שיקום עמודי בניין

תוכן עניינים

שיקום עמודי בניין הוא תהליך חשוב שמאפשר לחזק את עמודי הבניין ולטפל בכל הליקויים הקיימים בהם. במקרים רבים, שיקום העמודים יכול להעלות את הערך של המבנה ולהאריך את חיי השימוש שלו. במאמר זה נפרט את התהליך של שיקום עמודי בניין ואת הצעדים המתבצעים כדי להבטיח שהבניין יהיה בטוח לשימוש. 

 

מהו שיקום עמודי בניין?

שיקום עמודי בניין הוא תהליך בו משקמים, מחזקים ומטפלים בליקויים הקיימים בעמודי הבניין. עמודי הבניין מחזיקים ותומכים בבניין כולו ולכן במידה שקיימים בהם ליקויים הם עלולים לסכן את יציבותו של המבנה כולו. כדי לבצע שיקום עמודי בניין בצורה המיטבית, יש להשתמש בטכניקות וחומרים המתאימים למצב המיועד לשיקום. השימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמות מאפשר לבצע את התיקון בצורה יעילה ובמהירות האפשרית. מדובר בתהליך מסובך ורגיש שדורש מקצועיות וניסיון רב בתחום. לכן, חשוב לבחור בחברה מקצועית ומיומנת שיש לה ניסיון רב בתחום השיקום והחיזוק של עמודי בניינים.

שיקום עמודי בניין

מה החשיבות של התהליך?

בישראל נמצאים מבנים ישנים ומוזנחים רבים שחלקם מסכנים את הציבור. לא מעט מהמבנים הללו נמצאים בסכנת קריסה מה שהופך אותם למסוכנים מאוד. בנוסף, האיום של רעידת האדמה הופך את המבנים הללו למסוכנים אף יותר. לכן כדי להפחית את הסיכון המסתיים עם מבנים נפולים ופצועים, יש חשיבות רבה לבצע שיקום עמודי בניין במבנים הללו. הכוונה היא לחזק את העמודים כדי להפוך אותם ליציבים יותר ולמנוע סכנות לתושבי המבנים. בנוסף, חשוב לציית להנחיות הבטיחות ולפעול בשיתוף פעולה עם קבלן שיקום מקצועי. כך, ניתן להבטיח את ביטחון הציבור ולשמור על המבנים הישנים שלנו לעוד שנים רבות.

 

מתי יש צורך בכך?

כאשר העמודים המחזיקים את הבניין חלשים, נוצרת סכנה לתושבי הבניין ולעוברים. כדי למנוע תאונות קשות וקריסה של הבניין, חיוני לבצע שיקום עמודי בניין במהירות. יש כמה גורמים שונים שעלולים לגרום לחולשה בעמודי הבניין כגון תקלות בבנייה, שחיקת חומרי הבנייה ופגיעות שונות. סימנים של חולשה בעמודים כוללים סימני סדיקה, העמוד מאבד מצורתו, ברזלי זיון חשופים ובולטים, נפיחויות וכתמי חלודה. כדי להחזיר את העמודים ליציבותם, ניתן לבחור בשיטת תיקון וחיזוק או בשיטת עיבוי. על מנת למנוע סיכון לפגיעה באדם ולהבטיח את בטיחות הבניין, יש לזהות את הסימנים הללו ולפעול לפי הוראות השיקום המתאימות.

שיקום עמודי בניין על ידי תיקון 

השיטה הנפוצה ביותר לשיקום עמודי בניין בה משתמשים ברוב המקרים היא על ידי תיקון. בשיטה זו משתמשים בחומרי שיקום מתאימים למטרה זו. לפני ביצוע התיקון, נדרשת עבודת הכנה של השטח. ההכנה כוללת ניקוי של השטח מהחלקים הפגועים, וכן הסרת חלקי טיח ובטון פגומים. בנוסף, במסגרת עבודת ההכנה לתיקון, יחשפו את ברזלי הזיון וינקו אותם מכל חלקיקי הקורוזיה. הניקוי יתבצע על ידי מברשת פלדה ותתבצע עד לחשיפה של ברזל בריא. אם הברזל נפגע יותר מידי, נדרשת הוספת ברזל חדש. חשוב למרוח על ברזלי הזיון חומרים מונעי קורוזיה בשביל למנוע חלודה והתפוררות. לאחר הניקוי והתיקון של הברזל, ממלאים את הסדקים והחורים בין הבטון הישן והחדש בחומרי מילוי מתאימים. לסיום, מורחים שכבה של חומרים המגנים על השטח, כמו סילר או צבע.

 

שיקום עמודי בניין על ידי עיבוי

בשיטת עיבוי לשיקום עמודי בניין, מתבצע עיבוי של העמודים על ידי יצירת שכבות חדשות של בטון או חומרים אחרים המקנים לעמודים את החוזק הנדרש. לפני העיבוי יש צורך בחיזוק המבנה כדי לתת תמיכה לעמודים ולמנוע פגיעה במבנה כולו. החיזוק יתבצע על ידי רגלי מתכת. בנוסף, יש לבצע עבודת הכנה בה מקלפים חלקי טיח ומסירים חלקי בטון רופפים. כמו כן חשוב למצוא ולטפל ברזלי זיון חלודים ולמרוח עליהם חומר מגן קורוזיה. בנוסף, אם נדרש, יש להחדיר ולעגן רשתות ברזל חדשות לפני החלפת החומרים הצמנטיים. על הבנייה להיות עדינה ומדוייקת כדי להבטיח שהשיקום יהיה יעיל וארוך טווח.

שיקום עמודי בניין על ידי עיבוי מצריך חפירה סביב העמודים בעומק של מטר או מטר וחצי כדי לבדוק האם החלודה התפשטה גם לחלקים התת קרקעיים של העמוד. במידה והחלודה התפשטה, עלינו לבצע את השיקום גם באזורים אלה.

השלב של עיבוי העמוד יתבצע על ידי יציקת בטון בעובי של 15-20 ס"מ סביב בסיס העמוד הקיים והוספת קוצים מברזל. לאחר מכן, נקשור מוטות פלדה לאורך עמודי הבניין ונבצע תבניות עץ עבור יציקת הבטון. לאחר מכן נמרח שכבת טיח סביב העמוד ונכסה בשכבת שליכט או שפריץ דק על העמוד. לבסוף, נצבע את העמוד בחומר איטום אקרילי עד שנקבל את התוצאה הרצויה.

בחירת חברה או קבלן מתאימים

אם עמודי הבניין שלכם חלשים וכוללים את הליקויים שציינו חשוב מאוד להזמין קבלן שיקום או חברה מתאימה לביצוע שיקום עמודי בניין. בחרו בחברה או בקבלן מנוסים שמתמחים בתחום השיקום ויבצעו את העבודה כנדרש. לפני התחלת תהליך השיקום חשוב לבדוק האם הבניין מסוגל לשאת את העומס של השינויים שיתרחשו בו ובמידה שכן יש להתחיל בתהליך. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!