בניית מרפסת בטון או מרפסת פלדה

תוכן עניינים

אנחנו מניחים שאם אין לכם כרגע מרפסת בבית – אתם מאוד רוצים אחת כזו. הנה, עובדה ואתם קוראים מאמר זה. וברצינות, יש הרבה סיבות ממש טובות מדוע להוסיף מרפסת לבית קים. בין אם תבחרו בסופו של דבר על בניית מרפסת בטון ובין אם תבחרו במרפסת פלדה תלויה, שתיים משיטות בניית המרפסות הפופולאריות ביותר, השדרוג שלכם יהיה משמעותי בהרבה תחומים.

ראשית בואו נדבר על איכות החיים שלכם שתקפוץ מדרגה. בניית מרפסת בטון תאפשר להגדיל את הדירה משמעותית, מבחינת שטח, כאשר בשטח החיצוני שנוסף, ניתן לבצע שלל פעולות פנאי וחוץ. וזכרו, זהו שטח שחורג מעבר לקירות הבית ולמעשה מהווה נדבך נוסף לדירה.  שנית ולא פחות חשובה היא העובדה כי ערך הבית שלכם יעלה. הוא יעלה גם משום שכעת שטח הבית גדל אבל גם מעצם העובדה שבית עם מרפסת – שווה יותר לרוכשים פוטנציאלים. על פי הערכות זהירות, שווי הדירה לאחר בניית מרפסת בטון יעלה בכ-10% ואלו הערכות זהירות כאמור.

בניית מרפסת בטון

מרפסות מפלדה או בניית מרפסות בטון

כפי שציינו ישנם כיום 2 שיטות מובילות לבנית מרפסות. שתיהן ותיקות יחסית אך כל העת מציגות טכנולוגיות מתקדמות נוספות שהופכות אותן לבעלות ביצועים טובים יותר. נתחיל במרפסות הפלדה התלויות. אלו מרפסות שעשויות קונסטרוקציית פלדה עליהם מרכיבים ויוצרים את המרפסת המלאה. הייצור שלהן לא נעשה בשטח אלא במפעל מיוחד, שם מורכבת המרפסת כמעט במלואה. כאשר היא מוכנה, היא משונעת לבניין שם החדירו מראש מוטות פלדה לשלד הבניין בנקודות אסטרטגיות וחזקות. הפלדה עצמה היא חומר קשוח ועמיד וחזק יותר מהבטון ועם זאת משקלה קל יותר מבטון. לכן, היא מעמיסה פחות משקל על שלד הבית. ועדיין, חובה לבצע בדיקה של קונסטרוקטור כדי שיקבע אילו בדיקות צריך לבצע בשביל לשמור על יציבות הבניין ובטחון המרפסת.

השיטה השנייה היא של בניית מרפסת בטון. זו שיטה שנחשבת ותיקה יותר אך גם היא מתחדשת וכיום ניתן להגיע לעיצובים וסגנונות מרשימים מאוד גם עם בטון. בניית מרפסת בטון היא באמצעות יציקה והחדרת קוצים למבנה הקיים. כמובן שעבודה עם בטון ארוכה יותר, מלוכלכת ויוצרת יותר המולה אולם בסופו של דבר מתקבלת מרפסת חזקה ומרשימה. כפי שקורא עם מרפסת פלדה ועל אחת כמה וכמה בעת בניית מרפסת בטון, גם כאן נדרש לבדיקה מקדימה של קונסטרוקטור שכן מרפסת בטון נושאת עמה משקל עצום.

חשוב לדעת שבאופן כללי בניית מרפסת בטון אורכת יותר זמן מבניית מרפסת פלדה תלויה, שכן מדובר בתהליך בניה ארוך יחסית שגם הופך את שטח הבניין לאתר עבודה עם אבק וכד'. ויחד עם זאת, רבים עודם מעדיפים בניית מרפסת בטון על פני בנייה תלויה קלה, משום שהתחושה היא של מרפסת מאסיבית וחזקה יותר (כאמור, זו רק תחושה. מרפסות פלדה חזקות לא פחות). בנוסף, התנודות במחירי הפלדה מביאים לכך שלעיתים מרפסת לויה מפלדה זולה יותר ולעיתים היא תהפוך ליקרה יותר ממרפסת בטון.

