שיפוץ חזיתות בתים

תוכן עניינים

נהוג לומר כי מי שמסתכל על יופי בלבד ולא על אופי, מתנהג בצורה שטחית. יש בכך כמובן מן האמת. אך הדבר נכון במיוחד לגבי התרשמות מבני אדם. כאשר מדובר על בניינים, במידה והיופי של הבניין פגום – הרי שזה משליך גם על אופי הבניין ועל איכות החיים בו. הוא מסמל כי יש משהו מוזנח, חסר חיים ועגום עבור כל מי שמתגורר בדירות שבבניין או בבית הישן.

במידה ונשנה את פניו של הבית, גם אם בצורה קלה וגם אם בצורה קוסמטית ובמחיר לא גבוה במיוחד, נשיג נראות יפה יותר של הבית, מקום יותר מטופח, במקום מקום מתפורר ומתקלף עמוס בסדקים ובאופן כלי נשפר את התחושות של הדיירים. שיפוץ של בתים יכול לכלול מרכיבים רבים. החל מהוספת ממ"ד, הוספת מעליות, החלפת או התקנת מרפסות ועד דברים זניחים כמו צביעת מסתורי הכביסה. שיפוץ חזיתות בתים הוא אחד מן התחומים שיש להם השפעה רבה מאוד, שכן חזית הבית היא בדיוק הגורם הראשון שנפגוש והיא תשליך על כל התפיסה והנראות של הבית.

שיפוץ חזיתות בתים

הסיבות לערוך שיפוץ חזיתות בתים

נהוג לחשוב כי שיפוץ חזיתות בתים נועד רק כדי להשיג מראה יפה יותר וזהו יתרונו היחיד. בפועל, שיפוץ חזיתות בתים תורם באספקטים נוספים חשובים. הנה כמה מהמרכזיים שבהם:

בראש ובראשונה כאמור ישנו הצד הבטיחותי ותחום תיקון הליקויים. לא מעט פעמים, במהלך שיפוץ חזיתות פנים, נגלה ליקויים, שחלקם יכולים להיות בעיות בטיחותיות כבדות משקל וחלקן רק יגרמו לנזקים כבדים אם לא יטפלו בהם בזמן.  אנחנו מדברים על בעיות מבניות בשלד הבניין עצמו, שנוכל להיחשף לביטויים החיצוניים שלהם, כמו סדקים בקירות, עמודים תומכים שמתפוררים, קורוזיה וחלודה בברזלים וקורות במיקומים אסטרטגיים ועוד. יש גם חלקים בטיחותיים שאינם קשורים לשלד המבנה ולקונסטרוקציה שלו אך הם עדיין מהווים סכנה גדולה, כמו אריחי חיפוי חיצוניים, שהולכים ונופלים או מעקה ומעקות מרפסות מחלידים, מתפוררים ומתנדנדים.

יתרון נוסף שעולה מביצוע שיפוץ חזיתות בצים הוא העניין של האסתטיקה והנראות. גם אם רק נצבע את החזית – הבית יראה חדש יותר. ברגע שנעבור ממצב של מראה מוזנח ומתקלף למראה חדש וחגיגי יותר, כבר השגנו את שלנו. ניתן לעשות זאת כמובן על ידי צביעה, החלפת חיפויים, סידור תאורה ושילוט, קצת גינון וכד'.

נקודה נוספת ולא פחות חשובה בגינה כדאי לבצע שיפוץ חזיתות בניין הוא נושא האיטום והבידוד. בניינים, בטח כאלו ישנים, חשופים לנזקי מזג האוויר, לרוב כתוצאה מהחלשות הבידוד המקורי שלהם. במידה והבית הופך לא אטום, מים יכולים לחלחלך פנימה לגרום לנזקים למבנה עצמו עד כדי החלשתו לכיוונים ש חוסר יציבות. במהלך שיפוץ חזיתות בתים, ניתן לבצע איטום מחדש (גם בגג) או לתקן ליקויים מסוימים באמצעות חומרים שונים. דבר זה יסייע גם לבידוד טוב יותר של הבית מפני רעשים וטמפרטורות קיצוניות.

