שיפוץ חזית בניין

תוכן עניינים

שיפוץ מעטפת בניין

התהליך של שיפוץ חזית בניין יכול לכלול פעולות שונות ומגוונות, כאשר המטרה הסופית מתחלקת ל-2: 1) שיפור האסתטיקה הכללית והעיצוב של הבניין. 2) שיפור הבטיחות בבניין למקרים של רעידות אדמה ופגיעת טילים. רגע לפני שאתם מזמינים חברת בנייה לבדיקת היתכנות השיפוץ, ריכזנו עבורכם כמה דגשים שווה להביא בחשבון – קראו כאן. 

צריכים קבלן מומלץ לשיפוץ בניין חיצוני? ובכן, בין אם מעוניינים לבצע שיפוץ חזית בניין מסוג כזה או אחר, חשוב לקחת בחשבון כי שיפוץ חיצוני לבניין מתחיל ונגמר בבחירת חברת הבנייה הנכונה. בתוך כך, שיפוץ מעטפת בניין, לובי כניסה, תקרות בניין, מעטפת בניין ועוד, הן כולן פעולות אשר צריכות להתבצע ע"י טובי המומחים. מכיוון שמדובר בלא פחות מאשר הבטיחות של הדיירים, מומלץ לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  1. ניסיון חברת הבנייה: בהתאם לסוג השיפוץ שתרצו לבצע, ודאו כי לחברת הבנייה יש ניסיון עם פרויקטים מהסוגים האלו. 
  2. היתרים: ודאו כי יש ביכולותיה של חברת הבנייה לסייע בירוקרטית בכל מה שקשור להוצאת והנפקת מסמכים, היתרי בנייה ואישורים שונים. 
  3. רישיון עבודה: ודאו כי חברת הבנייה מחזיקה ברישיון עבודה הנדרש בחוק וכן רשומה ברשם הקבלנים בישראל (ניתן לבדיקה בקלות באתר GOV של המדינה). 
  4. חומרי גלם: ודאו כי חברת הבנייה משתמשת בחומרי הגלם האיכותיים ביותר שהתקציב שלכם יכול לאפשר. 

שיפוץ מעטפת בניין

שיפוץ חזית בניין: לא רק מטעמים עיצוביים 

שיפוץ חזית הבניין הוא אמנם דרך מעלה לרענן את עיצוב הבניין, אבל חשוב מכך, במציאות הישראלית המורכבת שיפוץ חיצוני לבניין יכול להידרש מטעמים ביטחוניים. לא פעם, כחלק מהתהליך של שיפוץ מעטפת בניין, מחליטים הדיירים לבצע גם פעולות בנייה כמו הוספת חדרי ממ"ד, הוספת מרפסות ועוד. 

בכל מקרה שבו מוסיפים משקל רב על גבי הבניין, חשוב לבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם. בפועל, הכוונה היא לחיזוקים השונים הנדרשים לביצוע בבניינים אשר מתווסף עליהם משקל רב. למשל, בדרך כלל יהיה צורך לבצע פעולות כמו שיקום תקרות בטון, חיזוק ועיבוי עמודי בטון ועוד. זאת, לא רק בעבור הגנה מפני טילים ומניעת סכנת קריסת הבניין, אלא גם במטרה להגן על הדיירים במקרים של רעידות אדמה. 

באילו מקרים צריך שיפוץ חזית בניין?

ישנם מקרים שונים אשר מצריכים שיפוץ חזית בניין, כאשר שיפוץ חיצוני לבניין לרוב מתבקש ונדרש על ידי הדיירים עצמם. עם זאת, במקרים מסוימים העירייה היא זאת אשר עשויה לדרוש מהדיירים לבצע שיפוץ מעטפת בניין. למשל, במקרים בהם ישנם ליקויים מבניים או שלדיים אשר עלולים לגרום לסכנה עבור עוברי אורח ודיירי הבניין. 