 עלות בניית מרפסת בטון 

עלות בנית מרפסת בטון אינה נחשבת עלות גבוהה במיוחד ויתרה מכך, היא מתגמדת נוכח העלייה שהיא מביאה בשווי הדירה. עלות ממוצעת של בניית מרפסת בטון היא כ-6000 ש"ח למ"ר. זו כמובן עלות משוערת שכן יש פרמטרים רבים המשפיעים על המחיר. לדוגמא כמות המרפסות. אם מדובר על מרפסת אחת, מחירה יהיה גבוה יותר מאשר מחירה של מרפסת בודדת שהיא חלק מפרויקט גדול יותר (זו גם הסיבה מדוע כדאי לרתום שכנים נוספים לתהליך). גם לגודל המרפסת השפעה רבה. לרוב, הרשות 

עלות בנית מרפסת בטון תושפע גם ממיקום המרפסת המיועדת, הן בגובה שלה (האם צריך ציוד מיוחד או פיגומים) והן בדרכי הגישה אל שטח הבניה. כן נצטרך לחשב בעלויות אלו חיזוקים מראש נצטרך לעשות למבנה הקיים, במידה ונדרש, וכן הוצאות נוספות כמו פינוי פסולת וכד'. חלק אחר שגם הוא כולל עלות, נוגע להשגת היתר הבניה למרפסת. בשנים האחרונות, הבירוקרטיה סביב הניסיון להשיג אישורים לבניית מרפסת הולכת וקטנה אך היא עודנה חיה וזה יכול לתסכל אנשים רבים. יש חברות בניה של מרפסות שמסייעות לכם בתהליך ועם תתקשרו עם חברה כזו זה חסכון כספי אדיר אך בעיקר יקנה לכם אוויר לנשימה מול מלתעות הבירוקרטיה.

לשקם, לשפץ ולחזק

כפי שציינו בניית מרפסת בטון היא תהליך שיכול להיות מעט ארוך יותר ולהשפיע על סביבת המגורים. יהיו מתחמים שיהיה אסור לעבור מתחתם, יתכן והגינה תינזק, עמודי התמיכה של מרפסות הבטון יצטרכו להגיע עד לשטחים ציבוריים וכד'. י שיעדיפו בשל כך לוותר על בניית מרפסת בטון ולעבור לבניית מרפסת פלדה תלויה שהיא פשוטה, קלה ונקייה יותר. אבל אם החלטתם על מרפסת בטון בכל זאת, תדעו שרבים מנצלים את הפיכת אזור הבית לאתר בניה כדי לבצע שיקום וחיזוק מבנים כללי יותר, כמו צביעה וחיפוי חזיתות, איטום, איתור ותיקון סדקים, החלפת ריצוף, שדרוג תשתיות, בניה מחודשת של מרפסות כביסה, החלפת אזור הכניסה בלובי ועוד.

https://www.youtube.com/watch?v=Xtw5w5PKgz8&pp=ygUe15HXoNeZ15nXqiDXnteo16TXodeqINeR15jXldef

בין אם תבצעו שדרוג ושיקום נוסף לבניין ובין אם תסתפקו רק בביצוע בניית מרפסת בטון, יש חשיבות רבה לבחירה חברה מקצועית המתמחה בתחום מרפסות הבטון. זכרו, שבשביל לבנות מרפסת כזו צריך לכל הפחות להיות קבלן רשום ומאושר אבל יותר מרצוי שיהיו לך הידע, הכלים והניסיון בתחום. חלק נכבד מבנייה של מרפסת בטון הוא הבטיחות. הן בהיבט של שמירה על יציבות המבנה עצמו והן בניה נכונה של המרפסת שחלילה לא תקרוס. לכן יש להקפיד על מקצוענות מלאה, החל משלב הבדיקות וחוות הדעת של הקונסטרקוטור ועד לגמר הביצוע.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!