תוספת מרפסת לבניין קיים

תוכן עניינים

כיום, סטנדרט הבניה הבסיסי ביותר, בעת בניה של בניין חדש כולל כבר מרפסת שמש מרווחת. עבור האנשים הנמצאים בה המרפסת מהווה שטח למגוון שימושים של הנאה, מנוחה, אחסון וכד'. אבל לו היו שואלים אתכם לכמה אנשים בישראל, לדעתכם אין מרפסת – האם הייתם עונים מיליוני איש? ואם היו שואלים אתכם כמה מתוכם היו רוצים לבצע תהליך של הוספת מרפסות לבניין קיים, הייתם יודעים את התשובה? ובכן התשובה היא, בדיוק אותם מיליוני אנשים, משום שכעת כבר ברור שביצוע תוספת מרפסת לבניין קיים מהווה שדרוג כמעט בכל תחום.

תוספת מרפסת לבניין קיים

שדרוג באמצעות הוספת מרפסות לבניין קיים

השדרוג המגיע בעקבות תוספת מרפסת לבניין קיים מתחיל בכל הקשור לאיכות החיים. מרפסת לדירה היא הוספת שטח משמעותי לדירה, שהוא בעצם לא חלק מגבולות הגזרה המוגדרים והמגבילים של 4 קירות הדירה. זוהי תוספת כלפי חוץ, באוויר, בשטח ציבורי. על שטח נוסף זה, אתם יכולים לעשות הכל. ישראל היא מדינה שמשית, עם נופים ואין כמו מרפסת בכדי להירגע, לעשות על האש ועוד פעילויות פנאי חגיגיות.

אך מלבד הקפיצה באיכות החיים יש גם סיבה כלכלית משמעותית לבצע תוספת מרפסת לבניין קיים. הוספת המרפסת מעלה את ערך הדירה באופן משמעותי. רוב המומחים סבורים כי עליית ערך ממוצעת בעקבות בניית מרפסת בבניין בו לא היו קיימות עד כה מרפסות, מעלה את ערך הדירות בו בכ-15%. אך גם אם מדובר רק ב-10% או אולי דווקא 20% המשמעות ברורה. שווי הדירה שלכם עולה משמעותית נוכח העלות הקטנה. 

עלות תוספת מרפסת לבניין קיים

נתחיל מהנקודה החשובה. הוספת מרפסות לבניין קיים, מציגות מכפלת רווח גבוהה מאוד לעומת העלות של הבניה וההוספה. כעת נדגים. הדירה שברשותנו שווה 3 מיליון ₪.  עליית הערך של הדירה, על פי 15% עלייה, תהיה במקרה זה – 450,000 ₪. כעת נבדוק את העלות. עלות תוספת מרפסת לבניין קיים תנוע לרוב בין  5000- 7000 ₪ למטר. ע"פ חוק המרפסות, רוב הרשויות המקומיות יאשרו לכם בניה של 12 מ"ר של מרפסת. (ניתן לבנות מרפסת עד גודל של 10% משטח הדירה או עד 14מ"ר. אנחנו מדברים כאן על עלות של כ-90,000 ₪. מכאן שהרווח שלכם על עליית הערך יהיה פי 5, 360,000 ₪.

עלות הוספת מרפסות לבניין קיים, כוללות בתוכם גם את שלבי התכנון ושלב הבניה בפועל. את שלב הבניה, ניתן לבצע באמצעות בניה מתקדמת קלה של מרפסות פלדה תלויות או באמצעות בניית מרפסות בטון שהיא יקרה ומסורבלת יותר. בכל מקרה נדרש לשלב התכנון המוקפד, גם כדי שנוכל להגיש תוכניות בניה כראוי ולקבל אישור במהרה וגם כדי לבדוק שאנחנו בכלל יכולים לבנות את המרפסת. בוודאי בבניינים ישנים, מרפסת עם משקל עצום, יכולה להביא לעומס על מעטפת השלד של הבניין ולגרום לו לחוסר יציבות. נדרש לבדיקה מקיפה של קונסטרקטור מתמחה שעל פי הדו"ח שיפיק – נפעל.

