עלות בניית מרפסת בטון

תוכן עניינים

מרפסת בטון, או בשמה השני מרפסת עמודים, היא מרפסת שנבנית בשיטת בנייה מסורתית בה יוצקים בטון ומלט וקודחים מוטות ברזל. עלות בניית מרפסת בטון משתנה בהתאם לגורמים שונים. במאמר הבא נרחיב על מרפסת בטון, על העלות שלה ועל הגורמים המשפיעים על העלות. 

מהי מרפסת בטון?

לפני שנרחיב על עלות בניית מרפסת בטון נסביר מהי בכלל מרפסת בטון. מרפסת בטון, או בשמה השני מרפסת עמודים, היא מרפסת שנבנית בשיטת בנייה המכונה בנייה רטובה. בשיטת בנייה זו מבצעים תהליך הכולל יציקות בטון, מלט ומוטות ברזל. בבניית מרפסת בטון, כל מרפסת נתמכת על ידי המרפסת שמתחתיה ותומכת במרפסת שמעליה. בשיטה זו ניתן לבנות מרפסות גדולות בצורה אחידה. יש לקחת בחשבון ששיטת הבנייה של מרפסת בטון נחשבת לשיטת בנייה ותיקה, איטית, מסורבלת ומלוכלכת. ברוב המקרים, יש צורך בהקמת פיגומים. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל בניית מרפסת בטון כוללת נטרול של הסביבה הקרובה לבניין ולעתים אף הרס שלה, כמו הגינה של הבניין. יש לציין כי מרפסת בטון לא ניתנת ליישום על בניינים ישנים יותר שקיים חשש ליציבותם.

עלות בניית מרפסת בטון

האם מדובר בשיטת הבנייה היחידה? 

התשובה היא לא. מלבד מרפסת בטון, ניתן לבנות גם מרפסות פלדה. מרפסת פלדה, או בשמה השני, מפרסת תלויה, היא מרפסת שנבנית בשיטת בניה מתקדמת יותר המכונה "בניה יבשה". בשיטת בנייה זו משתמשים בקורות פלדה המותקנים על הקירות החיצוניים של הבניין, כדי ליצור מרפסות תלויות. התכנון והבנייה של מרפסת פלדה, מתבצעים במפעל ולא בשטח הבניין עצמו. בכך ניתן לחסוך זמן רב ולקצר את תהליך הבנייה כך שהוא כמעט לא משפיע על איכות החיים של דיירי הבניין. כמו כן, מרפסת פלדה כוללת גמישות בתכנון, בעיצוב ובהנדסה של המרפסת כך שניתן להתאים אותה לבניין. הבנייה בשיטה זו היא יציבה ובטוחה, מהירה ופשוטה. עם זאת, החיסרון המשמעותי של השיטה הוא העלות הגבוהה שלה.

איך בוחרים את שיטת הבנייה?

כפי שהבנו יש שני סוגי מרפסות אפשריים לבנייה. על מנת לבחור את שיטת הבנייה המתאימה ביותר, יש לקחת בחשבון מספר גורמים כגון חוזק המבנה, המשקל המקסימלי שניתן להעמיס, מפתחי הסביבה, הגישה למבנה, השטח הזמין ועוד. מי שיחליט על שיטת הבנייה המתאימה לביצוע יהיה  מהנדס או קונסטרוקטור שיבחנו את השטח ויתאימו את שיטת הבניה. כדאי לזכור כי גם אם יש לכם העדפה לשיטת בנייה מסוימת, ייתכן שתצטרכו לשנות אותה בהתאם לתנאי המבנה והסביבה. 

מהי עלות בניית מרפסת בטון?

עלות בניית מרפסת בטון היא לא חד משמעית והיא משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו שיטת הבנייה שתיבחר, מורכבות הפרויקט, אביזרים נלווים, היקף הפרויקט, כמות הדיירים שייקחו חלק בפרויקט ועוד. עלות בניית מרפסת בטון מתחלקת לשניים- עלות לשלב התכנון ועלות לשלב הבנייה. שלב התכנון כולל אישורים ותכנון הנדסי ועיצובי ועשוי לקחת זמן רב יחסית. בשלב זה צריך להשיג היתר בניה ממשרד הרישוי או הוועדה המקומית. 

שלב הבניה הוא שלב יחסית קצר שמתמקד בבנייה עצמה. עלות בניית מרפסת בטון בשלב הבניה תשתנה בהתאם למורכבות הבנייה, סוג המרפסת ואביזרים נוספים שיתווספו. באופן כללי, המחיר ינוע בין 5,000 ל-7,000 שקלים למטר. לדוגמה, הוספת מרפסת בגודל של 12 מ"ר עלולה לעלות כ-60,000 שקלים או יותר.

אביזרים נלווים

אחד הגורמים שישפיעו על עלות בניית מרפסת בטון הוא המאפיינים השונים של המרפסת והאביזרים המשולבים בה. לדוגמה, הבחירה שלכם במעקה למרפסת תשפיע על המחיר. במידה ותבחרו במעקה זכוכית מחוסמת או במעקה מיוצר מאלומיניום, המחיר ישתנה בהתאם. תוכלו לבחור בין מעקה פשוט או מעקה מעוצב. כך גם בנוגע לחלונות היציאה למרפסת, בחירה של חלונות יקרים יותר או פחות תשפיע על המחיר הכולל. יש לקחת בחשבון גם את סוג הריצוף של המרפסת. האם תבחרו ריצוף שתואם את הריצוף של הבית, דק, דשא סינטטי וכדומה. אם תוסיפו אביזרים למרפסת כמו ג'קוזי, תאורה, ברזי מים, גז, מנגל וכדומה, כל אחת מהאפשרויות הללו תשפיע על המחיר הכולל.

מורכבות הפרויקט

עוד גורם שישפיע על עלות בניית מרפסת בטון הוא המיקום של הבית ותנאי השטח הקיימים שישפיעו על מורכבות הפרויקט. ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר ויכלול יותר אתגרים כך המחיר יהיה גבוה יותר. לדוגמא, אם הבית ממוקם בסביבת תעשייה או נמצא על שפת הרים, יהיה צורך בבדיקות הנדסיות מתקדמות יותר ובשימוש בכלים כבדים יותר, כך שהמחיר יהיה יקר יותר. גם כאשר מתבצע עבודת בנייה על קומה גבוהה, יהיה צורך במחסום ובעבודה בגובה גבוה, כך שזה יכול להוסיף לעלות הסופית.

היקף הפרויקט

גורם נוסף שישפיע על עלות בניית מרפסת בטון הוא היקף הפרויקט. ככל שהיקף הפרויקט יהיה גדול יותר ויותר דיירים ייקחו בו חלק כך המחיר לכל מרפסת יהיה נמוך יותר. יש לקחת בחשבון שבכל מצב על מנת להוסיף מרפסת לבניין יש לקבל את הסכמתם של לפחות 75% מדיירי הבניין. שימו לב שגם גודל המרפסת ישפיע על העלות שלה, כאשר הגודל המקסימלי המותר בחוק הוא 12 מ"ר או 14 מ"ר במקרים מסוימים. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!