מרפסת תלויה מברזל

תוכן עניינים

כל מי שמתגורר בדירה בלי מרפסת היה מעוניין להוסיף כזו לדירתו. אלא שישנם בדרך חסמים רבים. אלו יכולים להיות שכנים מעצבנים, בירוקרטיה סבוכה ומעצבנת לא פחות, חוסר מקום אידיאלי לבניית המרפסת ואולי גם שיקולים כלכליים. אחד החסמים הבולטים המונעים מאנשים רבים לבנות מרפסת בנכס שלהם היא הפרוצדורה. הבניה עצמה. עם כל הרעש, הלכלוך, סגירת חלקים מהבניין לשימוש, מגורים במשך זמן ממושך בתוך אתר בניה פעיל וכד'. 

אבל מנגד, יש את היתרונות העצומים של בניית מרפסת חדשה. היא מאפשר שטח נוסף, החורג מהגבולות המקוריים של הדירה, היא מאפשרת שימושים רבים ומגוונים בשטח המרפסת, להנאה, פנאי, אחסון, שהייה וכד' ובנוסף, היא מגדילה את ערך הדירה כך ששוויה צומח בכ-15% בממוצע. 

מרפסת תלויה מברזל

אז מה גובר על מה? החסמים שנוצרים מהבלאגן והמורכבות של בניית המרפסת או החלום על איכות חיים טובה יותר ושווי דירה גבוה יותר. ובכן, הפתרון הוא גם וגם. מרפסת תלויה מברזל מאפשרת ליהנות ממרפסת איכותית ובטוחה שרק מוסיפה לנו בכל התחומים ומנגד היא פשוטה וקלה להרכבה כך שבתוך זמן ממש ספור – המרפסת כבר עומדת, בלי כל פגיעה מינימלית בסביבה.

מהי מרפסת תלויה מברזל

עד לפני כמה עשורים, השליטה הבלעדית בעולם המרפסות הייתה 'הבניה הרטובה', בניה מלוכלכת וכבדה וכן, גם רטובה, באמצעות שפיכת בטון. עם התקדמות הטכנולוגיה ופיתוח כלים חדשניים החלה לעלות שיטה חדשה, המרפסת התלויה. מרפסת זו מבוססת על ברזל או פלדה, כאשר מחדירים לשלד הבניין בנקודות אסטרטגיות מוטות פלדה חזקים במיוחד ועליהם מרכיבים את קונסטרוקציית המרפסת מהברזל. הכל נעשה בסטריליות ובמהירות. יתרה מכך, המרפסת עצמה מיוצרת ומורכבת במפעל מרוחק מהבניין שלנו. רק בעת ההתקנה, היא מובלת למקום ושם מבוצעים החיבורים.

מרפסת תלויה מברזל מחיר ויתרונות

לפני שניגע בשאלת מרפסת תלויה מברזל מחיר נעמוד על היתרונות הברורים של מרפסת תלויה מברזל. כבר ציינו את העובדה שמרפסת בטון דורשת בניה הרבה יותר מאסיבית – משמע הרבה יותר לכלוך, אבק, רעש והפרעה ארוכת טווח לאיכות החיים בסביבת העבודה. מרפסת תלויה מברזל אינה עושה דבר מכל אלו. המרפסות מורכבות כמעט בשלמותן במפעל מרוחק ורק מעוגנות בעת ההתקנה למבנה, בקלות ובמהירות. יתרון נוסף הוא יתרון לוחות הזמנים. בניית מרפסת בטון דורשת יציקות שלוקחות זמן ארוך. מרפסת תלויה מברזל מתחברת לקורות שקדחנו אל תוך שלד הבניין בצורה פשוטה ובעיקר מהירה. בתוך יום או יומיים, כל התהליך מסתיים.

היתרון ההנדסי

נתחיל מהסוף, למרות העובדה שהן פחות מאסיביות, מרפסות תלויות מפלדה או ברזל הרבה יותר בטוחות מאשר מרפסות הבטון. הסיבה היא פשוטה יחסית. מרפסת בטון היא בעלת משקל עצום והיא מכבידה אוד על שלט הבניין הישן. מרפסת תלויה מברזל קלת משקל באופן יחסי ולכן שומרת על יציבות וחוסר ערעור המבנה הישן. 

