כמה זמן לוקח לשפץ בניין?

תוכן עניינים

מתכננים לשפץ את הבניין? אך כמה זמן לוקח לשפץ בניין? התשובה לשאלה הזו תלויה בגורמים שונים כמו היקף השיפוץ, מורכבות הפרויקט, סוג השיפוץ ועוד. במאמר הבא נענה על השאלה הזו ונתייחס למגוון הגורמים השונים בה. 

 

מה כולל שיפוץ בניין?

במסגרת שיפוץ בניין, יתבצעו מגוון עבודות שונות אשר המטרה שלהן היא לשפר את איכות החיים בבניין. העבודות יהיו באחריות של קבלן השיפוצים, כולל הריסות, עבודות חשמל ואינסטלציה, עבודות איטום, גבס ומחיצות, ריצוף, טיח, שפכטל וצבע. ברוב המקרים, הקבלן יעסיק אנשי מקצוע שיהיו אחראים על ביצוע עבודות מסוימות. כמו לדוגמא, העסקת חשמלאי מוסמך לביצוע עבודות החשמל הנדרשות במסגרת השיפוץ. כלומר, נדרש תיאום עם ספקי השירותים המקצועיים, על מנת למנוע עיכובים בזמני העבודה. בנוסף יש לתאם את זמני העבודה בין קבלן העבודה לבין בעלי הדירות עצמם. התיאום וההתאמה בין הקבלן ובעלי הדירות מצריכים זמן ומאמץ, אך הם חיוניים כדי להבטיח שהעבודות יושלמו בזמן הנדרש. אז כמה זמן לוקח לשפץ בניין?

כמה זמן לוקח לשפץ בניין

מה גורם לעיכובים בתהליך שיפוץ?

על מנת לענות על השאלה כמה זמן לוקח לשפץ בניין יש להבין קודם כל מה עלול לגרום לעיכובים בתהליך השיפוץ. אחד הגורמים המרכזיים לעיכוב בתהליך השיפוץ הוא חוסר תכנון וחוסר הכנה מראש. לכן, חשוב לדעת מראש מה מתוכנן בתהליך השיפוץ ולתכנן את מהלך השיפוץ בצורה מפורטת ונכונה. לדוגמא, במידה שאתם מתכננים לחזק את עמודי הבטון של הבניין ולתקן סדקים בקירות החיצוניים, חשוב קודם כל לבצע עבודת הכנה בה הקבלן ינקה את הקירות החיצוניים ואת עמודי הבטון משאריות בטון וטיח מתקלפים ומברזל חלוד. תוכנית השיפוץ צריכה להיות מתוכננת ולכן חשוב מאוד לבחור קבלן שיפוצים מתאים לביצוע העבודה. 

שלבי השיפוץ

בשביל להבין כמה זמן לוקח לשפץ בניין עליכם לקחת בחשבון את שני השלבים המרכזיים בתהליך- שלב התכנון ושלב הביצוע. 

  • שלב התכנון

שלב התכנון של השיפוץ הוא שלב שלוקח בדרך כלל שלושה חודשים. שלב זה כולל מספר שלבים שונים. במסגרת שלב זה חשוב להגדיר את הצרכים שלכם ואת התקציב שלכם לשיפוץ. לשם כך חשבו מה אתם רוצים במסגרת השיפוץ ומה הצרכים שלכם. כך תוכלו להחליט כמה אתם רוצים להשקיע בבית ולהגדיר תקציב בהתאם. נסו לחשוב באופן כללי כמה אתם מוכנים להשקיע מאה אלף? שלוש מאות אלף? יותר? ככה תוכלו להבין את הגבולות האפשריים של התקציב שלכם. בנוסף בשלב התכנון יש לתחום את סעיפי השיפוץ- שיפוץ חיצוני בלבד, שיפוץ כניסה לבניין, שיפוץ עמודי הבטון וכדומה. 

לאחר מכן הקבלן בשיתוף עם אדריכל יבנו את תוכניות הבנייה שיכללו תכנית הריסה, בנייה, אינסטלציה, חשמל ותאורה, ריצוף, וכדומה, בהתאם לשיפוץ המתוכנן. 

שימו לב שבמסגרת שלב התכנון עליכם לבחור קבלן לביצוע העבודה. לשם כך התייחסו לפרמטרים כמו ניסיון, תחום התמחות, קבלן רשום והמלצות. בנוסף מומלץ לבצע השוואת מחירים בין 3 קבלנים לפחות. 

  • שלב הבנייה

שלב הבנייה הוא שלב בו יתחילו את השיפוץ בפועל. לאחר שלב התכנון וכל מה שהיה צריך להכין לשיפוץ ניתן להתחיל את השיפוץ בפועל. משך שלב הבנייה ישתנה בהתאם לסוג השיפוץ והיקף השיפוץ וישפיע על כמה זמן לוקח לשפץ בניין.

חשוב לתכנן לוח זמנים לשיפוץ

על מנת לענות על השאלה כמה זמן לוקח לשפץ בניין יש להתייחס לשני היבטים- ההיבט הראשון הוא לוח הזמנים של הקבלן המבצע את העבודה, וההיבט השני הוא לוח הזמנים של אנשי המקצוע שיבצעו עבודות תחת אחריותו של הקבלן או לאחריו. חשוב מאוד לתכנן את לוח הזמנים למשך השיפוץ. לגבי לוח הזמנים של הקבלן, מומלץ לפרט את הזמנים בחוזה ולציין את כל הסנקציות המתאימות למקרה של עיכוב. זה יעזור לוודא שהקבלן מסיים את העבודה בזמן ולא מתחייב לכמה עבודות בו זמנית, מעבר ליכולתו. כדי למנוע מצב שבו הקבלן לא יסיים את העבודה אך יקבל את רוב התשלום, חשוב לכלול את לוח התשלומים בחוזה ולחלק אותו לפי התקדמות העבודה. כמו כן, חשוב להשאיר תשלום אחרון משמעותי לסיום העבודה, כדי לסיים את העבודה בזמן ובאופן המיטבי.

שימו לב- כאשר אתם מתכננים את השיפוץ, חשוב לקחת בחשבון גם חגים ומועדים, לא רק בישראל אלא גם בקהילות אחרות. כדאי לוודא שהעבודה לא תפגע על ידי העכבות הנובעות מזמן החגים והמועדים.

כאשר מתכננים שיפוץ לבניין, חשוב לקחת בחשבון כמה זמן לוקח לשפץ בניין. חשוב לזכור שמשך השיפוץ יושפע גם ממהירות קבלת ההחלטות שלכם ומהזמינות של הקבלן שבחרתם. חשוב לזכור ששלב התכנון לא קצר, אך הוא חשוב כדי להבטיח שביצעתם את השיפוץ האופטימלי. עליכם לוודא שחשבתם על הכל, בחרתם חומרים וספקים בסבלנות ולא מתוך לחץ, ושאתם שלמים עם תוכנית השיפוצים. יש לזכור ששיפוץ הוא לא תהליך שעובר כל יום, וככל שהתכנון יבוצע בצורה נכונה, כך תהנו מהתוצאה לאורך שנים רבות.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!