עלות מרפסת תלויה

תוכן עניינים

אנחנו יודעים לחשב עלויות היטב כאשר אנו בונים בית חדש. אנחנו יושבים עם טבלאות אקסל, עם כתב כמויות ועם אנשי מקצוע בתחום. אבל כאשר אנחנו ניגשים לשיפוץ או לשדרוג הבית שלנו, בעיקר באמצעות הוספת מרפסת תלויה או מרפסת רגילה – אנחנו כאילו הופכים אדישים. ברור לנו, כי שיפוץ ושדרוג הבית יגררו אחריהם מצב מעולה בו לא רק הבית ואורח ואיכות החיים שלנו ישודרגו אלא גם ערך הדירה. ואם כל הקפיצה הגדולה בשווי הדירה כתוצאה מהוספת המרפסת עדיין נכון יהיה ללמוד על ההוצאות, על עלות מרפסת תלויה, השוואות בינה לבין מרפסת בטון ומה הכי כדאי לבנות.

ברובם המוחלט של הבתים החדשים הנבנים כיום יש מרפסת שכן היא מגיעה כחלק אינטגרלי מהמבנה, מתוך הכרה בחשיבותה. אבל זה לא אומר שאם אתם גרים בבית בו אין מרפסת, גם אם הוא ישן, עליכם לוותר על החלום. עדיין תוכלו ליהנות מהוספה פשוטה וקלה של מרפסת תלויה. כעת בואו נדבר על עלות מרפסת תלויה.

עלות מרפסת תלויה

עלות מרפסת תלויה מול מרפסת בטון

בניגוד לעלויות מרפסות שהתרגלנו לחשוב כי הן גבוהות, עלות מרפסת תלויה נוחה הרבה יותר. הסיבה היא פשטות הייצור וההתקנה שלה. נסביר:  כיום אין כבר צורך לבנות מרפסת כבדה הנתמכת בעמודי בטון. למרפסת כזו עומד בצד הזכות נושא ההרגשה הבטוחה שהיא מקנה אך מנגד היא יקרה מאוד ודורשת בניה רצינית. לבניה זו יש עלויות כבדות והשפעה ארוכת זמן על הסביבה. למעשה, כל הבניין יידרש להיות בתוך אתר בניה זמן רב. כאמור, גם החומרים עצמם והכמויות שלהם – כבדות תרתי משמע. 

מרפסת תלויה היא מרפסת הנתמכת באמצעות קורות פלדה בלבד. כמובן שמאחורי כל מרפסת שכזו עומדת תוכנית הנדסית מפורטת המבטיחה את חוזקה ובטיחותה. את המרפסת התלויה ניתן להוסיף בכל גובה ובלי קשר למה שיש מתחתיה (עמודים, גג של הקומה התחתונה וכד') וניתן לעשותה כמעט בכל גודל (חוק המרפסות למש מאפשר גם 14 מ"ר). את שמה – מרפסת תלויה היא מקבלת מעצם העובדה כי היא נתלית על הבניין. הדבר נעשה על ידי יתדות פלדה המוחדרות לבטון במעטפת השלד הקיימת ומעגנות את המרפסת וכן בקיבועים נוספים. בהתקנה מקצועית ונכונה, ניתן להעמיס עליה משקלים עצומים, כמו מרפסת בטון.

אבל היתרון העצום שלה הוא בפשטות היצור וההתקנה ומכאן שגם עלות מרפסת תלויה נוחה יותר. המרפסת עצמה מיוצרת במפעל חיצוני, באמצעות שיטה חדשנית, מתקדמת ואיכותית. כאשר היא מוכנה היא מובלת ומותקנת באתר בתוך זמן קצר. אין צורך להשקיע בחומרים, בעשרות פועלים, בפיגומים וכד'. תהליך בהניה מהיר מאוד, לעיתים גם ימים אחדים בלבד של פעילות בשטח הבניין, בלי הפרעה לשגרת הבניין, רעשים או לכלוך. אתם למעשה מקבלים מרפסת יפה ומעוצבת, בטוחה ועם עלות מרפסת תלויה משתלמת ביותר. הממוצע של עלות מרפסת תלויה עומד על כ-5500 ₪ למטר, כאשר העלות יכולה להשתנות על פי פרמטרים משתנים.

