שיפוץ מבנים חיצוני

תוכן עניינים

כבר לימדו אותנו חכמינו כי אין להסתכל רק במראה החיצוני אלא גם בפנימי. מאמר זה נכון – אבל במידה שכן טבע האדם הוא להסתכל בחיצוניות ולקבל את הרושם הראשוני מהמראה הנגלה לעיניו. המחקרים מוכיחים כי מבט חטוף של כ-2 שניות בחיצוניות של משהו כבר מספיק עבורנו לגבש דעה עליו. ניתן להתווכח על רמת השטחיות שמאפיינת את בני האדם אך אין להתכחש לעובדה כי היא קיימת ואם בבני אדם עוד יש מקום להקל, הרי שבכל הקשור למבנים, די באמת במבט חטוף כדי ללמוד על המבנה ועל המתגוררים בו.

זוהי למעשה הסיבה מדוע שיפוץ בניין חיצוני כל כך פופולארי בישראל. שיפוץ מבנים חיצוני הוא השם הכולל לכל השיפוץ, החידוש והשדרוג שכרוך סביב המעטפת והחלקים החיצוניים של הבניין. אבל אין מדובר רק על החלקים החיצוניים ממש אלא גם על חלקים ושטחים שהם אומנם פנימיים אבל חיצוניים לדירות , כמו חדרי המדרגות והלובי והמעלית ועוד אלמנטים ומתחמים– כולם הם הפנים של הבניין כאשר אדם מגיע לשם ומהם הוא מתרשם.

שיפוץ מבנים חיצוני

 שיפוץ מבנים חיצוני מהותי ואסתטי

לרוב שיפוץ חיצוני יהיה אסתטי. כי מעיקרו הוא מגיע כדי ליפות דברים. אבל במקרים רבים שיפוץ זה יעסוק גם בחלקים מהותיים של הבניין, למשל עמודי התמך שבהם מתגלים סדקים או בנושא בטיחותי כמו התחלה של נשירת ונפילת אריחים ממעטפת הבית על הקרקע, דבר המהווה סכנה לעוברים ושבים. גם פתרון בעיות איטום, שנזקי המים המחלחלים נדמים בהתחלה כפעוטים, אך יכולים להידרדר לכדי נזקים כבדים לקונסטרוקציית הבניין – נכנסים תחת הגדרת שיפוץ מבנים חיצוני.

פעולות תחת שיפוץ בניין חיצוני

שיפוץ מבנים חיצוני יכול לנוע מן הקצה אל הקצה. משיפוץ מקיף וכולל ועד צביעה פעוטה של מסתורי הכביסה. בסופו של דבר, כל עוד העילה לשיפוץ אינה בעיה בטיחותית, היקפו של שיפוץ בניין ישן נתון להחלטתם של הדיירים (ההחלטות צריכות להיקבע בישיבת דיירים מסודרת על פי התקנון ולהתקבל רק בהחלטת רוב הדיירים). זהו עולם מוכר מאוד בתחום הבניה ובו אין סוף להשקעה, לפרטים השונים ולעיצוב, לאיכות חומרי הגלם והחדשנות.

ניקח למשל שיפוץ בניין חיצוני ברמה האסתטית בלבד. גם כאן יתכן ורק נבקש לצבוע מעל הצבע הישן ויתכן ונרצה להסיר קודם את החלק הישן וליישם חיפוי איכותי ומועוצב יותר אחר. יתכן ונרצה לצבוע גם את המעקות, לקבוע שלטים חדשים, לסדר מרזבים, את כבלי התשתיות, את ספי החלונות, את הכניסה ללובי ואזור האינטרקום ועוד ועוד. ניתן להחליט כי שיפוץ מבנים חיצוני יכלול רק את חזית הבניין החשופה לעיני כל בעוד את שאר שלוש הפאות של הבית נשאיר כמות שהן. לעיתים גם נזלוג לשטח החיצוני ממש ונבצע שדרוג מתוכנן גם לאזור הגינה או אזור החניות.

