבה היא פשוטה ומהירה ובדרך כלל אורכת מספר ימים. כך תהליך הבנייה מתקצר משמעותית ולא מפריע לשגרת החיים של דיירי הבניין. בנוסף, תהליך הוספת מרפסת תלויה כמעט לא כולל רעשי בנייה, מה שמפחית את החששות הקשורים לתהליך הבנייה. 

מהי מרפסת עמודים?

כפי שציינו קודם, יש שני סוגי מרפסות אפשריים- מרפסת תלויה ומרפסת עמודים. הבחירה בסוג המרפסת יהיה תלוי בגורמים כמו חוזק המבנה, העומס שהוא יכול לשאת, תנאי השטח ועוד. לכן, לא תמיד יהיה ניתן להוסיף מרפסת תלויה. במקרה כזה האפשרות השנייה היא להוסיף מרפסת עמודים. שיטת הבנייה של מרפסת עמודים היא שיטה ארוכה יותר בה קודחים מוטות ברזל ויוצקים מלט ובטון. שיטה זו מכונה בניה רטובה בה יש לחכות לייבוש של עבודות הבטון והמלט. בשיטה זו בדרך כלל יהיה צורך בהקמת פיגומים. בנוסף, שיטה זו בדרך כלל תצריך נטרול של האזור הסמוך לבניין ולעתים גם תפגע בו. הוספת מרפסת תלויה מציעה פתרון יעיל ונוח לכל הקשיים הללו, אך לצערנו ישנם מקרים בהם לא יהיה ניתן לבחור בה. 

מרפסת יציבה ובטוחה 

מרפסת תלויה היא מרפסת בטיחותית ויציבה. הפלדה היא חומר חזק ועמיד במיוחד. בנוסף, מאחר שמבנה החומר של הפלדה הוא קל, היא נחשבת לבחירה העדיפה במיוחד עבור בניינים ישנים שקיים חשש ליציבותם. מרפסת עמודים שעשויה בטון היא מרפסת עבה וכבדה ולכן עלולה לגרום למשקל מוגבר על קירות הבניין הישן. בעקבות כך העומס על הבניין עלול להוביל לסכנת קריסה של הבניין.   הוספת מרפסת תלויה היא בטוחה ויציבה ועדיפה לבניינים ישנים. עם זאת, למרות שהן מובטחות ומתקדמות, חשוב לקחת בחשבון את השימוש המתאים עבור הבניין ולבחור באפשרות המתאימה ביותר לצרכיו. הבחירה במרפסת המתאימה ביותר תתבצע על ידי מהנדס או קונסטרוקטור לאחר בחינת תנאי השטח. 

אפשרויות העיצוב רבות

הפלדה אינה רק חזקה ועמידה במיוחד, אלא גם גמישה יחסית וניתנת לעיצובים שונים לפי הצורך. זאת אומרת שבנוסף לתכונות הפונקציונליות שלה, היא יכולה לספק עיצובים מרשימים וייחודיים למרפסת. עם זאת, בקשר למרפסת פלדה, לא רק שניתן לעצב אותה בצורות מגוונות, אלא ניתן גם להוסיף לה חיפויים ואלמנטים מיוחדים שיעשו אותה יפה ומעניינת. כמו כן, יש לציין כי בביצוע ובגימור של מרפסת תלויה ניתן להשתמש במגוון רחב של חומרים וצבעים על מנת ליצור את המראה הרצוי למרפסת.

מה המחיר של הוספת מרפסת תלויה?

יש מספר גורמים שמשפיעים על המחיר של הוספת מרפסת תלויה (לא כמו מחיר למרפסת מבטון). קודם כל חשוב לזכור שלבחירה במרפסת תלויה או במרפסת עמודים תהיה השפעה על המחיר. בדרך כלל מרפסת תלויה תהיה יקרה יותר ממרפסת עמודים.

בנוסף יש גורמים נוספים שישפיעו על המחיר בהם-

מורכבות הפרויקט ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר ויכלול יותר אתגרים כך ניתן לצפות שהמחיר יהיה יקר יותר. מורכבות הפרויקט תושפע מגורמים כמו הגישה למרפסת ועוד. 
היקף הפרויקט ככל שהיקף הפרויקט יהיה גדול יותר ויהיו יותר מרפסות, המחיר למרפסת בודדת יהיה נמוך יותר. 
עיצוב המחיר של המרפסת יהיה מושפע גם מהעיצוב שלה ומהאלמנטים שיתווספו אליה. לדוגמא, אם תבחרו במעקה אלומיניום או במעקה זכוכית תהיה לכך השפעה על המחיר. כל אביזר שתבחרו להוסיף ישפיע על המחיר (ברז מים, תאורה, נקודות  חשמל, ג'קוזי, מנגל וכדומה).

כפי שהבנו, המחיר להוספת המרפסת מושפע מגורמים שונים. באופן ממוצע המחיר להוספת מרפסת תלויה ינוע בין 5,000 לבין 7,000 שקלים למ"ר. על פי החוק בישראל, ניתן להוסיף מרפסת עד גודל מקסימלי של 12 מ"ר ובמקרים מסוימים עד 14 מ"ר. כלומר, באופן ממוצע המחיר להוספת מרפסת תלויה של 12 מ"ר ינוע סביב 60,000 או יותר, בהתאם לבחירות שתעשו. חשוב לקחת בחשבון שיש לשלם עבור שלב התכנון ועבור שלם הבנייה. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!