חברת שיקום מבנים

תוכן עניינים

שיקום מבנים הוא תהליך מורכב מאוד שהמטרה שלו היא לשקם את המבנה ולחזק אותו. בשביל שהתהליך יתבצע כהלכה חשוב מאוד שהוא יתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים. לכן, במידה שאתם רוצים לשקם את המבנה, חשוב מאוד לוודא שאתם עוברים את התהליך עם חברות המתמחות בשיקום בטונים. מה התהליך כולל וכיצד נבחר חברת שיקום מבנים? על כך במאמר הבא. 

חברת שיקום מבנים

מהו שיקום מבנים?

תהליך שיקום מבנים הוא תהליך ארוך ומורכב המתבצע על מבנים ישנים שכוללים פגעים שונים שגרמו לירידה ביציבות שלהם ובאיכות שלהם. מטרתו העיקרית של תהליך זה היא לחזק את המבנה ולהאריך את חייו השימושיים, ולמנוע קריסה או פגיעה חמורה. התהליך מורכב ממספר שלבים, החל מהפקת תכנית השיקום והמשך עם פירוק המבנה הישן ובניית תשתיות חדשות למבנה. כמו כן, התהליך כולל עבודות חשובות כמו חיזוק הקורות והעמודים, החלפת חלקי המבנה שנפגעו, והתקנת מערכות חשמל ומים מעודכנות. עם כל השלבים הללו, התהליך נדרש לביצוע על ידי חברת שיקום מבנים שמנוסה, מיומנת ובעלת היכרות עמוקה בתחום הבנייה והצמיחה. 

 

מתי יש צורך בתהליך שיקום?

כאשר המבנה חלש וסובל מפגעים שונים, יש צורך בתהליך שיקום מבנים על מנת לחזק אותו. ישנם מספר גורמים שעלולים להחליש את המבנה ולדרוש את הביצוע של תהליך זה, ביניהם-

  • התיישנות המבנה- מבנים ישנים נחלשים עם הזמן ועלולים להיות מסוכנים. סימנים כמו פיצול הקירות החיצוניים, סדקים, בטון מתפורר ועוד מצביעים על כך. כיום, מהנדסים מטעמי העיריות מבצעים בדיקה של מבני הישוב ומגדירים האם הם חסרי בטיחות. אם כן, הם קובעים מועד עדכון ותיקון הבעיות.
  • היחלשות כתוצאה מגורמים חיצוניים- מזג האקלים ותנאי הסביבה יכולים להשפיע על חוזק המבנה. לדוגמא מבנים הנמצאים ליד הים יכולים להיות בתהליכי היחלשות כתוצאה מהלחות המוגברת. ישנם גם מגדלי מים עשויים בטון שצריכים לעבור שיקום בטון תקופתי על מנת לשמור על יכולתם להתפקד.
  • לאחר פגיעה במבנה- כל פגיעה במבנה יכולה להשפיע על היסודות שלו ולגרום לצורך בתהליך שיקום ושימור מבנה. בין הפגיעות הללו יכולות להיות פגיעות כמו שריפה, הצפה, פגיעת רקטה וכדומה. 
  • שימור מבנים- בארץ יש לא מעט מבנים בעלי חשיבות היסטורית, תרבותית ואדריכלית המצריכים שימור ולעתים אף שחזור של חזות הבית המקורית. מבנים אלה חייבים לעמוד בתקני הבטיחות ולכן יש לבצע בהם תהליך שיקום. 

 

בחרו בחברת שיקום מבנים

כפי שציינו, שיקום מבנים הוא תהליך מורכב, ארוך ולא זול. לכן נדרשת עבודה מקצועית ויסודית שתבוצע על ידי חברות מתמחות בתחום. חשוב לבחור חברת שיקום מבנים שמתמחה בשיקום מבנים ישנים ויודעת לבצע את העבודה באופן איכותי שיתאים לצרכי הלקוח. חברות אלה בעלות ניסיון רב בתחום והן מכירות את שלבי העבודה.

מאחר שהתהליך לא זול, חשוב לוודא שחברה שיקום מבנים שבחרתם לביצוע התהליך באמת מתמחה בו ויש לה היכרות עמוקה עם כל הפרטים והטכניקות הנדרשים לדוגמא לא כל החברות יודעת מתמחות בשיקום מבנים לאחר הצפה. בחירת חברה לא מקצועית עלולה לגרום לבזבוז כסף וזמן, במידה ותצטרכו לחזור על התהליך. לכן, כדאי לבחור בחברה מומחית ומהימנה על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

 

מה הפרמטרים לבחירת החברה?

על מנת לבחור חברת שיקום מבנים שתבצע את התהליך בצורה טובה ובטוחה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים- 

  • ניסיון

כאשר אתם בוחרים חברת שיקום מבנים, חשוב לקחת בחשבון את הניסיון שלה בתחום. ניסיון החברה הוא פרמטר מכריע להצלחת הפרויקט ואיכות העבודה המתקבלת. חשוב לבחור בחרה עם ניסיון בתחום השיקום על מנת שהעבודה תתבצע בצורה יעילה ואיכותית. כדאי לוודא שהניסיון של  החברה הוא ספציפית בתחום השיקום כך שהתהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר. 

  • עבודות קודמות

על מנת להיות בטוחים בבחירה שלכם בחברת שיקום מבנים, מומלץ לבדוק את העבודות הקודמות של החברה. אתם מוזמנים לבקש לראות תיק עבודות של החברה ולבדוק האם התוצאות עונות על הציפיות שלכם או לא. חשוב לבדוק את איכות העבודה שבוצעה על ידי החברה בעבר ולפעול בהתאם.

  • זמינות

כדי להבטיח את הצלחת הפרויקט שלכם ולבחור חברת שיקום מבנים, חשוב לבדוק בחברה שתהיה זמינה לביצוע הפרויקט. חשוב לוודא מה הזמינות של החברה על מנת שתסיים את העבודה בזמן ובאיכות המתאימה. 

  • ביטוח

בנוסף, פרמטר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בבחירת חברת שיקום מבנים הוא הביטוח. עליכם לוודא מראש שלחברה יש את כלל הביטוחים הנדרשים לרבות ביטוח לצוות העובדים, לדיירי הבניין ולנזקים שעלולים להיווצר במהלך השיפוץ. הביטוח יכול לכלול כיסוי נזקים לרכוש, תאונות או פציעות. 

  • המלצות

בבחירת חברת שיקום מבנים, על מנת להיות בטוחים שאתם עושים בחירה מושכלת יש לקבל המלצות. חפשו המלצות ממי ששיפץ את הבניין בעבר או מקהילות אינטרנט מתאימות. כדאי לוודא שאתרי ההמלצות אינם מקדמים קבלנים וחברות בתמורה לתשלום. חשוב לקבל מספר המלצות ולא להסתפק באחת בלבד. 

  • מחיר

לבסוף, חשוב לקחת בחשבון גם את המחיר, בבחירת שיקום מבנים. לא תמיד המחיר הנמוך ביותר מהווה את הבחירה הכי חכמה. לכן מומלץ לקבוע תקציב מראש ולהשוות את המחירים של מספר חברות כדי לבחור את החברה המתאימה ביותר לצרכים שלכם הן מבחינת תקציב והן מבחינת ביצוע העבודה.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!