במקרים אלו, העירייה מנפיקה צו מבנה מסוכן אשר מחייב את הדיירים לבצע שיפוץ חזית בניין. אלמלא הדיירים יבצעו שיפוץ חיצוני לבניין, הם יהיו עתידים לשלם קנסות ואף ייתכן שהעירייה תנקוט בצעדים משפטיים כנגדם. לפיכך, שיפוץ מעטפת בניין במקרים אלו הינו בגדר חובה על פי החוק, ולא נתון לבחירת הדיירים. 

החשיבות בבחירת חברת הבנייה הנכונה

מכיוון שישראל ממוקמת על השבר הסורי-אפריקאי, כבר שנים שבפיקוד העורף מזהירים על היתכנות הולכת וקרבה של רעידות אדמה עוצמתיות. רק לאחרונה היינו עדים לקריסות מבנים ועשרות אלפי הרוגים בטורקיה, וזהו סימן אזהרה חמור במיוחד עבור מדינות שכנות כמו ישראל. לכן, חשוב לאתר חברת בנייה אשר פועלת לפי התקנות הנדרשות ומשתמשת בחומרי הגלם האיכותיים ביותר שתקציב X מאפשר. 

ישנם קבלנים רבים ושונים בענף הבנייה בישראל, אם כי רק חלק מהם משתייכים לחברות בנייה באמת מהימנות ומובילות בתחום. המשמעות היא, שחברות בנייה גדולות בדרך כלל מגיעות עם גב כלכלי חזק יותר, יותר כישורים וסוגי התמחויות רבות. כאשר הפרויקט מנוהל על ידי חברת בנייה מובילה וגדולה, יש פחות סיכויים להתעכבויות בבנייה, דחיות ואפילו פשיטות רגל של קבלנים לא אמידים דיה. 

כמה עולה שיפוץ חזית בניין?

אם השאלה היא: כמה עולה שיפוץ חזית בניין? אז התשובה היא שהתהליך של שיפוץ חיצוני לבניין מתומחר לפי כמה גורמים שונים. למשל, מחיר שיפוץ מעטפת בניין יכול להיקבע בהתאם לגיל המבנה, המצב התחזוקתי שלו, הליקויים המבניים הקיימים בו ועוד. בעוד כי שיפוץ בסיסי כמו צביעה יכול לעלות כמה אלפי שקלים בודדים (ועד עשרות אלפי בודדים לבניינים גבוהים), שיפוצים מורכבים יותר יעלו גם מאות אלפי שקלים. 

בסופו של יום, הכול תלוי בסוג העבודה שיש לבצע, כאשר חלק מהעבודות כמובן יהיו יקרות משמעותית מאשר עבודות שיפוץ אחרות. לדוגמה, עיבוי של עמודי בטון יכול לעמוד על כ-3,500 – 4,500 ₪ ומעלה לכל עמוד. כמו כן, גם שיקום תקרות בטון, החלפת ריצוף ועוד, נחשבים שיפוצים לא מאוד זולים. בפועל, שיפוץ בניין יכול להסתכם ב-50,000 – 100,000 ₪, או אפילו ב-250,000 ₪ ומעלה. 

יסודות 77 –ייעוץ שיפוץ ללא התחייבות 

בין אם אתם מתלבטים לגבי שיפוץ חזית בניין, או שמא אתם כבר התחלתם בתהליך ומצאתם את עצמכם תקועים בשלב כזה או אחר, קיים מענה בחברת יסודות 77. עם ניסיון עשיר שנים וצוות בלתי מתפשר, חברת יסודות 77 מספקת סיוע מקצועי ובירוקרטי בכל שלבי תהליך שיפוץ הבניין. 

בין אם אתם מעוניינים בעבודות קטנות כמו צביעת בניינים, או שמא אתם מעוניינים בפרויקטים מסיביים כמו הוספת ממ"ד ומרפסות, יסודות 77 תשמח לספק לכם סיוע בכל שלב של התהליכים האלו. רגע לפני שאתם בוחרים קבלן או חברת בנייה לביצוע הפרויקט, קחו בחשבון שהניסיון, הכלים והיכולות של חברת הבנייה הם אלו אשר יקבעו את טיב והצלחת השיפוץ.

עבור כל שאלה נוספת או תהייה, קבלו כעת ייעוץ ללא התחייבות מצוות יסודות 77

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!