הוספת מרפסות לבניין קיים ולכל הדירות

תוספת מרפסת לבניין קיים, יכולה להיעשות כפרויקט בו מותקנת מרפסת אחת או כחלק מפרויקט גדול יותר  הכולל הוספת מרפסות לכלל הדירות בבניין. כל דיירי הבניין המעוניינים להשתתף בפרויקט יכולים להצטרף, כשם שכולם יכולים לסרב לפתוח בתהליך בנושא. החוק מחייב קבלת הסכמתם של בין 60 ל-75 אחוז מהדיירים (תלוי מקרה). אם תצליחו לשכנע את הדיירים להסכים וטוב מכך, גם להצטרף לפרויקט- תרוויחו כמה דברים. ראשית תרוויחו ראש שקט בתהליך, בלי חשש שדייר בודד יעכב אותנו מבחינה משפטית. שנית, ככל שהפרויקט גדול יותר, המחיר ליחידה, אצל רוב החברות יהיה זול יותר ובנוסף, תוכלו להתחלק בהוצאות משותפות, כגון פיגומים, פינוי פסולת וכד'.

https://www.youtube.com/watch?v=Xtw5w5PKgz8&pp=ygUr16rXldeh16TXqiDXnteo16TXodeqINec15HXoNeZ15nXnyDXp9eZ15nXnQ%3D%3D

שיטות הוספת מרפסות לבניין קיים

הוספת מרפסת לדירה קיימת, מתאפשרת כאמור באמצעות של שתי שיטות. הראשונה היא הוספת מרפסת העשויה בטון. מדובר בתהליך ארוך ודי מלוכלך באופן טבעי. וגם יקר יחסית. האופציה השנייה היא מרפסת תלויה העשויה מפלדה. יתדות פלדה חודרות אל הקיר ועליהם מתקינים את המרפסת העשויה גם היא פלדה (אם כי היא עצמה מאוד מעוצבת). בניה של מרפסות פלדה תלויות אורכת זמן קצר ביותר. למעשה, כל התהליך נעשה במפעל המרוחק ורק כעשר המרפסת מוכנה, היא מובלת לבניין שלנו שם היא מותקנת בתוך פרק זמן קצר. המשמעות היא מהירות, מחיר טוב יותר והרבה פחות הפרעה לסביבת הבניין.

הבניה עצמה קצרה יחסית כאמור אבל למרות חוק המרפסות וההטבות וההקלות שהוא מעניק, עדיין הבירוקרטיה יכולה להיות חזקה מהכל. אז ראשית, תהליך של הוספת מרפסות לבניין קיים דורש סבלנות רבה. שנית, מומלץ לכם להתקשר עם חברת בניית מרפסות מקצועית ומנוסה. 

בחירה בחברות מקצועיות

חברה שכזו לא רק תבנה עבורכם את המרפסת האיכותית ובסטנדרט הגבוה ביותר, היא לא רק תתכלל עבורכם את החלקים של הבדיקות ההנדסיות, התוכניות והעיצוב אלא היא גם תסייע לכם במילוי והכנת כל הטפסים והנדרש עבור השגת היתרי הבניה. העובדה שחברה שכזו  מהווה מעין תחנה אחת שלמה לכל התהליך כולה – שווה לבדה זהב.

ונתמקד רגע בחלק המקצועי. הוספת מרפסות לבניין קים אינה פשוטה כלל מבחינה הנדסית. יש את המורכבות של הוספת בניה חדשה (המרפסת) על גבי תשתית ישנה (הבניין). צריך ידע, כלים, מתאימים, מיומנות וניסיון כדי לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ובוודאי בצורה הבטיחותית ביותר. זו אינה עבודה לשיפוצניק או קבלן מתחיל (ובטח לא קבלן שמתעסק רק בתחומים מקבילים (למשל גגן או קבלן איטום). בסופו של דבר, בני משפחה שלכם יסתובבו על המרפסת וייהנו ממנה וחלילה לא נרצה שיקרה אסון, בגלל זלזול שלנו בתהליך ובבחירת חברת הבניה.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!