הרחבת מרפסת קיימת

תוכן עניינים

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליטים להרחיב את המרפסות שלהם על מנת לשדרג את הדירה שלהם. הרחבת מרפסת קיימת מאפשרת לכם להנות מיתרונות רבים ואף להעלות את ערך הדירה. במאמר הבא נרחיב על התהליך ומה הוא כולל. 

 

מדוע לבצע הרחבת מרפסת קיימת?

הרחבת מרפסת קיימת וכך גם בניית מרפסת חדשה הם תהליכים המספקים יתרונות רבים. היתרון המרכזי והבולט הוא הגדלת שטח הבית. כך ניתן להשתמש במרפסת לצרכים שונים כמו אירוח, אחסון ועוד. במידה שתחליטו לקרות את המרפסת תוכלו לנצל אותה כחדר שינה נוסף או על מנת להגדיל את שטח הסלון וכדומה. כמו כן, כאשר מרחיבים את המרפסת ובונים מרפסת חדשה וגדולה, ניתן להעלות את ערך הדירה באופן משמעותי. חשוב לציין כי הרחבת מרפסת קיימת אינה דורשת הוספת שטח עיקרי לדירה ולכן אין צורך בניצול של זכויות בניה. בנוסף עד גודל מסוים לא תצטרכו לשלם על הרחבת המרפסת היטלים או תשלומים רבים אחרים.

הרחבת מרפסת קיימת

רפורמת המרפסות

כיום, רפורמת המרפסות הפכה את התהליך של הרחבת מרפסת קיימת לפשוט יותר. בעבר, כאשר רצו להרחיב מרפסת קיימת או להוסיף מרפסת לבניין היה צריך לעבור הליכים בירוקרטיים קשים ומסורבלים שכללו הרבה חוקים ואישורים. בזכות רפורמת המרפסות התהליך הפך פשוט יותר. על פי רפורמה זו, דיירים יכולים לבצע הרחבת מרפסת קיימת בלי לקבל את הסכמתם של שאר דיירי הבניין. החוק מאפשר לבצע את התהליך בצורה יעילה יותר על ידי הגשת תוכניות בנייה קלות ופשוטות. בדרך כלל, ניתן להרחיב את המרפסת עד ל-12 מ"ר, אך במקרים יוצאי דופן ניתן להרחיב גם עד לגודל של 14 מ"ר. חשוב לתכנן את הרחבת המרפסת בצורה מדויקת ונכונה, במיוחד אם מדובר במבנים ישנים בהם הוספת משקל חדש עלולה לגרום לנזקים פיזיים למבנה. לכן, לפני שאתם מתחילים בתהליך חשוב לבחון את כל הנושאים ולקחת בחשבון את הבטיחות במהלך התכנון.

 

השלב הראשון בתהליך

השלב הראשון בתהליך הרחבת מרפסת קיימת הוא לפנות לחברת בנייה המתמחה בתחום זה. ההמלצה שלנו היא לבחור חברה שרשומה בפנקס הקבלנים ומוכרת על ידי הרשויות כדי להיות בטוחים שהיא עובדת בהתאם לתקנים החשובים. לפני הבחירה, חשוב לוודא שהחברה מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים כמו מהנדסים, קונסטרוקטורים, מפקחי בנייה, צוות עובדים, קבלני שיפוצים ועוד. החברה שתבחרו תבנה תוכנית בנייה להרחבת המרפסת ותסייע לכם לקבל את האישורים הנדרשים מהרשויות הרלוונטיות. לאחר מכן, תוכלו להתחיל בתהליך הבנייה באופן חוקי.

כיצד ניתן להרחיב מרפסת?

על מנת להרחיב מרפסת תוכלו לבחור בין שתי שיטות בנייה אפשריות, שיטת הבנייה המסורתית ושיטת הבנייה הקלה. כפי שציינו קודם, רפורמת המרפסות מתייחסת לשיטת הבנייה הקלה. עם זאת, לא תמיד יהיה ניתן לבחור בשיטה זו. נסביר על כל שיטה. 

בשיטת הבניה המסורתית להרחבת מרפסת קיימת, מתבצעת עבודת הכנה ומתבצע קידוח ויציקת מוטות ברזל בטון, כמו בבנייה של שלד לבית חדש. אך למרות שמדובר בשיטה ותיקה, היא נחשבת למסובכת, ארוכה ומלכלכת יותר ועשויה לגרום נזק לאזורים סמוכים לבנייה, כגון הגינה של הבניין. כמו כן, בשיטה זו בדרך כלל נדרש להקים פיגומים.

השיטה השנייה היא שיטת הבנייה הקלה, המתאפיינת בפשטותה, מהירותה וניקיונה. אנשים רבים בוחרים בה גם בגלל רפורמת המרפסת וגם בגלל היתרונות שהיא מציעה. בשיטה זו, מחברים קורות פלדה מגולוונת לקירות הקיימים. קורות הפלדה נוצרים מראש במפעל ונשלחים לאתר הבנייה מוכנים להרכבה. זה מאפשר להרחיב את המרפסת בקלות ובמהירות על ידי שימוש במנופים או במעליות בלבד, ללא צורך בפיגומים או בעבודה מסורבלת נוספת. עם זאת מדובר בשיטה יקרה יותר. 

 

כיצד נבחר את שיטת הבנייה?

כפי שהבנו, ישנן שתי שיטות בנייה אפשריות להרחבת מרפסת קיימת. אך איך נבחר את השיטה המתאימה ביותר? לשם כך יש לקחת בחשבון מספר גורמים כמו חוזק המבנה, משקל המעמיסה המותרת, מפתחי הסביבה, הגישה למבנה, השטח הזמין ועוד. לכן, לפני שמתחילים לבנות, חשוב להתייעץ עם קונסטרוקטור או מהנדס שיעזרו לבחור את השיטה המתאימה למבנה עצמו ולסביבה. שימו לב שגם אם יש לכם העדפה לשיטת בנייה מסוימת, ייתכן שתצטרכו לשנות אותה בהתאם לתנאי המבנה והסביבה. לכן, חשוב להתייעץ עם מומחה כדי להבטיח שההרחבה תבוצע בצורה הטובה ביותר למקרה שלכם.

מה המחיר להרחבת מרפסת קיימת?

המחיר של הרחבת מרפסת קיימת הוא לא חד משמעי מאחר שהוא מושפע בעקבות גורמים שונים כמו שיטת הבנייה (כפי שציינו שיטת הבנייה הקלה יקרה יותר), גודל המרפסת, איכות הבנייה, תוספות בנייה כמו מעקה, ריצוף או קירוי המרפסת ועוד. גם מספר הדיירים שישתתפו בפרויקט ישפיע על המחיר. ככל שיותר דיירים מעוניינים להרחיב את המרפסות שלהם, כך המחיר יהיה נמוך יותר. באופן ממוצע, המחיר להרחבת מרפסת קיימת יכול להתחיל מ-40,000 שקלים למרפסת ולעלות בהתאם לבחירות שתבצעו. לפני שאתם בוחרים חברת בנייה כדאי לבצע השוואת מחירים. כך תוכלו לקבל מושג על טווח המחירים בשוק ולבדוק מה כל חברה מציעה בתמורה למחיר שגובה. כך תוכלו לשלב בין מחיר טוב לחברה איכותית.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!