ביטול צו מבנה מסוכן

תוכן עניינים

בניין המגורים שלכם קיבל צו מבנה מסוכן? בשורות הבאות תכירו את השיטה הפשוטה שתסייע לכם לבטל את הצו. חשוב לדעת כי מבנים שקיבלו צו מבנה מסוכן אינם מאפשרים למכור או לקנות נכסים בהם. חשוב מכך, המבנים הללו עלולים להוות סכנה של ממש לכלל הדיירים ואנשי הסביבה. על כן במידה ובניין המגורים שלכם קיבל צו מבנה מסוכן, קיימת חשיבות רבה לפעול במהירות המרבית על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם הבעיה. בשורות הבאות נכיר את כל הדגשים החשובים ביותר שיסייעו לכם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם מבנים מסוכנים.

ביטול צו מבנה מסוכן

כך תדעו לזהות את המבנים המסוכנים

בתור התחלה חשוב להדגיש כי לא כל מבנה ישן הוא מבנה מסוכן. כיום יש לא מעט בניינים בישראל שנבנו לפני כמה עשרות שנים והם אינם נכללים ברשימת המבנים המסוכנים של ישראל. לכן, גם אם אתם רואים בנייני עם בלאי משמעותי שנבנו לפני כמה עשרות שנים, אין כל סיבה לדאגה, כלל לא בטוח שמדובר במבנה מסוכן. שנית, חשוב לדעת כי מבנים מסוכנים מהווים סכנה של ממש לכלל הדיירים בהם. אנשים רבים מקלים ראש בצו מבנה מסוכן, אך חשוב להבהיר כי הצו ניתן לאחר בדיקה מקצועית בלבד. אנשי מקצוע שבדקו את המבנה מצאו כי הוא עלול להוות סכנה של ממש לכלל דייריו. שלישית, גם אם מבנה המגורים שלכם קיבלו צו מבנה מסוכן, זה לא סוף העולם. כיום ניתן להשלים הליך חיזוק יחסית מהיר ופשוט שיביא לביטול צו מבנה מסוכן.

 

הכירו את כל הסימנים המרכזיים למבנים מסוכנים

רוצים לדעת להבחין בין מבנים ישנים לבין כאלה שעלולים לקבל צו מבנה מסוכן? אנשי מקצוע רבים בתחום מכירים את כל הדגשים החשובים ביותר ויודעים לזהות מבנים מסוכנים בקלות רבה. אך גם אתם ללא כל ידע מקצועי, יכולים להעריך נכון את הסיכוי שהמבנה לנגד עיניכם הוא אכן מבנה מסוכן. בשורות הבאות נכיר מקרוב כמה מהסימנים הבולטים ביותר של מבנים מסוכנים. במידה והמבנה שלכם כולל כמה מהסימנים הללו, הסיכוי שאכן מדובר במבנה מסוכן גבוהים למדי. מהם הסימנים השכיחים ביותר של מבנים מסוכנים? הנה לכם כמה מהם:

  1. מבנים ישנים במיוחד הכוללים סדקים באזורים שונים.
  2. מבנים הכוללים שקיעות של חללים בפנים הבניין.
  3. מבנים שכוללים חומרי בנייה מתפוררים.
  4. מבנים שכוללים ברזל חשוף.
  5. מבנים שכוללים סימני חלודה רבים.
  6. מבנים שכוללים רעשים מוזרים בתדירות גבוהה.
  7. מבנים שנבנו לפני כמה עשרות שנים ולא תוחזקו כראוי.

בניין המגורים שלכם כולל כמה מהסימנים הללו? חשוב לדעת לפעול נכון ובמהירות המרבית

בניין המגורים שלכם כולל כמה מהסימנים הללו? חשוב שתדעו לפעול נכון במטרה להבטיח את בטיחותכם ובטיחות כלל השכנים שלכם. תחילה חשוב להזעיק את העירייה שיגיעו לבדיקה של הבניין. העירייה תשלח אנשי מקצוע מאגף ההנדסה בעיר שיבדקו את עמידותו של המבנה. במידה והמבנה אכן מסוכן, העירייה תוציא צו מבנה מסוכן למבנה. לצו זה ישנן משמעויות רבות. המשמעות המרכזית היא שהמבנה אכן מסוכן וחייבים לעשות כל שנדרש בכדי לחזקו ולייצבו במהירות מירבית. המשמעות המשנית היא שלא ניתן לקנות או למכור דירות בבניינים מסוכנים. רוצים להתמודד עם הצו בצורה מיטבית? המשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נביא את דרך הפעולה לביטול צו מבנה מסוכן.

 

קונסטרוקטור מקצועי יכוון את הקבלנים לחזק את הנקודות החלשות בבניים במטרה להבטיח את יציבותו

לאחר שהעירייה הוציאה צו מבנה מסוכן לבניין שלכם, קיימת חשיבות רבה לפנות לקונסטרוקטור מקצועי. מטרתו היא לבחון מקרוב את כל ליקויי הבנייה בבניין שלכם. חשוב להדגיש כי במידה והבניין שלכם נבנה לפני כמה עשרות שנים, גם אם הקבלן הקפיד הקפדה יתרה על כל התקנים הקיימים בחוק, עדיין חסרים תקני בטיחות רבים. בשנים האחרונות הוסיפו לא מעט תקני בטיחות מחמירים לבנייה בישראל. בניינים שנבנו לפני כמה עשרות שנים לא כוללים את התקנים הללו. אחת הדוגמאות השכיחות ביותר הוא תקן 413 להתמודדות מיטבית כנגד רעידות אדמה. תקן זה החל את דרכו בישראל רק משנת 1980, מה שאומר שכלל המבנים שקיבלו היתר בנייה קודם לכן אינם כוללים את התקן. מסיבה זו החלו לקדם פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בשנים האחרונות.

בחרו נכון אנשי מקצוע מיומנים שידעו להשלים את העבודה ללא כל בעיה

לאחר חוות דעתו של הקונסטרוקטור, אתם נדרשים לפנות לקבלן מקצועי שידע להשלים את כל העבודה הנדרשת. בשלב זה הקבלן יבצע את כל החיזוקים שנדרש על פי התוכנית של הקונסטרוקטור המקצועי במטרה להבטיח יציבות מיטבית לבניין כולו. לאחר עבודתו של הקבלן, חשוב להזמין את העירייה בשנית. בשלב זה העירייה תבחן מחדש את יציבות הבניין. אם הוא אכן עומד בכל הנדרש, ניתן יהיה להשלים ביטול צו מבנה מסוכן. אם לא, הוא ידרש לעבור עבודות נוספת במטרה ליהנות מביטול צו מבנה מסוכן ולהבטיח ביטחון לכלל יושביו.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!