שיפוץ בניין מגורים

תוכן עניינים

אם אתם שוקלים לשפץ בניין ישן, אולי אפילו בניין אשר נבנה לפני שנות ה-80 ואינו כולל חדרי ממ"ד בדירות, חשוב להבין במה התהליך כרוך, כמה הוא צפוי לעלות ומה הצפי לסיום עבודות השיפוץ השונות. רגע לפני חתימה על חוזה התקשרות עם חברת בנייה, הנה כמה דגשים בנושא שיפוץ בניין מגורים- קראו כאן.

כל עוד רוצים להוציא לפועל תוכנית של שיפוץ בניין מגורים, מעוניינים לקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף אשר מושקע בפרויקט. המשמעות היא שיש צורך בחומרים באיכות גבוהה עבור שלמות מבנית ואריכות ימים, ובמציאות הישראלית שלנו, גם התאמה למקרים של חלילה תקיפות טילים ורעידות אדמה. מאחר שישראל יושבת על השבר הסורי אפריקאי, שיפוץ בניינים צריך גם לכלול התייחסות להיבט הבטיחותי הזה. בתוך כך, שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול את עבודות הבנייה והשיפוץ הבאות (מתוכניות פשוטות ועד המורכבות יותר): 

  1. צביעת בניין: צביעת הבניין תכלול גם טיח וכן תיקונים קלים אחרים במעטפת הבניין החיצונית או בלובי הכניסה ובחדרי המדרגות. 
  2. שיפוץ מעטפת בניין: בעוד כי שיפוץ מעטפת בניין יכלול תמיד גם צביעה וטיח, הוא עשוי לכלול גם תיקוני סדקים, חיזוק אריחים, קרמיקות ועוד. 
  3. ריצוף ואריחים: שיפוצי בניינים יכולים לכלול את ההחלפה או התיקון של ריצוף מכל הסוגים, כולל אריחי בניינים המותקנים במעטפת. 
  4. חיזוק בניינים: שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול את השיקום, החיזוק והעיבוי של עמודי החנייה בבניין וכן העמודים התומכים של המבנה. 
  5. הוספת מרפסות: כחלק מהתהליך של שיפוץ בניין מגורים, ניתן להוסיף מרפסות תלויות או מרפסות בטון אשר משדרגות פלאים את הנכס ומעלות את הערך שלו בשוק. 
  6. בניית מעלית: זהו פרויקט מורכב אשר מצריך היתכנות בנייה בהתאם, כאשר פרויקט מסוג כזה עשוי להסתכם בכ-300,000 – 400,000 ₪ בממוצע. 
  7. בניית ממ"ד: זהו אחד מהפרויקטים הנרחבים ביותר של שיפוץ בניינים, כאשר פרויקט מהסוג הזה אפילו עשוי לזכות אתכם בפטור מהיטל מס שבח (מס בגין השבחה של נכס). 

שיפוץ בניין מגורים

מה עוד עשוי לכלול שיפוץ בניין מגורים? 

מלבד סוגי השיפוצים שציינו לעיל, שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול את מספר פעולות שונות אש יובילו לשדרוג הכללי של המבנה. הן ברמה הבטיחותית והן ברמה האסתטית-עיצובית, חשוב למשל לבצע שיפוצים כמו החלפת ארונות חשמל, החלפת ריצוף בניין, החלפת דלת כניסה ללובי, התקנת אינטרקום דיגיטלי ועוד. 

כל האלמנטים שלעיל, הינם אלמנטים אשר משליכים על המבנה הן ברמה האסתטית והן ברמה הבטיחותית. כאשר הריצוף תקין ואף חלק בו אינו רופף, אתם מונעים נפילות של אנשים במרחבי הבניין, כאשר יש אינטרקום ודלת כניסה תקינה, אתם מונעים מגורמים בלתי רצויים להיכנס לנכס, כולל קבצנים, פורצים ומזיקים כמו חולדות וכולי. לאחר שמדייקים את היתכנות הבנייה ומבינים מה בדיוק רוצים לשדרג, חשוב לברר על מחיר שיפוץ בניין – המשיכו לקרוא. 

