אישור מבנה מסוכן

תוכן עניינים

כיום יש לא מעט בניינים בכל רחבי הארץ שמוגדרים מבנים מסוכנים. אם גם בניין המגורים שלכם קיבל אישור מבנה מסוכן, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים לגבי מבנים מסוכנים, לרבות הדרך לזהות את המבנים המסוכנים בכל רחבי ישראל, משמעות הוצאת אישור מבנה מסוכן, דרכי התמודדות מיטביים עם מבנים מסוכני ועוד. אז רגע לפני שאתם נכנסים ללחצים מיותרים, פשוט תפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל מה שאתם חייבים להכיר על מבנים שקיבלו אישור מבנה מסוכן.

אישור מבנה מסוכן

אנשים רבים טועים לחשוב שכל מבנה מיושן הוא מבנה מסוכן – כך תדע להבדיל!

כבר בתחילת המאמר חשוב להבהיר כי לא כל מבנה מיושן שנבנה לפני כמה עשרות שנים הוא מבנה מסוכן. כיום יש מבנים רבים שבנייתם הושלמה לפני כמה עשרות שנים אך המבנים יכולים לעמוד על תילם לעוד שנים ארוכות ללא כל סכנה. לכן, חשוב להבהיר כי מבנים מסוכנים אינם בהכרח מבנים ישנים שנראים בלויים. אז איך בכל זאת ניתן לזהות את המבנים המסוכנים? בשורות הבאות נכיר כמה מהסימנים הבולטים ביותר לכך שהמבנה הוא אכן מבנה מסוכן. אך קודם לכן, חשוב להכיר את הקו המנחה של מרבית המבנים המסוכנים בכל רחבי ישראל. ברוב המקרים אכן מדובר במבנים ישנים שנבנו לפני כמה עשרות שנים. מרבית המבנים הללו נבנו ללא הקפדה על תקני בטיחות מחמירים שהפכו מחייבים בשנים האחרונות. חשוב לומר כי תקנים רבים התווספו רק בשנים האחרונות, כך שגם אם הקבלנים של המבנים הישנים הקפידו הקפדה יתירה על כל תקני הבטיחות שהיו בעבר, עדיין חסרים להם תקני בטיחות רבים.

אתם לא מקפידים לאטום את הקירות החיצוניים של הבניין שלכם? אתם מסכנים את יציבותו לאורך שנים ארוכות

מרבית המבנים שמקבלים אישור מבנה מסוכן הם מבנים שאינם עוברים תחזוקה שוטפת. אחד הדברים החשובים ביותר הוא איטום קירות חיצוניים של הבניין. איטום קירות חיצוניים מבטיח כי נזקי מזג האוויר לא ישפיעו על תשתיות הבניין, מה ששומר על עמידותו לאורך שנים ארוכות. מתגוררים בבניין ישן ולא מקפידים לאטום את הקירות החיצוניים של הבניין כל כמה שנים? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר כמה מהסימנים הבולטים ביותר לבניינים מסוכנים. רוצים לדעת אם הבניין שלכם הוא בניין מסוכן? גם אם אתם לא אנשי מקצוע, אם הבניין כולל כמה מהסימנים הבאים, קיים סיכוי סביר כי הוא אכן בניין מסוכן.

הסימנים לבניינים מסוכנים:

  1. בניינים ישנים הכוללים סדקים רבים באזורים שונים.
  2. בניינים הכוללים שקיעות רבות בחלל המשותף ובפנים הדירות.
  3. בניינים שאינם עוברים עבודות איטום קירות חיצוניים מידי כמה שנים.
  4. בניינים שכוללים חלקי בנייה מתפוררים (לרוב בקצוות הבניין).
  5. בניינים שכוללים חשיפה של הברזל בפנים הבנייה.
  6. בניינים הכוללים סימנים של חלודה באזורים שונים.
  7. בניינים הכוללים רעשים משונים בתדירות גבוהה.
  8. בניינים שסובלים משינויים ותזוזות קרקע.

 

זיהיתם מספר סימנים של מבנה מסוכן בבניין המגורים שלכם? דווחו על כך לעירייה בהקדם האפשרי!

כלל הסימנים הללו עלולים להעיד על בניינים מסוכנים. הבניין המגורים שלכם כולל כמה מהסימנים הללו? חשוב לדעת מהם השלבים הבאים שאתם חייבים לבצע בהקדם האפשרי. כפי שציינו מעלה, אין כל סיבה להילחץ. אנשי מקצוע מיומנים ידעו לסייע לכם לשמור על בטיחות הבניין שלכם. איך עושים את זה נכון? בשלב הראשון חשוב לדווח על כך לעירייה. הרשות המקומית שלכם תשלח אנשי מקצוע מאגף ההנדסה שכל מטרתם היא לבחון מקרוב את מצב הבניין. במידה והם מוצאים שהבניין יציב ויכול להישאר ביציבותו עוד שנים ארוכות, הם לא מגדירים את המבנה כמבנה מסוכן וניתן להמשיך להתגורר בו ללא כל מגבלה. אך במידה והם מוצאים כי הבניין אכן מסוכן, הם יעניקו לו אישור מבנה מסוכן. אישור מבנה מסוכן מונע את האפשרות למכור או לרכוש דירה בבניין. מה עושים אם הבניין שלכם הוגדר כמבנה מסוכן? בשורות הבאות נכיר את הליך ההתמודדות הטוב ביותר.

הזמינו איש מקצוע מיומן שיבחן את מצב הבניין ויעניק הנחיות בנייה לקבלן

במידה והבניין שלכם הוגדר כמבנה מסוכן, מה שאתם חייבים לעשות בהקדם האפשרי הוא להזמין איש מקצוע מיומן שיבחן את מצב הבניין. איש מקצוע זה נועד בכדי לאתר את הסיבות המרכזיות שגורמות לאי יציבות הבניין. לאחר בדיקה מקיפה הוא מפיק דוח מקצועי הכולל את כל הדגשים החשובים שחייבים לחזק בכדי לבטל את אישור מבנה מסוכן. לאחר מכן, עם דוח זה אתם נדרשים להגיע לקבלן מקצועי שידע להעניק לכם שירותי בנייה מקצועיים להתמודדות מיטבית עם הסכנות. שירותי בנייה מקצועיים יפתרו את הבעיה. לאחר מכן חשוב להזמין שוב את אנשי המקצוע מטעם העירייה שיבחנו מחדש את מצב הבניין. במידה וכן יש שיפור במצב הבניין והוא אינו מסוכן יותר, העירייה תבטל את אישור מבנה מסוכן ותאפשר לדיירים לשוב להתגורר בדירתם בביטחון.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!