מעבר לחוזק והבטיחות, מרפסת תלויה מברזל גם דורשת מעט תחזוקה. החלקים העשויים ברזל ופלדה נעטפים ונצבעים בטכנולוגיות חדשות המונעות מהם בעיות חלודה או קורוזיה או פגיעות כאלו ואחרות של מזג האוויר, רטיבות או טמפרטורות קיצוניות. מרפסות בטון הרבה יותר יתקשו לעמוד במשימה זו ולא מעט יסבלו מבלאי בעקבות תופעות כמו חדירת מים ופגיעות כאלו ואחרות.

אגב, במקרים רבים, בשל משקל הבטון העצום, נצטרך לתמוך את המרפסת באמצעות עמודים עבים מבטון היורדים אל הקרקע. מעבר לעלות הנוספת הטמונה בכך, הרי שהעמודים גוזלים שטחים ציבוריים, כמו שטחי גינה או חניה. מרפסת תלויה, באמצעות קורות הברזל החזקות, ממש תלויה מחוץ לדירה ואינה מפריעה לשטחים הציבוריים. לכן גם מרפסת תלויה אינה מפריעה לשכנים האחרים שכן היא רחוקה מהשטחים הציבורים השייכים לכולם.

הסכמת השכנים

נתמקד רגע בעניין ההפרעה לשכנים ולדיירי הנוספים בבניין. על פי חוק המרפסות, כדי להתחיל בניה של מרפסת בבניין קיים, נדרשת הסכמתם של לפחות 75% מהדיירים. יש דיירים שלא יסכימו לכך בשל מבנה אישיותם המורכב אבל רוב השכנים שלכם הם אנשים טובים אבל מאוד מטרידה אותם כל המהומה והבלאגן שיתחילו כאשר תבנו מרפסת מבטון.

מרפסת תלויה מברזל, תקל עליהם לאפשר לכם זאת. גם הם יבינו שמדובר בעבודה נקיה ומהירה, שלא תפריע לשגרת יומם. מרפסת תלויה מברזל מחיר יכולה להיות נוחה יותר מזו של בטון ולכן אולי הם אפילו יצטרפו למהלך שלכם (הדבר מומלץ, שכן ככל שיותר שכנים יצטרפו לפרויקט, תהיה מרפסת תלויה מברזל מחיר שמשתלם יותר).

עיצוב מרפסת תלויה מברזל

הטכנולוגיות לא מפסיקות להתחדש ולהפתיע והם באים לידי ביטוי בתחום המרפסות התלויות. לא רק שמרפסת תלויה חזקה ובטוחה יותר היא גם ניתנת לעיצוב  מרפסת תלויה מפלדה יכולה להיעשות בהתאמה לכמה מידות שונות ובמיקומים בהם הגישה מורכבת יותר עבור יציקות בטון. 

ככלל, מרפסת תלויה מברזל מציגה מראה מודרני ומתקדם יותר, וגם אלגנטי יותר, בעיקר בשל הקורות הדקות יחסית (אבל כפי שציינו – חזקות מאוד). למעשה, ניתן לעצב את המרפסות על רצונותיכם. לשם הדוגמא ניתן לבצע על קרקעית המרפסת חיפוי דק או ריצוף רגיל כמו גם  יישום משטח זכוכית שקופה מחוסמת וחזקה המקנה תחושה מרחפת

מעבר לפתרונות החיפוי השונים, ניתן לחפות גם את קירות המרפסת, לעצב אלמנטים כמו מעקות ודלתות המעבר בין הבית למרפסת, הוספת ריהוט, גינון, פינות פנאי, תשתית חשמל, תאורה, תקשורת וגז ועוד ועוד. בחלק מהמקרים גם תוכלו לסגור הרמטית באמצעות זכוכית ואלומיניום את המרפסת כדי שהי תשמש אתכם כחדר לכל דבר ועניין גם בימים גשומים. חברת בניית מרות איכותית ומקצועית תסייע לכם לא רק בבדיקות ההנדסיות ובביצוע הבדיקה עצמה אלא ממש תתפור לכם את מרפסת החלומות שלכם, וכל זאת כאשר עבור מרפסת תלויה מברזל מחיר משתלם מאוד.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!