ואת הסיבה הטובה ביותר שמרנו לסוף. בית מוזנח ומט ליפול אינו מזמין. הוא אינו מזמין רוכשים ולכן ערכו יורד. לעומת זאת, כאשר מבצעים שיפוץ חזיתות בתים, לא רק שערכו לא יורד אלא שהוא גם עולה בחדות – 10 אחוז בממוצע. מדובר פה על הרבה כסף שלידו ההוצאה על השיפוץ מזערית.

לשתף את השכנים

אם אתם מעוניינים לבצע שיפוץ חזיתות בתים, בבתים הפרטיים שלכם, הרי שזו החלטה פנימית שלכם ואין איש שיכול להתערב בה. אך שיפוץ חזיות בתים משותפים הוא דבר מורכב יותר. כאן כבר נדרשת הסכמה וקבלת החלטה בעניין על פי רוב הדיירים. בלי ההסכמה הזו לא נוכל להתחיל בתהליך וממילא קבלנים לא ירצו להתחיל בעבודה, מתוך חשש כי העבודות יתעכבו או יעצרו בעבות בקשות של שכנים, שלא רוצים בכך.

על פי החוק ופסיקות עבר של בית המשפט, כאשר אנחנו רוצים לבצע שיפוץ מהותי של בית משותף, למשל שיקום מבנה או חיזוק מבנה, נדרש להסכמה של לפחות 51% מהדיירים. אום כאשר נרצה לבצע שיפות חזיתות בתים, שמטרתם היא רק שינוי אסתטי, נדרש כבר לרוב של 75% מהדיירים.  אם השגנו את הרוב הדרוש, הרי שגם דיירים שסירבו, יהיו חייבים להשתתף, שכן גם הם ייהנו מפירות השיפוץ.

עלות שיפוץ חזיתות בתים

גם אם מדובר רק בביצוע שיפוץ חזיתות בתים, הרי שמדובר בהליך מורכב ולא פשוט, שחייבים להיות מעורבים בו רק אנשי מקצוע מומחים בתחומם. כל זה מחדד את החשיבות של בחירה בחברות מקצועיות היודעות להעניק לכם אנשי מקצוע מיומנים בכל תחום: צביעת בניינים, איטום, חשמל וכד'. במקרים בהם שיפוץ חזיתות בניינים נוגע גם בחיזוק ובתיקון ליקויים מהותיים, נכון שלחברה יהיה גם קונסטרקטור מתמחה שיוכל להכין דו"ח מקיף על מצב הקונסטרוקציה של הבית והאם נדרשים חיזוקים או התערבות עמוקה יותר, כדי למנוע סכנה.

שיפוץ חזיתות בניין, יכלול לרוב כמה פעולות, המשפיעות על העלות. יש צורך להסיר או לקלף את החיפוי הישן (אריחים, טיח, שליכט וכד'), לבצע איטום מחדש או לתקן ליקויים, ואז ליישם חיפוי חדש שנסחר. לעיתים העבודה גם תכלול פירוק של גורמים המפריעים לביצוע כמו תשתיות, מזגנים, ספי חלונות , שלטים וכד'. שיפוץ חזיתות בניינים יכול להיעשות על ידי עמידה על פיגומים או על ידי עבודה בגובה באמצעות סנפלינג.

כמובן שבראש ובראשונה, העלות תהיה תוצאה של מספר הקומות בבניין, האם השיפוץ הוא רק בחזית או בכל פאות הבית, סוג חומרי הגלם ואיכותם, היכולת להגיע ולעבוד על הבניין בקלות או שצריכים כלים מיוחדים לכך, סוג העבודות הנדרשות ועוד. במידה וכבר בחרתם בחברה מקצועית המתמחה בשיפוץ ושיקום מבנים, יהיה אולי נכון לערוך שיפוץ מקיף יותר, למשל גם בחידוש הלובי, החלפת ריצופים, סידור חניה וגינות, חידוש מתחם האינטרקום ועוד. כמובן שהכל זה עניין של תקציב אך העובדה כי במקום כבר מתרחשת עבודה פעילה, יכולה להוזיל את העבודה הנוספת באופן יחסי.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!