שיפוץ מבנה מסוכן

תוכן עניינים

כיום יש לא מעט מבנים מסוכנים בכל רחבי הארץ. אם גם אתם חוששים שמבנה המגורים שלכם אינו בטוח במיוחד, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את המבנים המסוכנים, נלמד איך ניתן לזהות אותם גם בעין שאינה מקצועית, נכיר את אפשרויות הפעולה הקיימות בהתמודדות עם מבנים מסוכנים ועוד. מתגוררים בבניין מגורים ישן שנבנה לפני כמה עשרות שנים ולא עבר שיפוץ או חיזוק משמעותי מזה שנים ארוכות? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

שיפוץ מבנה מסוכן

כיום יש מבנים מסוכנים רבים בישראל – מה עושים איתם?

כפי שציינו מעלה, כיום יש לא מעט מבנים מסוכנים בכל רחבי ישראל. מבנה מסוכן הוא מבנה שנבדק על ידי אנשי מקצוע בפן ההנדסי ונקבע כי הוא עלול להוות סכנה לכלל דייריו. מבנים מסוכנים הם בדרך כלל מבנים ישנים במיוחד שנבנו לפני כמה עשרות שנים ולא עברו הליך חיזוק כלל. חשוב להדגיש כי המבנים הללו לא תמיד חייבים להיו ישנים במיוחד. ישנם מבנים רבים שנבנו מיד עם קום המדינה אך תוחזקו נכון ואינם נחשבים לבניינים מסוכנים, בעוד שיש בניינים שנבנו שנים ארוכות לאחר מכן ולא תוחזקו כראוי, ויכולים להיחשב כבניינים מסוכנים. מכאן יש להסיק שתי מסקנות מרכזיות. הראשונה היא שקיימת חשיבות רבה לשמור על תחזוקה שוטפת של הבניין והשניה היא שגם אם הבניין שלכם לא הכי ישן ברחוב, הוא עדיין יכול להיחשב כבניין מסוכן. איך תדעו לזהות אם הבניין שלכם מסוכן? ישנם לא מעט סימנים לכך.

 

רוצים לדעת לזהות מבנים מסוכנים גם ללא ידע מקצועי? הנה כה סימנים שחשוב שתכירו

רוצים לדעת אם בניין המגורים שלכם נחשב לבניין מסוכן? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הסימנים לכך שבניין מגורים הוא אכן בניין מסוכן. הסימן הראשון הוא סדקים משמעותיים בחלקים רבים בבניין. הבניין שלכם מלא בסדקים באזורים שונים? ייתכן כי הוא נחשב לבניין מסוכן. חשוב להדגיש כי לא כל סדק מגדיר כל מבנה כמבנה מסוכן. סימן נוסף הוא חשיפה של ברזל. חלק מקירות הבניין או מיסודותיו התפוררו עד שהברזל בבנייה נחשף? ייתכן כי מדובר במבנה מסוכן. חשיפה של ברזל הבנייה מעידה על התפוררות משמעותית של חלקי הבנייה השונים. התפוררות זו יכולה להעיד על כך שהמבנה עלול להיות מסוכן לכלל יושביו. סימן נוסף – חלודה באזורים שונים בבניין. מבנים מסוכנים רבים סובלים מהתפוררות של חומרי הבנייה וחשיפה של הברזל. חשיפת הברזל מעידה על בעיית בטיחות חמורה ואף גורמת לו להפוך חלודה עד מהרה. מזהים סימני חלודה באזורי הבניין שלכם? גם אם אתם לא רואים את הברזל החשוף, ייתכן שמדובר בחלקי הבנייה הפנימיים שסובלים מנזקי מזג האוויר ועלולים לסמן על מבנה מסוכן.

שקיעות חללים ורעשים מוזרים בתדירות גבוהה

מעבר לכך, מבנים מסוכנים רבים סובלים משקיעות שונות של חללים, מרעשים מוזרים ומעוד שלל תופעות שיכולות להעיד על מבנה מסוכן. אז חשוב להישאר עירניים לכלל הדגשים הללו במטרה  להבטיח את בטיחות כלל תושבי הבניין. זיהיתם מספר סימנים לכך שמבנה המגורים שלכם הוא מבנה מסוכן? חשוב שתכירו את אפשרות שיפוץ מבנה מסוכן. שיפוץ מבנה מסוכן הוא הליך שיפוץ מיועד למבנים מסוכנם שכל מטרתו היא להבטיח שהם ישארו יציבים לעוד שנים ארוכות. איך עוברים הליך שיפוץ מבנה מסוכן? בשורות הבאות נביא את כל הפרטים.

 

חוששים שהבניים שלכם מוגדר כמבנה מסוכן? זה מה שאתם חייבים לעשות כמה שיותר מהר!

זיהיתם מספר פרטים שיכולים להעיד שמבנה המגורים שלכם הוא מבנה מסוכן? אל תלחצו, בעזרת שיפוץ מבנה מסוכן ניתן להבטיח את יציבות המבנה לעוד שנים ארוכות. מה כלול בהליך שיפוץ מבנה מסוכן? אנשי מקצוע מיומנים יגיעו לבחון את מצבו ההנדסי של הבניין שלכם. לאחר בחינה מעמיקה הם יזהו את הסיבות המרכזיות בגינן המבנה עלול להוות סכנה לכלל יושביו. אנשי מקצוע מיומנים בתחום יבחנו מקרוב את הבניין במטרה להבטיח זיהוי מדויק של כל נקודות החולשה של המבנה. לאחר שלב זה, הם יגיעו עם אנשי מקצוע מתחום הבנייה, כל הציוד הנדרש וישלימו את כל עבודות החיזוק המדוייקות למבנה המסוכן שלכם. הליך זה אינו פשוט כל כך אך הוא יכול להפוך כמעט כל מבנה מסוכן למבנה יציב ובטוח שיחזיק מעמד למשך שנים ארוכות.

מהנדסים וקבלנים – כך מתמודדים נכון עם מבנים מסוכנים!

חשוב להדגיש כי לפני הגעתם של אנשי הבנייה למטרת שיפוץ מבנה מסוכן, אנשי המקצוע מעולם ההנדסה יכינו תוכנית סדורה הכוללת את כל השינויים שחייבים להיעשות על מנת להבטיח את בטיחות הבניין. קבלני הבנייה יהיו חייבים להקפיד על כלל הדגשים הללו במטרה להבטיח שהמבנה יעבור את כל הבדיקות שיבטיחו שהוא יציב ובטוח. כמו כן חשוב לדעת כי אנשי המקצוע יהיו חייבים לבקר במבנה במשך כל שלבי העבודה במטרה להבטיח כי הקבלנים אכן משלימים את כל עבודתם בצורה טובה ויעילה. בחירה נכונה של אנשי מקצוע מיומנים תאפשר לכם ליהנות ממבנה בטוח ויציב למדי.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!