יתרונות הוספת מרפסת תלויה

אל מול עלות מרפסת תלויה יש כמובן את היתרונות שהיא מביאה בכפיה. להוספת מרפסת, בכלל ומרפסת תלויה, בפרט, יש כמה יתרונות בולטים.  כבר עמדנו על השפעת הוספת מרפסת על ערך השווי של הדירה. מומחיים מעריכים כי תוספת מרפסת לדירה מעלה את ערכה בכ-15%. אם תחשבו אחוז זה מערך הדירה לעומת עלות מרפסת תלויה תראו שבדירה ממוצעת מדובר על עליית ערך של כ-200,000 ₪. 

אבל כסף זה לא הכל בחיים. אנחנו מחפשים גם איכות חיים. למעט בתהליך של הוספת ממ"ד (מאוד משתלם מהרבה בחינות. מזמינים אתכם לקרוא מאמרים על כך באתרנו), אין דרך נבונה להוסיף שטח לדירה קיימת. גם מבחינת התכנות וגם מבחינת אחוזי דירה. רפורמת המרפסות שעברה בזמנו והונחלה לרשויות, מאפשרת להגדיל את שטח הדירה בקלות יחסית על ידי הוספת מרפסת. כתוצאה מכך- אתם מקבלים שטח נוסף בו תוכלו לעשות שלל שימושים. מאחסון, דרך פנאי ועד שהות (כולל לינה, במקרה של סגירת מרפסת שמש).

ככלל, מרפסת תלויה מעבר להיותה בטוחה ויציבה, גם מאפשרת גמישות הנדסית (ועדין בלי פשרות בטיחותיות) ולכן מאפשרת גם בניה במקומות מאתגרים או עם גישה מוגבלת. בנוסף, מרפסת תלויה נחשבת למרפסת שניתנת לעיצוב וגיוון, כך שהלקוח יכול לקבל מרפסת על פי דרישתו מבחינה עיצובית.

עלות מרפסת תלויה בבניה משותפת

כפי שציינו עלות מרפסת תלויה ממוצעת עומדת על כ- 5500 ₪ למ"ר. אם תבנו מרפסת בגודל של כ-10 מ"ר, העלות תהיה סביב 60,000 ₪. האם ניתן להוזיל את עלות מרפסת תלויה במקרה זה? נחלק את התשובה לשתיים. מרפסת תלויה היא דבר יפה ונוח אבל היא חייבת להיות גם בטיחותית ברמה מקסימלית. לכן השיקול שלכם בבחירת החברה שתבנה עבורכם את המרפסת התלויה לא צריכה להיות הצעת המחיר. הכי חשוב זה לבחור בחברה מקצועית ומנוסה שמרפסות תלויות הן התמחותה. 

לאחר שאמרנו זאת, הרי שבין החברות המקצועיות תמיד נכון לבצע השוואת מחירים ולנסות להוזיל עלויות במשט ומתן. אגב, עלות מרפסת תלויה בבית פרטי, תהיה גבוה יותר מאשר עלות מרפסת תלויה בבית משותף, במידה ולפרויקט יצטרפו שכנים נוספים. חברות הבניה אוהבות לבנות פרויקטים גדולים והיקפים גדולים, יובילו אותה לתת מחיר נוח יותר לכל מרפסת באופן פרופורציונאלי. בנוסף, יהיה ניתן לחלוק בעלויות כלליות כמו גידור השטח, במידה ונצרך, בדיקת מהנדס וכד'. 

לכן גם כדאי לרתום את הדיירים והשכנים הנוספים (יש חשיבות לרתום את השכנים גם מסיבות של אישורים אבל על כך במאמרים האחרים באתר) ולהסביר להם על ערך הדירות שלהם שגם הוא ינסוק כלפי מעלה ועל השינוי המיטיב שהם צפויים לחוות.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!