שיפוץ חזית בניין עלות ויתרונות

תוכן עניינים

לא מעט פעמים, המומחים שלנו לתחום שיקום, שיפוץ וחיזוק בניינים נשאלים על עלות חיזוק בניין כנגד רעידות אדמה או כאשר הוא נחלש ומתפורר וכן על שיפוץ חזית בניין עלות. חשוב לציין, כי אכן נושא העלויות הוא תחום חשוב שיש לקחת בחשבון כאר ניגשים לכל אחד מתחומי או זוויות הבניה. הפערים יכולים להיות גדולים, העלויות להשתנות וכמובן יש חברות שגם מנצלות את המצב העדין של הבונים ועושים רווח שלא כדין.

אבל כאן צריך לחלק ולהבחין בי שיפוץ שיקום וחיזוק קריטיים כמו למשל בניין שהחל להתפורר ולהיסדק לבין שיפוץ שבעיקרו הוא אסתטי, כמו צביעה או החלפה של חיפויי חזית הבית. במקרה של חיזוק בניין השאלה שצריכה להישאל היא כיצד אני מעניק לי ולבני משפחתי את ההגנה הטובה ביותר מפני נזקי רעידת אדמה  ואז, כיצד אני בכלל עושה זאת במחיר נוח והוגן. ככה- בסדר הזה. קודם כל הגנה הכי טובה ובניה איכותית ביותר ואחר כך סוגיית המחיר. במקרה של שיפוץ חזית בניין עלות נהיה גמישים יותר – משום שלרוב הבעיה תהיה אסתטית.

שיפוץ חזית בניין עלות

ועדיין לשים לב לאיכות

ציינו כי שיפוץ חזית בניין עלות הוא לא דבר קריטי במיוחד. וכן, נוכל למצוא קבלנים טובים שיעשו גם מחיר טוב ובוודאי שנעשה השוואות מחירים. אבל עדיין יש כמה חריגים. ראשית חשוב להבין כי בשביל להגיע לאיכות גבוהה נצטרך לעבוד עם חברה באיכות גבוהה. וכזו, לעיתים עולה סכום נאה. במידה ואתם נתקלים בהצעה מופחתת או הוגנת יותר – לכו על זה. אבל במידה ואתם נתקלים בהצעה מופרכת או מגוחכת באופן קיצוני, כדאי שתדלק לכם נורה אדומה. מישהו הולך לחסוך עליכם, אפילו שתרגישו שאתם חסכתם.

נקודה לא פחות חשובה היא עניין המקצועיות והבטיחות. נתחיל במקצועיות. לעיתים שיפוץ החזית הוא לא רצון לשיפור מצב אלא משהו הכרחי שנובע מבעיות בטיחות. למשל כאשר אריחי החיפוי החזית מתחילים לנשור וליפול על הקרקע או שיש בעיות איטום קשות, שגורמים למים לחלחל לשלד המבנה ולעשות שם נזקים. לעיתים נגלה בחזית, כי בעמודים נוצרו סדקים מטרידים. במקרים כאלו, יש סכנה למבנה עצמו ולאנשים הנכנסים ויוצאים ממנו. לכן במקרים אלו שאלת שיפוץ חזית בניין עלות היא פחות חשובה ותנסו לבחור בחברה הטובה והאיכותית ביותר.

חשוב גם לזכור, כי חברות מקצועיות מחויבות ואחראיות לבטיחות. הן בטיחות של דיירי הבית, שכן גם שיפוץ חזית היא עבודה לכל דבר ועניין והן לבטיחות העובדים של החברה. חלק מן הפעילות צריכה להיעשות בגובה ואם חלילה יארע אסון תהיו גם אתם בבעיה. לכן שיפוץ חזית עלות צריכה להשתקף גם בסוגיה זו עם התקשרות עם חברה שאינה מחפפת בחומרי גלם, בציוד נכון, בציוד הגנה, בתיחום האזור ועוד.

