שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים

תוכן עניינים

ככל שהשנים עוברות, אנשים מבינים את החשיבות בשיפוץ הבניין שלהם כאשר הוא ישן וכולל ליקויים שונים. החשיבות עלה כאשר מדובר בבניין ישן שקיבל צו מבנה מסוכן מהעירייה אליה הוא שייך. במאמר הבא נרחיב על שיפוץ בניין ועל בחירת קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים משותף

 

מתי משפצים בניין מגורים?

שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים הם תהליך דינמי המשתנה לפי הצרכים והתיקונים הדרושים לבניין. מדובר בתהליך שיכול להתחיל בתיקונים קטנים ולהתפתח לשיפוץ מלא של המבנה, תלוי בכמות התיקונים והשיפורים הנדרשים. ישנן מטרות שונות לשיפוץ בניין, כגון שיקום וחיזוק הבניין, תיקוני תחזוקה והשבחת הנכס.

שיקום וחיזוק של הבניין נדרשים כאשר מדובר במבנה ישן שעומד בפני סכנת קריסה. בדרך כלל מבנים אלה כוללים ליקויים שונים כמו סדקים בקירות, חלקי טיח ובטון רופפים, ברזל חלוד ועוד. במצב כזה יש צורך לחזק את העמודים המתנפחים כתוצאה מקורוזיה או לבצע שיפוץ כללי של הבניין. במקרים כאלו, יהיה צורך בעבודות גדולות ומתואמות לתיקון הבניין.

תיקוני תחזוקה כוללים איטום קירות וגגות, צביעה של קירות הבניין, תיקון מדרגות וריצוף וכדומה. היקף השיפוץ במקרים כאלו יקבע לפי הצורך הספציפי של הבניין. בנוסף, יש מקרים בהם השיפוץ מתבצע לצורך השבחת הנכס. במצב כזה השיפוץ עשוי לכלול עבודות גדולות כמו שיפוץ הלובי וחדר המדרגות, החלפת חיפויים, צביעה נרחבת, החלפת דלת כניסה לבניין, התקנת מערכת אינטרקום ומצלמות, תיבות דואר ועוד. ניתן להוסיף ממד או מרפסת לכל דירה בהתאם לרצון הדיירים. 

שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים

קבלת אישור מדיירי הבניין

בשביל להתחיל תהליך שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, נדרשת הסכמה של לפחות 70% מדיירי הבניין. אם רוב הדיירים מסכימים, ויש כמה מתנגדים לתשלום עבור השיפוץ, עשוי להתפתח הליך משפטי המשלב עו"ד. הוצאות השיפוץ של החלק המשותף של הבניין מתחלקות בין כל הדיירים, אבל תוספות פרטיות כמו ממ"ד או מרפסת יבוצעו תמורת תשלום נוסף של כל דייר לדירתו. במידה שתהיו מעוניינים בהתקנת מעלית תהיו צריכים לקבל הסכמה של רוב הדיירים (70% ומעלה), אך משפחות הגרות בקומות הקרקע, שלא משתמשות במעלית, לא יידרשו לתרום לתשלום עבור ההתקנה. בדרך כלל, עד שיתאפשר סכמת הדיירים, רבים מהקבלנים לא ירצו להתחיל את התהליך של השיפוץ.

 

היתר בנייה

כדי להתחיל בתהליך שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, עליכם לקבל אישורים חשובים כגון היתר בנייה. היתר בנייה הוא רישיון המאפשר לבצע שינויים חיצוניים בבניין הקיים. אם תכנית השיפוץ כוללת הרחבות בנייה ושינויים חיצוניים, תצטרכו לקבל היתר בנייה. על מנת לקבל היתר בנייה יש להגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה. הוועדה המקומית תבדוק את הבקשה ותחליט האם לאשר אותה, לדחות אותה או לאשר אותה תחת תנאים מסוימים. חשוב לקבל את האישורים המתאימים לפני התחלת כל עבודות השיפוץ. 

שיפוץ בניין מגורים ישן

בישראל קיים מספר רב של בניינים ישנים שנבנו לפני עשרות שנים, אשר חלקם אף מסוכנים לדייריהם. מדובר במבנים שנמצאים בסכנת קריסה ולכן כדי להבטיח את בטיחותם ושמירתם, חשוב לבצע שיפוץ יסודי הכולל חיזוק ושיפוץ של השלד. במסגרת שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים ישן יש צורך בטיפול בכל הליקויים הקיימים, כגון סדקים בבטון, עמודים מתפוררים וברזלים חשופים. במקביל לחיזוק הטכני, כדאי לבצע גם שיפוץ קוסמטי כדי לשדרג את הבניין. יש לזכור כי עבודות חיזוק של בניינים ישנים דורשות מתן שירותים על ידי קבלן מקצועי ומיומן המתמחה בחיזוק ושיקום בניינים ישנים. רק באמצעות שילוב של טכניקות מתקדמות ומומחיות יכולים הבניינים הישנים להישאר בטוחים ויעילים לשימוש.

 

קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים

על מנת להתחיל בשיפוץ בניין יש לבחור בקבלן שיפוצים מתאים. כאשר אתם מחפשים קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים, חשוב לקחת בחשבון מגוון פרמטרים שונים כמו הניסיון של הקבלן, עבודות קודמות שלו, המלצות ועוד. אחד הפרמטרים החשובים שיש לוודא הוא שהקבלן שאתם מעוניינים בו הוא קבלן רשום. קיימים קבלני שיפוצים לא מקצועיים שעשויים לבצע עבודות לא איכותיות ואפילו מסוכנות, לכן חשוב לבחור בקבלן מקצועי שרשום בפנקס הקבלנים. קבלן רשום הוא קבלן שמורשה ומומלץ על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. רישום זה מעניק אסמכתא למקצועיות והידע של הקבלן ומבטיח שהוא נמצא תחת פיקוח של רשם הקבלנים. אם ישנם בעיות, הרשם יכול לבצע הליכים משמעתיים כמו הסרת הרישום או השעיה. חשוב לציין שרישום קבלנים הוא תהליך מסורבל ולכן יכול להיות שקבלנים מקצועיים רבים לא רשומים. כדי להימנע מכך, כדאי לבחור בקבלן שיפוצים על סמך המלצות טובות או על בסיס ניסיון קודם. יש לזכור שרישום קבלנים אינו תנאי הצלחה אבל יכול להוות אסמכתא למקצועיותו של הקבלן.

כמה עולים שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולים שיפוצים לשיפוץ בניין מגורים מאחר שהמחיר ישתנה בהתאם לגורמים שונים כמו היקף הפרויקט, סוג השיפוץ, מורכבות הפרויקט ועוד. מומלץ לבצע השוואת מחירים ולבדוק מה המחיר שכל קבלן גובה ומה התמורה שהוא מציע. חשוב לזכור כי המחיר הנמוך ביותר לא בהכרח מהווה את הבחירה הכי טובה. לפעמים עדיף לשלם מעט יותר כדי להבטיח עבודה איכותית. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!