העיקרון בעולמות של שיפוץ מבנים חיצוני הוא לגרום לחלקים החיצוניים של הבניין להראות חדשים ויפים או לכל הפחות מתוחזקים. יחד עם זאת, לעיתים נדרש לבצע דברים עמוקים יותר כמו תיקוני ומילוי סדקים, ביצוע איטומים בצורה טובה, חיזוק החיפויים הנוטים ליפול או להתנתק מהקירות, סידור מרצפות שיצאו ממקומם ומהווים שכנה ועוד.

מחיר שיפוץ בניין חיצוני

המחיר של שיפוץ מבנים חיצוני נקבע על ידי מספר פרמטרים שונים, שהעיקריים שבהם הם סוג העבודה המבוצע וגודל העבודה (בשטח או בהיקף). ובכלל, אין ללמוד ממחיר לשיפוץ שניתן לבית כזה על בית אחר משום שיתכן שנתוניהם שונים. למשל דרכי הגישה אליהם, איכות החומרים הנדרשים, הצורך לבצע פעולות משלימות (למשל פירוק מזגנים וספי חלונות לפני טיח) ועוד.

כמו בכל תחום בעולם הבניה גם שיפוץ בניין חיצוני יכול לעלות כסף רב. הדבר מרתיע גם דיירים רבים שיעדיפו לעיתים להישאר עם הקיים מאשר להיכנס להוצאה. אכן, אומנם המחיר יכול להיות גבוה אבל מנגד עומדת העובדה שמעבר לעליה באיכות החיים בעקבות שיפוץ בניין חיצוני, עולה גם ערך הדירה בצורה משמעותית. למעשה, שיפוץ חיצוני לבדו, עוד טרם תוספות בניה כמו מרפסות, מעליות, ממ,דים וכד' יכול להזניק את ערך הדירה בכ-10 עד 20 אחוז משוויה. ועליה זו מגמדת את עלות השיפוץ.

ועדיין, תמיד כדאי לתור אחרי הצעות מחיר נוחות והוגנות. שימו לב – איננו מדברים על הצעות מחיר זולות מאוד שכן אלו מטבעם גם אינם מספקים את הסחורה אלא נועדו כדי לפתות אתכם. שימוש בחומרים איכותיים ועבודה מקצועית פירושה עלות שמשולמת לבעלי מקצוע איכותיים ויישום חומרים איכותיים כחלק מהשיפוץ. חיסכון קיצוני בעלויות מרמז שיחסכו עליכם בחומרים ובאיכות הביצוע.

שיפוץ בניין חיצוני עם מומחים

הדרך הטובה ביותר להימנע מנפילות בנושא איכות הוא פשוט להתקשר עם חברות מקצועיות, מיומנות ומנוסות בתחום שיפוץ בניין חיצוני. שימו לב, לא כל שיפוצניק יכול לשפץ בניין. אין מדובר על הוספת קיר גבס, בלי לזלזל. מדובר לעיתים על תהליכי בניה של ממש כולל עבודות בגובה, שדורשות הסמכה ורישיונות. לא תרצו לסכן את עצמכם בנושא זה או את הסביבה.

ככלל, לעיתים נרגיש כי אנו חייבים לבצע שיפוץ מבנים חיצוניים בגלל, למשל, סדקים שראינו בעמודים בכניסה. לנו, כאנשים שאיננו בקיים בתחום, זה יכול היראות כקילוף או סדק קטן אבל עיין מקצועית יותר תבחין כי מדובר בהתפוררות השלד – שיכולה להוביל לאסון. לכן כדי כי שיפוץ בניין חיצוני, בטח אם הוא כולל תוספות בניה שיכולות להעמיס על קונסטרוקציית הבניין, יבחנו על ידי אנשי מקצוע כמו קונסטרקטור או מהנדסים, עוד טרם התחלת השיפוץ והם יפיקו דו"ח על פיו ניתן לפעול. חברות מקצועיות רבות, העוסקות בשיפוץ, חידוש, שיקום וחיזוק בניינים – מקנות לכם סל שלם של יכולות, החל משלב התכנון, הסיוע בתחום היתרי הבניה וכלה בביצוע מהיר , יעיל ואיכותי. זו הסיבה מדוע בחירה בחברה כזו – תעניק לכם חוויה טובה יותר מהשיפוץ.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!