בניית מרפסת תלויה

תוכן עניינים

הוספת מרפסת לבית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשדרג את הבית ואת איכות החיים בו. למעשה, ככל שהזמן עובר, יותר ויותר אנשים מבינים ששדרוג הדירה על ידי בניית מרפסת יכול לשפר את איכות החיים באופן משמעותי. יש מספר דרכים שניתן לעשות זאת, כאשר אחת מהן היא בניית מרפסות תלויות. במאמר הזה, נפרט את היתרונות הרבים שבהוספת מרפסת תלויה לדירה שלך. 

בניית מרפסת תלויה

מהי מרפסת תלויה?

מרפסת תלויה היא מרפסת המיוצרת מפלדה, אשר מותאמת להתקנה העל קירות החיצוניים של מבנים. שיטת הבנייה של מרפסת תלויה נקראת "בניה יבשה" והיא פתרון יעיל ומתקדם. בשיטה הזו,  מתקינים מסגרות פלדה על קירות הבניין, מבלי הצורך בעבודות ייבוש של בטון. היתרון המרכזי שבשיטה זו הוא חיסכון בזמן ומשאבים, בשל צורך נמוך בעבודות ייבוש כמו בבניית מרפסות עם בטון תקני או מלט.

בנוסף, תהליך התכנון והייצור של קורות הפלדה המרכיבים את המרפסת מתרחשים במפעל ולא בשטח הבנייה עצמו. הכלל הזה מאפשר להפחית את זמן הבנייה ולמנוע הפרעות גדולות בחיי היום-יום של דיירי הבניין.

 

פתרון מהיר ונוח

בניית מרפסת תלויה היא תהליך קצר ופשוט שמספק פתרון מהיר ונוח במיוחד. כפי שציינו קודם, התהליך לא כולל הפרעות רבות מאחר שהתכנון והייצור של קורות הפלדה מתבצעים מראש במפעל ולא בשטח הבנייה. בשל כך, המשימה העיקרית שנשארת לביצוע היא רק הרכבתם על המבנה, תהליך פשוט ומהיר שבדרך כלל לא דורש זמן רב. התהליך הקצר מקל על הדיירים ואינו מפריע לשגרת חייהם.

בנוסף, בניית מרפסת תלויה נעשית בעיקר באמצעות פרויקט יבואני מראש, ולכן היא כוללת מעט רעש או לעתים אפילו אין רעש בכלל. מדובר ביתרון נוסף שמשפיע חיובית על התהליך ומפחית את החששות הקשורים לתהליך הבנייה ולרעשים וההפרעות הנלווים אליו. 

בחירה בטוחה ויציבה לבניינים ישנים

מרפסת תלויה היא פתרון מומלץ להוספת מרפסת בצורה יציבה ובטוחה לבניינים ישנים. המרפסת עשויה פלדה, חומר איכותי ועמיד, המאפשר יציבות מרבית למבנה. היתרון המשמעותי של הפלדה הוא משקלה הנמוך, שמאפשר להוסיף מרפסת תלויה לבניינים ישנים מבלי להעמיס באופן יתר על קירות הבניין הקיימים.

בניגוד למרפסת עמודים הנבנית מבטון, ועשויה להיות כבדה וליצור עומס מוגבר על המבנה, מרפסת תלויה מספקת פתרון יציב ומאובטח. זוהי בחירה מועדפת עבור בניינים ישנים אשר קיים חשש לקריסתם בשל העומס הכבד.

אך לא כל מרפסת תלויה תתאים לכל בניין. על מנת לבחור בפתרון המתאים ביותר, יש לשקול משמעותית את תנאי השטח והשימוש הצפוי למרפסת. מומלץ להתייעץ עם מהנדס או קונסטרוקטור מיומן שיכול לבחון את המסגרת המתאימה לצרכי הבניין ולשים לב לכל ההיבטים הטכניים והבטיחותיים. בחירה מדויקת תבטיח שהמרפסת תהיה בטוחה ותשמש את צרכי הבניין בצורה הטובה ביותר.

 

עיצובים מגוונים

הפלדה היא לא רק חומר חזק ועמיד, אלא גם גמיש ולכן היא ניתנת לעיצובים שונים בהתאם לצרכי המשתמש. זה אומר שהיא מספקת אפשרויות רחבות לעיצוב מרפסת בדרך שמתאימה לסגנון ולטעמים האישיים שלך. כאשר מדובר בבניית מרפסת תלויה, ניתן לשים לב שאפשר לעצב אותה בצורות שונות ולהוסיף לה חיפויים ואלמנטים מיוחדים שיכולים להוסיף אופי ויופי למרפסת שלך.

הגימור של מרפסת תלויה יכול להיות ייחודי מאחר שניתן להשתמש במגוון רחב של חומרים וצבעים כדי ליצור את המראה הרצוי עבור המרפסת שלך. בכך תוכל להתאים את העיצוב לסוג הבניין, לסוג השימוש ולסגנון החיים שלך, כך שהמרפסת תשתלב באופן הטוב ביותר בסביבתך.

 

מהי מרפסת עמודים?

כפי שצוין, ניתן לבחור בין שני סוגים מרכזיים של מרפסות- מרפסת תלויה ומרפסת עמודים. בחירת הסוג המתאים תלויה במגוון גורמים, כולל חוזק מבנה, העומסים המשוערים להיום ולעתיד, התנאים בשטח ועוד. נכון לכך, לא תמיד יהיה אפשר לבחור במרפסת תלויה כפתרון.

במקרים שבהם התנאים אינם מתאימים לבניית מרפסת תלויה, הבחירה תהיה לבנות מרפסת עמודים. תהליך בנייה זה הוא תהליך ארוך יותר, בו משתמשים במוטות ברזל ויוצקים בטון ומלט. השיטה מתבצעת באופן רטוב, מחייבת המתנה לייבוש הבטון והמלט, וכמובן, ברוב המקרים יהיה צורך בהקמת פיגומים. בנוסף, בעשייה של מרפסת עמודים עשוי להיות צורך לבודד את האזור הסמוך לבניין בשביל למנוע פגיעה בחיי אדם. לעתים תהיה גם פגיעה באזור זה בעקבות תהליך הבנייה. 

בניית מרפסת תלויה מציעה פתרון נוח ויעיל למרבית המקרים, אך ישנם תנאים מסוימים בהם מרפסת עמודים תהיה הבחירה המתאימה יותר.

כמה זה עולה?

המחיר לבניית מרפסת תלויה יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון-

  • סוג המרפסת- מרפסת תלויה או מרפסת עמודים (מרפסת תלויה בדרך כלל תהיה יקרה יותר)
  • מורכבות הפרויקט- ככל שהפרויקט מורכב יותר המחיר יעלה
  • היקף הפרויקט- ככל שיש יותר מרפסות כך המחיר לכל מרפסת יכול לרדת
  • עיצוב- עיצובים מיוחדים יעלו את המחיר בהתאם

בממוצע, המחיר לבניית מרפסת תלויה נע בין 5,000 ל-7,000 שקלים למ"ר. על פי החוק בישראל, ניתן להוסיף מרפסת בגודל מרבי של 12 מ"ר (ובמקרים מסוימים עד 14 מ"ר). כלומר, מרפסת בגודל 12 מ"ר בממוצע עשויה לעלות כ-60,000 שקלים ומעלה, בהתאם לבחירות שתעשו. יש לזכור שיש תוספות כגון עלויות תכנון ובנייה עליהן יש לחשוב.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!