החלטת מקובלת על כולם

כדי להתחיל את תהליך של שיקום, חיזוק או שיפוץ של בניין, צריך לקבל את הסכמתם של מרבית הדיירים. לכל סוג של שיפוץ או חיזוק הרוב הדרוש לו, שהוא משתנה לפי מידת הדחיפות והצורך. מקובל להתחיל בתהליך של שיפוץ כאשר לפחות 70-75 אחוז מהדיירים נותנים את הסכמתם לכך. במידה והרוב החליט – הרי שכל הדיירים מחויבים להשתתף בתשלום, גם אם הם לא היו מעוניינים בכך. אם אן רוב- הדיירים הסרבנים יכולים לעצור את התהליך.

במקרה של שיפוץ חזית אין מדובר במשהו קריטי והכרחי ולכן יתכן שיהיו לא מעט דיירים שיסרבו להשתתף או יתנגדו. לסוגיה של שיפוץ חזית בנין עלות יש חלק גדול בכך, שכן זה יכול לעלות לכל משפחה גם עשרות אלפי ₪. כמובן שחשוב להסביר לדיירים אלו שכל נושא שיפוץ חזית בנין עלות מתחלק בין כולם ולכן ככל שיהיו יותר משתתפים, המחיר ירד באופן יחסי. בנוסף חשוב להבהיר להם כי למרות שישי לתהליך שיפוץ חזית בניין עלות, הרי שיש כנגד גם הרבה רווח. על פי מומחים, ההערכה היא כי שווי הדירה בעקבות שיפוץ חזית עולה בכ-10% ומדובר בהרבה יותר כסף באופן משמעותי מאשר ההוצאה.

שיפוץ חזית בניין עלות

שיפוץ של חזית בניין יכול להיות בהיקפים משתנים. ניקח דוגמאות קיצוניות ונגדיות. שיפוץ כזה יכול לכלול הוספה של מרפסות תלויות מעוצבות, שגם ירחיבו את שטח הדירה ומן הצד השני הוא יכול לכלול רק צביעה מחדש.

לכל סוג של שיפוץ חזית בניין עלות שונה. כמובן שישפיעו עליו גם פרמטים של היקף הפרויקט, גודל הבניין, חזית לבד או שאר 3 הצדדים? סוג החומרים, העיצוב והגמורים, פעילות מיוחדת (למשל איטום), האם נדרשת עבודה בגובה, כח האדם הנדרש ועוד ועוד.  מקובל להעריך כי שיפוץ חזית בניין עלות של כ-450 ₪ למ"ר, בממוצע אבל כאמור, הדברים משתנים על פי פרמטרים שונים. השפעה אחרת ניכרת על שיפוץ חזית בניין עלות היא מספר הדיירים. ברור שככל שמספר הדיירים בכל קומה קטן יותר, המחיר לכל משפחה יהיה גבוה יותר למרות שהשיפוץ עצמו יהיה אותו דבר.

שיפוץ חזית ועוד קצת

רוב הבניינים מנצלים את התקופה הזו, בהם בין כה וכה הבניין רוחש והומה, לשיפוץ כללי של הבית כולו גם ברמה האסתטית – צביעה פנימית, החלפת חיפויים פנימיים, סידור הלובי, מעליות, מערכות שונות, גינה, חניות ועוד. במקרה זה שיפוץ חזית בניין עלות תהיה גבוהה יותר משום שהיא כוללת יותר,  אך יתכן שבשל העובדה כי אנשי המקצוע כבר נמצאים בשטח ובמיוחד אם תתנו את הפרויקט בכללותו לחברה המתמחה בשיקום וחיזוק בניינים, המחיר הכללי ירד, בעקבות המשא ומתן שתכנסו אליו.

רוצים לשמוע עוד על התגוננות נכונה מפני רעידת אדמה או על הדרך הנכונה לגשת לפרויקט שכזה, באופן שיהיה איכותי אך גם במחיר סביר – המומחים שלנו ישמחו לעזור לכם והם כאן בשבילכם.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!