מחיר שיפוץ בניין מגורים – כמה עולה? 

כאמור, תהליך של שיפוץ בניין יכול לכלול במהלכו כל מיני פרויקטים שונים. באופן טבעי, העלות תיקבע לפי סוגי השיפוצים הנדרשים במבנה. בתוך כך, הוספת ממ"ד, למשל, תעלה לכם בין כ-100,000 – 150,000 ₪ (כ-11,000 – 13,000 ₪ למ"ר). 

הנה כמה מסוגי השיפוצים הנפוצים בישראל, ומחיריהם: 

  • מילוי סדקים בבניין: העבודה לרוב תתבצע במעטפת הבניין, ותתומחר בכ-75 – 200 ₪ למ"ר. 
  • שיקום עמודי בטון: בהתאם לסוג העבודה, המחיר ינוע בין כ-1,500 – 4,500 ₪ בממוצע לעמוד. 
  • חידוש שפריץ: עבודה זו תכלול את הסרת השפריץ הישן וכן יישום של זה החדש, מה שינוע בין כ-140 – 185 ₪ למ"ר. 
  • חידוש שליכט: בהתאם לסוגים של שליכט מינרלי, צבעוני או אקרילי, המחירים ינועו בין כ-80 ₪ – 200 ₪ למ"ר. 
  • הוספת מרפסת שמש: המחיר ייקבע לפי דירה, וינוע בין כ-60,000 – 90,000 ₪ לדייר. 

במקרה של אחת מעבודות השיפוצים שלעיל, יש צורך לקחת בחשבון את הנושא של הנגישות של אנשי המקצועות השונים. בפועל, ברוב המקרים יהיה צורך בהשכרת פיגומים, מה שמתומחר לפי 50 – 60 ₪ להתקנה של מיטת פיגומים אחת. זאת, בעוד כי עלות ההשכרה החודשים נעה בין כ-25 – 35 ₪ למיטת פיגומים. 

כיצד מתחילים בתהליך שיפוץ בניין?

השלב הראשון בכל תהליך של שיפוץ בנייני מגורים הוא, השלב של כינוס אספת הדיירים. במהלך אספת הדיירים ועד הבית מודיע על הרצון של הדיירים לשפץ את הבניין, מה שיצריך הסכמה של 50% מהם לפי החוק בישראל. אם יש הסכמה של 50% מהדיירים לביצוע שיפוץ בניין, ממשיכים הלאה לבחירת חברת הבנייה וכן עו"ד במקרה שצריך אחד שילווה את הפרויקט. 

אם בוחרים להסתייע בעורך דין שילווה את פרויקט השיפוץ, כלל האצבע הוא לקבל סיוע משפטי מאת עורך דין אשר אין לו מעורבות בפרויקט. במילים אחרות, יש לשכור את שירותיו של עו"ד פרטי ולא לקבל את השירותים של עו"ד מטעם חברת הבנייה. באופן הזה, עורך הדין יהיה נקי מהתנגשות של אינטרסים.  

לאחר גיוס חתימות – איתור חברת בנייה 

לאחר שמגייסים את חתימות הדיירים, קרי הסכמה של 50% מהם לביצוע השיפוץ, ממשיכים הלאה לבחירת חברת הבנייה שלכם. עם ניסיון של שנים רבות בענף הבנייה בישראל, חברת יסודות 77 יכולה לספק לכם את כלל שירותי הבנייה הנדרשים בתחום שיפוץ הבניינים. 

חברת יסודות 77 מתמחה בהתקנת מרפסות תלויות, מרפסות בטון, הוספת חדרי ממ"ד, שיקום תקרות בטון, עיבוי עמודי בטון של בניינים ועוד. בכל מקרה בו אתם צריכים ייעוץ נוסף, פנו לצוות חברת יסודות 77 לקבלת ייעוץ ללא התחייבות. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!