הרחבת מרפסת שמש

תוכן עניינים

רוצים להכניס את השמש הבית ולשדרג את איכות החיים שלכם? הרחבת מרפסת שמש מאפשרת לכם להוסיף שטח לדירה שלכם, אותו תוכלו לנצל למגוון צרכים שונים. על התהליך, היתרונות הכלולים בו והמחיר נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי מרפסת שמש?

מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית שאינה מקורה וניתן לצאת אליה ישירות מהדירה. לפי החוק, מרפסת שמש לא נכללת בשטח הבית המחושב לצורך מיסים או חישוב שטח הבית. לכן, לא נדרש תשלום ארנונה על מרפסת שמש עד לגודל של 14 מ"ר. במידה שלאחר ההרחבה גודל הדירה לא יעלה על 140 מ"ר לא תאלצו לשלם גם היטל השבחה. מרפסת שמש יכולה לשמש למגוון צרכים שונים כגון מקום אירוח, שטח אחסון נוסף, פינת ישיבה כיפית וכדומה.

הרחבת מרפסת שמש

היתרונות הטמונים בתהליך

בעזרת הרחבת מרפסת שמש ניתן ליהנות ממגוון יתרונות חשובים-

  • שיפור איכות החיים – על ידי הרחבת מרפסת שמש, אפשר להוסיף אור טבעי לבית ולהתחבר לסביבה החיצונית, מבלי לצאת מהדירה. זה מאפשר לנשום אוויר צח ולהרגיש טוב יותר.
  • הגדלת שטח הדירה – הרחבת מרפסת שמש מאפשרת לכם להגדיל את שטח הדירה ללא צורך בשימוש של זכויות בנייה לא מנוצלות. כך ניתן ליצור שטח נוסף לשימושים שונים כמו פינת ישיבה, שולחן אוכל, מנגל, מחסן וכו', מבלי לשלם מיסים על ההרחבה (עד גודל מסוים).
  • העלאת ערך הדירה – עם הרחבת מרפסת שמש, ניתן להעלות את ערך הדירה שלכם בכ-10% ואפילו 20%, מה שעשוי להיות חשוב למכירה או להשכרה בעתיד. 

שיטות הבנייה האפשריות להרחבת מרפסת שמש

כאשר מעוניינים להרחיב מרפסת שמש, ישנן שתי שיטות בנייה שונות שניתן לבחור ביניהן, מרפסת עמודים ומרפסת תלויה. הבחירה בשיטה המתאימה ביותר תלויה במגוון גורמים שונים כמו המבנה הקיים, החוזק שלו, המשקל המקסימלי שניתן להעמיס על הבניין, הגישה למבנה, מורכבות הסביבה, השטח ההיקפי ועוד. בחירת השיטה המתאימה תלויה בשילוב של גורמים אלו, ולא בהעדפה האישית של המבצע. על מנת להחליט על השיטה המתאימה ביותר, מומלץ להתייעץ עם מהנדס או קונסטרוקטור המיומן בתחום.

  • מרפסת עמודים

השיטה הראשונה היא בנייה של מרפסת עמודים באמצעות מוטות ברזל ויציקת בטון ומלט. בשיטה זו, יש צורך לבנות את המרפסות אחת על השנייה כך שכל אחת תומכת במרפסת מעליה ונתמכת במרפסת שמתחתיה, או להשתמש בעמודי תמיכה. זו השיטה הישנה יותר והמסורתית יותר. שיטה זו היא מורכבת יותר וכוללת הקמת פיגומים. בדרך כלל האזור הסמוך לבניין יהיה מנוטרל עד תום תהליך הבנייה.

  • מרפסת תלויה

השיטה השנייה היא בניית מרפסת תלויה, שבה משתמשים בקורות פלדה מגולוונת. מדובר בשיטת בנייה חדשה יותר בה מחברים את קורות הפלדה לקירות החיצוניים של הבניין. בשיטה זו אין צורך להשתמש בעמודי תמיכה או מרפסות תחתונות. זו שיטה בטוחה ויציבה. חלק גדול מתהליך הבנייה מתבצע במפעל, מה שמאפשר חיסכון זמן ומינימום הפרעות לדיירים. עם זאת, עליכם לקחת בחשבון שהשיטה הזו עלולה להיות יקרה יותר.

 

כמה עולה הרחבת מרפסת שמש?

קשה לתת תשובה חד משמעית לשאלה זו, כיוון שהמחיר יהיה  מושפע מכמה גורמים שונים, בהם שיטת הבנייה, המורכבות של הפרויקט, הגודל של המרפסת, האביזרים הנלווים ועוד. ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר. מורכבות הפרויקט תלויה בגורמים רבים כמו תנאי השטח, הגישה למיקום המרפסת, הצורך בכלי עבודה כבדים והזזת תשתיות. חשוב לקחת בחשבון שככל שיהיו יותר דיירים שיקחו חלק בפרויקט כך יהיה ניתן לחסוך במחיר. יש לקחת בחשבון גם את האביזרים הנלווים כמו ריצוף, מעקה, אפשרות לסגירה ועוד. כל בחירה כזאת תשפיע על המחיר הסופי. באופן כללי, המחירים להרחבת מרפסת שמש נעים בין 40,000 ש"ח ומעלה בהתאם לבחירות שלכם. 

כמובן שהמחיר יהיה תלוי גם בחברה שתבצע את העבודה. בבחירת החברה, מומלץ לבצע השוואת מחירים על מנת לבדוק מה כל חברה מציעה בתמורה למחיר שגובה. כך תוכלו לקבל מושג על טווח המחירים בשוק ולבחור מחיר טוב לצד חברה איכותית. שימו לב שאתם לא בוחרים בחברה שמציעה את המחיר הזול ביותר אלא משלבים בין מחיר נוח לבין חברה איכותית. בסופו של דבר, אתם רוצים להנות ממרפסת בטוחה, יציבה ומפנקת שתוכל לשמש אתכם לצרכים השונים. 

בחירת חברת בנייה

על מנת להתחיל בתהליך של הרחבת מרפסת שמש, עליכם לבחור חברת בנייה מקצועית, מנוסה, מיומנת ומתאימה. חשוב לבחור בחברה שמתמחה בהרחבת מרפסות, מכירה את התקנים השונים ויודעת לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. אחד הפרמטרים המומלצים לבחירה הוא חברה שרשומה בפנקס הקבלנים. כך תוכלו להבטיח שהיא עובדת בהתאם לתקנים ותוכלו להיות בטוחים שיהיה לכם למי לפנות במקרה שיצוצו בעיות. חשוב גם לוודא שהחברה מגייסת אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, כולל מהנדסים, קונסטרוקטורים וצוות עובדים רלוונטיים. חברת הבנייה תהיה אחראית להכין תוכנית בנייה מתאימה לתהליך. לאחר הכנת תוכניות הבנייה, יש להגיש אותן לרשות המקומית על מנת לקבל אישורים לביצוע העבודה.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!