חברת חיזוק מבנים

תוכן עניינים

בחירת חברת חיזוק מבנים היא מלאכה שיכולה להיות מעט מורכבת, מכיוון שיש היצע רחב של חברות המציעות את שירותיהן. אבל בשביל לבחור חברה מקצועית אנחנו צריכים להסתכל על התמונה הכוללת, ולבחון את מצב המבנה שלנו, לתכנן את התהליך ולהדגיש את מטרות חיזוק המבנה ולבסוף, לדעת איך לבחור בצורה חכמה חברת חיזוק מבנים. לפניכם כל הדברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם נכנסים לתהליך. 

חברת חיזוק מבנים

מה זה חיזוק מבנים?

רבים לא מודעים לאם המבנה שלכם צריך חיזוק או לא צריך חיזוק. אם נסתכל על הדבר בצורה פשטנית, כל מבנה שנבנה לפני שנת 1980 יהיה חייב בחיזוק מבנים. בישראל יש תקן 413, הוא תקן שמגדיר את תהליך הבניה של מבנה. מה זה אומר? שכל מבנה שנבנה החל משנת 1980 עומד בתקן הבטיחותי, ואילו מבנים ישנים יותר נבנו בשיטה שאינה עונה לדרישה הממשלתית. האם זה אומר שהמבנה שלכם מסוכן? לא בהכרח, בשביל זה תצטרכו לבצע בדיקת קונסטרוקטור. סביר להניח שאם המבנה שלכם מסוכן תוכלו גם לגלות את זה לבד. 

לדוגמא, תוכלו להסתכל בחזית המבנה לצד בלוני הגז, האם יש ברזלים חשופים? אם כן, אלו ברזלי בטון והסיבה לכך שהוא חשופים הוא מכיוון שיש בלאי גבוה בבטון וסביר להניח שיש גם קורוזיה. ברזלים חשופים הוא מבין הסימנים החמורים ביותר, ובמקרה בו הברזלים חשופים עליכם יהיה להודיע על כך לעירייה. ישנם סימנים נוספים שיכולים להעיד על לקויות חמורות במבנה, והוא לדוגמא שיפוע. איך תוכלו לדעת האם קיים שיפוע במבנה שלכם? שימו לב, לא מדובר על זווית סטנדרטית אלא שיפוע שנוצר עם השנים – תוכלו להסתכל על המקרר שלכם ולבחון הם יש לו נטייה הצידה גבוהה מדי. 

חברת חיזוק מבנים – שיטות חיזוק

אז מה קורה בתהליך בעצם? יש לא מעט שיטות של חיזוק מבנים, לדוגמא שימוש בסיבי פחם או הוספת בטון לעמודי התמיכה. ריכזנו עבורכם את השיטות הפופולריות של החברות המקצועיות:

  • יריעות סיבי פחם – פעמים רבות אנחנו רוצים לחזק את המבנה בעזרת בטון, מכיוון שמדובר על חומר חזק ושמיש למבנים. עם זאת, בשנים האחרונות נחשפנו לשיטה נוספת שהיא חיזוק מבנים באמצעות יריעות סיבי פחם. השימוש ביריעות סיבי פחם היא די פשוטה ואינה דורשת מאיתנו לערב בטון. אפשר להתאים יריעות סיבי פחם על כל מבנה ובכל צורה, ובאמצעות סיבי פחם ניתן להגדיל את העומסים על הבניין.
  • חידוש תשתיות מדובר על אחת השיטות היותר אפקטיביות, אבל גם היותר מורכבות. חידוש תשתיות כולל העברת כל התשתיות הקיימות לפח, ושחזור תשתיות קיימות באמצעות התקנת תשתיות חדשות לדוגמא כמו עמודי תמיכה, צנרות ואחרים. כאן אתם תוכלו לקבל מבנה חדש לחלוטין וזה אחד התהליכים הנכונים הקשורים לשיקום וחיזוק מבנים.
  • מסגרת – אנחנו יכולים לחזק את מסגרת הבניין, ובכך אנחנו יכולים לחזק את המבנה ולשמור על מפני מקרים של רעידות אדמה או במקרה שמדובר על מבנה מסוכן. חיזוק המסגרת יכולה להיות על ידי עיבוי קירות בטון, או התקנה של מסגרות חדשות וגמישות המאפשרות לעמודי התמיכה יותר גמישה וספיגת עומסים.

איך בוחרים חברת חיזוק מבנים?

אחד הקשיים הבולטים ביותר מצד הלקוח הוא למצוא את החברה שתבצע את הפרויקט עבורו. חיזוק מבנים אינו רק מטעם הרשות המקומית, וברוב המקרים חיזוק מבנים נעשה כדי לשמור על מבנה מסוים, להשביח את הנכס ואף להוסיף קומות, ממ"דים ומרפסות. אבל איך בוחרים את החברה שתוכל לבצע את הפרויקט על הצד הטוב ביותר? ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע להחלטה נכונה:

  • מוניטין – בחרו בחברה שיש לה מוניטין, והיא כבר ביצעה לא מעט פרויקטים של חיזוק מבנים. ככל שהחברה בעלת מוניטין חיובי יותר וניסיון, היא תוכל לתת לכם את השירות המלא. תוכלו לראות עבודות שהחברה ביצעה ובכך להחליט אם תרצו להתחיל את התהליך מולה או לבחור בחברה עם מוניטין טוב יותר.
  • גב כלכלי – חשוב להדגיש שכל חברת חיזוק מבנים ובכלל, כל חברה שעוסקת בתחום הבניה חייבת להיות עם גב כלכלי. הרבה פעמים שאנחנו שומעים על קבלן שעזב את הפרויקט, מדובר על קבלן ללא גב כלכלי וכמובן ללא ניסיון ומקצועיות. ההון נדרש לשלבי התכנון, לשלבי המימון במקרים שנדרשים הדיירים לפנות את הדירות שלהם, מדידות, שמאות, יועצים והסתכלות על היבטים כלליים.
  • יחס אישי – חברת חיזוק מבנים מקצועית תעניק לכל לקוח יחס אישי, גם כאשר מדובר על צרכים שכוללים את המבנה כולו עדיין היחס צריך להיות אישי אל מול האחראי על הפרויקט מטעם הבניין. התפקיד של חברת חיזוק מבנים הוא לתת מענה לכל שאלה, למצוא פתרונות עבור דיירים המבנה, וכמו כן להבין את החששות של הדיירים.

מה המחיר של חברת חיזוק מבנים?

אין מחיר אחיד לפרויקט של חיזוק מבנים, המחיר נקבע בהתאם לסוג הפרויקט, בהתאם למצבו של המבנה ורק לאחר הערכת מהנדס נוכל לתת הצעת מחיר. המחיר כולל את כל הרלוונטיים, לדוגמא יהיו מבנים שלא ירצו לחזק מבנים בשיטה כזאת אלא יבחרו שיטה אחרת שהיא יותר מתאימה. יהיו בעלי דירות שלא ירצו לשקם את חזית הבניין, אלא רק לחזק את התשתיות.

בתהליך חיזוק מבנים רבים בוחרים להוסיף ממ"ד או להוסיף מרפסת לבית אם קיים היתר מטעם הרשות המקומית. לכן, כדי לקבל הצעת מחיר אנחנו צריכים לבחון תחילה את מצבו של המבנה בעזרת מהנדס קונסטרוקטור, ואז נוכל להתאים את דרישות התכנון בהתאם לציפיות שלכם ולאחר מכן, ניתן יהיה להגיש הצעת מחיר המוסכמת על כל הצדדים. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!