צביעת בניינים בסנפלינג

תוכן עניינים

כאשר מעוניינים לצבוע קירות חיצוניים של בניינים, העבודה מתבצעת ברובה בגובה. רוב הבניינים נישאים לגובה של לפחות 4 קומות ולכן תהליך הצביעה של הקירות החיצוניים מתנהל בעיקר בגובה. צביעת בניינים בגובה יכולה להתבצע במגוון טכניקות שונות, כאשר אחת מהן היא על ידי חבלי סנפלינג. על  צביעת קירות חיצוניים בסנפלינג נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי צביעת בניינים בסנפלינג?

צביעת בניינים בסנפלינג היא שיטה חדשה ומתקדמת בה ניתן לצבוע את הקירות החיצוניים של הבניין. בשיטה זו צוות צבעים התלויים על חבלי סנפלינג צובעים את כל משטח הבניין החיצוני בצורה חופשית, לאורכו ולרוחבו. צביעת קירות חיצוניים בסנפלינג מציעה פתרון פשוט ויעיל במיוחד לעבודות הצביעה, בזכות המנגנון הזול והקל בהכנה ובשימוש. העובדים נתלים על החבלים, כאשר כל עובד מחזיק בפח הצבע הנדרש לו, וכך הם מצליחים לצבוע את המבנה בצורה מהירה ויעילה, מבלי להגביל את חופש התנועה על משטח הבניין. השיטה מאפשרת למספר עובדים לעבוד במקביל, מה שמקנה את היכולת להשלים את תהליך הצביעה בקלות ובמהירות, ללא קשיים לוגיסטיים מיותרים.

צביעת בניינים בסנפלינג

תחילה השימוש בסנפלינג היה בעיקר לניקוי חלונות בבניינים גבוהים כמו גורדי שחקים. השימוש בסנפלינג הורחב גם לעבודות חיזוק ותיקונים באריחי חיפוי חיצוניים וכמובן לצביעת בניינים בגובה. 

 

מתי יש צורך בצביעת בניינים?

התהליך של צביעת בניינים בגובה מתבצע על מנת לחדש את הצבע הקיים של הבניין, כאשר הצבע הישן דהה וזקוק לריענון. צביעת בניינים מתבצעת במקרים בהם אין חיפוי חיצוני קיים על הבניין. לדוגמה, בירושלים רוב הבניינים מחופים באבן ירושלמית ולכן אין צורך בצביעה. היום, קיימים מגוון רחב של חיפויים חיצוניים כמו שיש, אבן, זכוכית ועוד. אך במקרים שבהם אין חיפוי חיצוני, יש לבצע צביעת קירות חיצוניים בסנפלינג. כאשר מחליטים לשפץ את הבניין, בדרך כלל הצביעה מהווה שלב סופי ואחרון בתהליך. צביעת הבניין מביאה עימה לא רק יתרונות אסתטיים, אלא גם יתרונות פרקטיים. הצבע נועד גם להגן על הבניין מפני נזקים שונים, ולכן מהווה שכבת איטום נוספת ששומרת על איכותו של המבנה.

 

התקופה המומלצת לצביעה

כפי שציינו, צביעת בניינים בסנפלינג מתבצעת על קירות הבניין החיצוניים. לכן, בעת ביצוע הצביעה, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים. אחד מהם הוא תחזית מזג האוויר. לאחר הצביעה, יש צורך בזמן להתייבשות הצבע וחשוב להימנע ממגע עם מים במשך לפחות 72 שעות לאחר הצביעה. לכן, מומלץ בחום לא לבצע עבודות צביעה בגובה בעונת החורף על מנת למנוע תוצאות לקויות.

התקופה המומלצת ביותר לצביעת בניינים בגובה היא תקופת האביב והקיץ, כאשר השמש החמה מזרזת את תהליך הייבוש של הצבע והסיכוי לגשמים מפתיעים הוא נמוך. בתקופה זו, הצבע מתייבש ומתקשה בקיבועו לקירות בצורה יעילה יותר. בכך, ניתן להבטיח אחיזה טובה וחזקה של הצבע על קירות הבניין.

 

מה לגבי בטיחות?

צביעת קירות חיצוניים בסנפלינג מתבצעת בגובה ולכן חשוב מאוד לשמור על בטיחות. לכן, חשוב מאוד שהעבודה תתבצע על ידי אנשי מקצוע שמחזיקים אישור עבודה בגובה. קיימים עובדים רבים שאינם מכירים את הפרוטוקולים הנדרשים ואין להם התנהלות בטוחה בגובה. לכן, קיים חוק שמחייב את העובדים לעבור הדרכה שוטפת פעם בשנה ולקבל אישור עבודה בגובה. ההדרכה לבטיחות כוללת עבודה בגובה, התנהלות במצבי חירום כמו שריפות, התחשמלות ועוד. כל עובד חדש חייב לעבור הדרכה כזו לפני שמתחיל עבודה בגובה. בבחירת אדם מקצועי לצביעת בניינים בגובה, חשוב לוודא שהוא עובד על פי ההנחיות הבטיחותיות וכי יש לו אישור תקף לעבודה בגובה.

 

שלבי התהליך

תהליך צביעת בניינים בסנפלינג הוא תהליך שכולל מספר שלבים. השלב הראשון הוא לבחור את הצבע המתאים. בחירת הצבע כוללת התייחסות לסוג הצבע ולגוון המבוקש. סוג הצבע יכול להיות אקרילי רגיל או שליכט, שמעניק מרקם ושכבה שדוחה מים. באזורים מרובי גשמים או לחים, מומלץ לשים דגש על שימוש בצבע שליכט. בנוסף, יש לקחת בחשבון שימוש בצבעים פולימריים המספקים שכבת הגנה ומגן על הקירות החיצוניים של הבניין.

השלב השני בתהליך צביעת קירות חיצוניים בסנפלינג הוא הכנת השטח לצביעה. עבודת ההכנה כוללת מספר שלבים, כולל ניקוי הקירות מלכלוך ואבק, סגירת סדקים ומילוי בחומר איטום מהיר, שיוף הקירות כדי ליצור שכבה אחידה וחלקה המאפשרת צביעה באיכות גבוהה. 

לאחר מכן יש לעבור לשלב השלישי בצביעת בניינים בגובה והוא לקבל את הסכמת דיירי הבניין. על מנת לצבוע את חזית הבניין, נדרשת הסכמה מלפחות 75% מדיירי הבניין, בהתאם לדרישות המקומיות. לאחר קבלת אישור הדיירים יש לעבור לשלב הבא והוא לקבל היתר בניה מהרשות המקומית. צביעת קירות חיצוניים מהווה שינוי חיצוני במבנה, ולכן נדרש היתר בניה מתאים. 

לאחר שקיבלתם היתר בנייה, תוכלו לעבור לשלב החמישי והוא תהליך הצביעה בפועל. ישנם מספר אפשרויות לביצוע הצביעה, כגון סנפלינג, מרפסת ניידת או התקנת פיגומים. לפני התחלת העבודה, חשוב לבחור באיש מקצוע מתאים ולוודא שיש לו את כל האישורים הנדרשים, כולל אישור עבודה בגובה. כמו כן, חשוב לבחור בחברה מתאימה שתבצע את העבודה במקצועיות. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!