שיפוץ בניין מלא

תוכן עניינים

שיפוץ בניין מלא הוא שיפוץ שכולל שיפוץ חיצוני ופנימי של חלקי הבניין השונים. מדובר בתהליך לא פשוט שעלול לקחת זמן רב ולכלול עלויות רבות ולכן פעמים רבות הדיירים נרתעים מביצוע שיפוץ כזה. במידה שאתם עומדים לקראת שיפוץ בניין באופן מלא חשוב שהדיירים האחרים ירתמו לתהליך ויבינו במה הוא כרוך ומה הוא כולל. 

 

מהו שיפוץ בניין מלא?

שיפוץ בניין מלא הוא שיפוץ שכולל גם שיפוץ חיצוני וגם שיפוץ פנימי של הבניין. מדובר על שיפוץ מעמיק ותיקון של ליקויים שונים לצד שיפוץ קוסמטי שיאפשר לשפר את מראה הבניין. השיפוץ המעמיק יכול לכלול שיפוץ לובי, חדרי מדרגות, שיפוץ או הוספת מעלית, גינה, גגות ועוד. כמו כן, ניתן לבצע שיפוץ פנימי כגון ריצוף מחדש, החלפת מעקות וצביעה, ושיפוץ חיצוני כמו חיפוי מחדש, שיפוץ חזיתות וכניסה, ריצוף חוץ, תאורה ושיפוץ חניות. יש לקחת בחשבון שבשיפוץ מלא ניתן להחליט גם על שיפוץ של הדירות. לדוגמא פעמים רבות הדיירים מחליטים להוסיף ממ"ד או מרפסת לכל דירה, מה שמשדרג את הדירות ומעלה את הערך שלהן באופן משמעותי. 

שיפוץ בניין מלא או חלקי?

במקרים רבים אנשים מתלבטים האם לשפץ את הבניין באופן חלקי או מלא. יש לכך שיקולים שונים כמו יכולת כלכלית, עלות השיפוץ, אין הסכמה של הדיירים ועוד. באופן כללי, הבחירה בשיפוץ בניין מלא היא הפתרון הטוב ביותר. שיפוץ בניין מלא עשוי לקחת זמן רב ולהפריע לחיי היום יום בבניין, אך בסופו של דבר כולם ירוויחו מכך. לא רק איכות החיים תשתפר, אלא גם ערך הנכס יעלה, מה שימושך לכל דייר בבניין. אך במידה שאין הסכמה לכך או שאין תקציב מספיק, עדיין חשוב לבצע שיפוצים חלקיים וחשוב לעשות זאת באופן חכם. במידה שאתם מחליטים על שיפוץ חלקי יש להחליט כמה עבודה יש לבצע והיכן, לדוגמה, האם אתם מעוניינים בשיפוץ של הלובי או של חדר המדרגות בלבד. חשוב לבצע את המשימה בצורה מקצועית, מבלי לחפש פתרונות זולים ולחסוך בפינות. לכן, חשוב להתמקד בעבודה החשובה ביותר ולא לחסוך באיכות העבודה, כדי להבטיח תוצאות מצוינות ולהבטיח חיי נוחים לדיירים.

מה היתרונות בשיפוץ בניין מלא?

בהחלט נכון להתמקד בשיפוץ ככלי לשדרוג איכות החיים בבניין. חשוב לזכור כי שיפוץ מלא של בניין יכול להביא מגוון יתרונות. במידה שתחליטו על שיפוץ תשתיות שונות כמו מעליות, קווי ביוב, איטום וזיפות גג אתם יכולים להנות משיפור של הפונקציונליות והנוחות בבניין. בנוסף, שיפוץ בניין מלא עשוי לשפר את מצב הבטיחות בו על ידי בדיקת תקינות של מרכיבי הבניין השונים כמו עמודי הבטון התומכים בו ועוד. בנוסף, אחד היתרונות המרכזיים בשיפוץ מלא הוא האפשרות להעלות את ערך הדירות. כאשר אתם משפצים את הבניין גם איכות הדירות משתפרת וניתן למכור אותן במחירים גבוהים יותר באופן משמעותי. כך, במקרים של בניין משופץ ומושקע ניתן לקבל מחירים טובים מרוכשים פוטנציאליים. על פי הערכות, שיפוץ בניין מלא יכול להעלות את ערך הדירות בו בכ-10% ואפילו יותר. זהו סכום גבוה שיוכל להחזיר את עלות השיפוץ, במיוחד כאשר העלות מתחלקת בין מספר רב של דיירים בבניין.

 

מה כולל תהליך השיפוץ?

על מנת להתחיל בשיפוץ בניין מלא, יש לעבור מספר שלבים שונים. קודם כל יש צורך לקבל את הסכמת הדיירים, שכן לכל דייר יש אינטרסים וסיבות משלו שעשויות להשפיע על ההחלטה לשפץ או לא. על מנת לשפץ את הבניין עליכם לקבל הסכמה של לפחות 70% מדיירי הבניין. כדי להשיג את הסכמת הדיירים, מומלץ לקיים ישיבת דיירים בה תרחיבו על התהליך, הזמן שהוא צפוי להימשך, העלויות הצפויות והסיכוי לקבל היתר בניה מתאים. בישיבה יש להחליט על נושאים כמו הרצון הכללי לשפץ, היקף השיפוץ והתזמון. חשוב לקבל את הסכמתם של הדיירים בנושא זה. במקרים של ויכוחים ושל דיירים סרבנים נדרשת חברה חיצונית מיומנת ומקצועית בפרויקטים של שיפוץ בניין מלא, שיודעת לטפל בבעיות ולסייע בהחלטות המקצועיות. לפעמים יש צורך לפנות לבתי משפט אם אין הסכמה משותפת עם הדיירים. חשוב לזכור כי זהו עניין אנושי וטבעי ויש דרכים רבות לפתרון במקרים של ויכוחים בין הדיירים.

במידה שקיבלתם את הסכמתם של דיירי הבניין השלב הבא יהיה לקבל היתר בנייה. היתר בנייה הוא רישיון שמאפשר לכם לבצע שינויים חיצוניים במבנה קיים. ההיתר ניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. על מנת לקבל היתר בניה עליכם להגיש בקשה לוועדה המקומית ולצרף מסמכים מתאימים לרבות תוכניות בנייה מפורטות. לאחר שתגישו את הבקשה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תדון בבקשה שלכם ותחליט האם לאשר את הבקשה, לדחות אותה או לאשר אותה תחת תנאים מסוימים. 

במסגרת שיפוץ בניין מלא חשוב מאוד לבחור נכון את קבלן השיפוץ או את החברה שינהלו את השיפוץ ויהיו אחראים עליו. לבחירת הקבלן או החברה יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו ניסיון, עבודות קודמות, תחום ההתמחות, המלצות של לקוחות קודמים והמחיר. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!