שיקום מבנים בסנפלינג

תוכן עניינים

בניינים עם השנים סובלים מפגמים שונים ומבלאי, לעיתים הוא חמור כל כך עד שהוא מחייב את שיקום המבנה או את מעטפת המבנה. יש לא מעט מבנים בישראל שאים מוגדרים מסוכנים אך הם מחייבים חיזוק כדי למנוע את הידרדרותם, כדי לחזקם מפני רעידות אדמה וגם כדי לספק להם מראה מודרני ומתאים יותר לתקופה. בכתבה זו נצלול לשאלות שונות הקשורות לעבודות שיקום מבנים בסנפלינג והצורך בהן, מתי יש לעשות אותן, האם יש צורך לקבל עליהן היתר בניה ועוד.

מתי יש צורך בעבודות שיקום מבנים?

הבחירה לבצע עבודות שיקום למבנה תלויה בגורמים רבים. זו יכולה להיות הרשות המקומית שמתריעה מפני כשלים מבניים לאחר בדיקת מהנדס, זה יכול להיות דייר בבניין שהבחין בבעיה והזמין מהנדס בעצמו וזה יכול להיות ועד הבית שבחן את הנושא לעומק לאחר תלונות דיירים או לאחר שהבחין בעצמו בבעיה.
הסימנים המצריכים בחינה מעמיקה יותר הם סדקים במבנה, סימנים להתפוררות, ריקבון או רטיבות בעמודי הבניין שכן השיקום הוא בעיקר טיפול בתקלות שיכולות לסכן חיים בשלב מסוים, ולאו דווקא רק שיפוץ קוסמטי למראית עין.

industrial-mountaineering-worker-hangs-residential-building-while-installing

היעילות והבטיחות בעבודה עם סנפלינג

בעבר היה מקובל לחשוב שכל עבודת שיקום למבנה נעשית באמצעות פיגומים אך כיום ההיפך הוא הנכון. כיום שיקום מבנים בסנפלינג נחשב למוביל בתחום ויש לכך כמה סיבות. הסיבה הראשונה היא הגישה הנוחה ללא הפיגומים המאפשרת את קיצור העבודות ואת ביטול הצורך פיגומים שהם גם יקרים יותר, גם מאריכים את זמן העבודה וגם גורמים ללא מעט לכלוך ורעש. כמו כן, זוהי השיטה הטובה ביותר להגיע באופן יעיל למיקומים שנחשבים מאתגרים בבניין בגלל בעיות גישה, צמחייה, עצים ועוד.
העבודה על הסנפלינג נחשבת לבטוחה במיוחד, אך רק כאשר מדובר על עובדים המיומנים בשיטת עבודה זו ויש להם הרישיונות הדרושים לכך, לכן גם מומלץ לבחון לעומק האם יש לחברה רישיון עבודה בגובה. העבודה באמצעות הסנפלינג חוסכת זמן רב אך היתרון הגדול ביותר שלה הוא שניתן באמצעותה לטפל בבעיות נקודתיות ביעילות ומהירות. בין אם מדובר על שיקום קירות חיצוניים, חיזוק אריחים או איטום חדרים, את הכול ניתן לבצע באמצעות שירות שיקום מבנים בסנפלינג ואף בקלות.

חוק עבודה בגובה

עבודות בגובה מעוגנות בחוק ואפשר לומד באופן כללי כי עבודה בגובה היא עבודה שבגינה עובד יכול ליפול מגובה של למעלה משני מטרים, לרבות עבודות הדורשות את הטיית הגוף מעבר למעקה של למעלה מ-45 מעלות. כמו כן, תחת החוק מוגדרת עבודה בגובה כעבודה באמצעות בימה מתרוממת, סנפלינג, סל להרמת אדם או פיגום, נייח או נייד. החוק קובע כי מעסיקים המבקשים שעובד שלהם יבצע עבודה בגובה יהיה חייב לקבל אישור לעבודה בגובה, לאחר הכשרה על ידי מדריך מטעם משרד התמ"ת.
העבודה בגובה דורשת הרבה אחריות, בין אם מדובר על עבודה קלה או שיקום מלא של מעטפת הבניין, לכן כלקוחות עליכם לוודא שהקבלן אותו אתם מעסיקים אכן מחזיק באישורים הנדרשים לשם כך. עליכם לדעת – אם אין אישורים כאלה וחלילה נגרמת תאונה, הקבלן עשוי לשאת בהשלכות הפציעה של העובד ושל עוברי אורח, אך יתכן כי גם אתם תידרשו לשאת באחריות.

אילו עבודות מבוצעות באמצעות סנפלינג?

במסגרת עבודות שיקום מבנים בסנפלינג ניתן לבצע כמעט כל עבודה אותה בעבר היו מבצעים באמצעות פיגומים ואף יותר. כאמור ניתן להחליף או לחזק אריחים, ניתן לבצע איטום לקירות ולגג, ניתן לטפל בבעיות רטיבות ובסדקים, ניתן לצבוע את מעטפת הבניין, להחליף מרזבים ולבצע עבודות חיזוק שונות.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!