סדקים בעמודי בניין

תוכן עניינים

ישנם סדקים בעמודי הבניין שלכם? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל המשמעויות של סדקים בעמודי בניין וכן נגע בדרך ההתמודדות הטובה ביותר. כיום יש לא מעט בניינים בכל רחבי הארץ שבנייתם הושלמה לפני שנים ארוכות. בניינים ישנים שלא נבנו עם כלל תקני הבטיחות הקיימים כיום חייבים לעבור עבודות חיזוק משמעותיות במטרה להבטיח את יציבותם לאורך שנים. רוצים לשמור על יציבות בניין המגורים שלכם? בשורות הבאות תכירו את כל הדגשים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון. אך קודם לכן, חשוב להרחיב מעט אודות התופיה של סדקים בעמודי בניין וכן סדקים בקירות החיצוניים של בניינים רבים בכל רחבי הארץ.

סדקים בעמודי בניין

 

הסיבות השכיחות ביותר להופעת סדקים בעמודי בניין

בניינים רבים בישראל נבנו לפני עשרות שנים. הבניינים הללו עומדים על תילם שנים ארוכות ומתמודדים עם מזג האוויר הלא פשוט בישראל ועם הבלאי הטבעי במרוצת השנים. השמש היוקדת בעונת הקיץ ומי הגשמים בעונת החורף עלולים לפגוע ביציבותו של בניין שהספיק לחוות כמה עשרות סבבים של חילופי עונות השנה. איך תדעו אם גם הבניין שלכם זקוק לעבודות חיזוק במטרה לייצבו לעוד שנים ארוכות קדימה? אחד הסימנים השכיחים ביותר כיום הוא סדקים בעמודי בניין וסדקים בקירות חיצוניים. במידה ואתם מזהים סדקים בעמודי בניין או סדקים בקירות חיצוניים על הבניין שלכם, קיים סיכוי גדול שהבניין שלכם אכן זקוק לעבודות חיזוק משמעותיות. רוצים לוודא זאת? המשיכו לפסקה הבאה.

 

לא כל בניין הכולל סדקים בעמודיו הוא בניין מסוכן – כך תדעו אם הבניין שלכם מסוכן למגורים

חשוב להדגיש כי לא כל בניין ישן הכולל סדקים בעמודי בניין הוא בניין מסוכן המחייב עבודות חיזוק מיידיות. סימן זה של סדקים בעמודי בניין מהווה תמרור אזהרה בלבד המחייב בדיקה יסודית ומעמיקה יותר. אם אתם מזהים סדקים בעמודי בניין, קיימת חשיבות רבה להזמין איש מקצוע מיומן שיבחן את יציבות הבניין בקפדנות רבה. לאחר בדיקה מקצועית איש המקצוע שלכם יוכל להגיד במדוייק מה מצבו של הבניין והאם הוא חייב לעבור עבודות חיזוק משמעותיות בעתיד הקרוב. חשוב לדעת לבחור נכון איש מקצוע מיומן ומנוסה שידע לבחון בצורה מקיפה את הבניין כולו. לאחר הבדיקה איש המקצוע ידע להגיד אילו דגשים חשובים חייבים לחזק על מנת להבטיח את יציבותו של הבניין. איש המקצוע קבע כי אתם חייבים לחזק את בסיסי הבניין שלכם? כיום יש מגוון דרכים לעשות זאת.

עבודת חיזוק פרטית – בניין המגורים שלכם מסוכן? חשוב לחזק אותו במהירות המירבית!

אם אתם נדרשים לעשות עבודה מהירה למטרת יציבות הבניין ובטיחות כלל דייריו, כנראה שתהיו חייבים להשלים את העבודה באופן עצמאי. השלמת העבודה באופן עצמאי פירושה תשלום לאנשי מקצוע שישלימו את עבודות החיזוק המדוייקת שאיש המקצוע שלכם קבע. במקרים רבים של סדקים בעמודי בניין, איש המקצוע מציע לעבות את עמודי הבניין בעזרת בטון. הבטון יבטיח כי עמודי הבניין ימשיכו לעמוד לעוד שנים ארוכות ללא בעיה. אך במידה ואיש המקצוע שלכם קובע כי הבניין יציב ויכול לעמוד במצבו הנוכחי לעוד שנים ארוכות, כדאי לכם להתחיל לקדם פרויקטים ממשלתיים להתחדשות עירונית. כיום יש לא מעט פרויקטים ממשלתיים שכל מטרתם היא לחזק מבנים ישנים שנבנו לפני כמה עשרות שנים. רוצים גם? המשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

הכירו את תוכניות החיזוק הממשלתיות

המדינה החלה בתוכנית מדינית להתחדשות עירונית לפני מספר שנים. מטרת העל של תוכנית זו היא לחזק מבנים ישנים בפני רעידת אדמה אפשרית. לא מעט אנשי מקצוע בענף רעשי האדמה סבורים כי מדינת ישראל צפויה לסבול מרעידת אדמה משמעותית בשנים הקרובות. לכן, המדינה החליטה לצאת עם מספר פרויקטים במטרה להגיע לכמה שיותר מבנים ישנים ולחזקם. במסגרת התוכניות הללו בעלי הדירות יהנו מחיזוק משמעותי של יסודות הבניין, מהוספה של חדר ממ"ד לכל דירה, מהוספה של מעלית שירות וכן מהוספה של מרפסות שמש. נשמע טוב? חשוב לדעת כי התוכניות השונות מחייבות את הסכמתם של מרבית דיירי הבניין. בשורות הבאות נגע בכמה מהתוכניות המבוקשות ביותר בשנים האחרונות.

https://www.youtube.com/watch?v=zpEi5H9w7yE&pp=ygUi16HXk9en15nXnSDXkdei157XldeT15kg15HXoNeZ15nXnw%3D%3D

תמ"א 38 ופינוי בינוי – חיזוק מבנים ישנים במסגרת תוכנית מדינית

התוכנית הראשונה היא תוכנית תמא 38. במסגרת תוכנית זו קבלן מקצועי מגיע לבניין במטרה לחזק אותו ואת כל יסודותיו. מטרת העל היא להתאים את הבניין להתמודדות מיטבית בפני רעידות אדמה. בניין המגורים שלכם יהנה מתוספות רבות וחיזוקים משמעותיים שיבטיחו שהוא יוכל לעמוד בתקן 413 כנגד רעידות אדמה. התוכנית השניה כוללת הריסה של בניין ישן לטובת בניית בניין חדש. במסגרת תוכנית זו דיירי הבניין יהנו מדירה חדשה לגמרי הכוללת חדר ממ"ד חדש, מרפסת שמש וחניה. התוכנית השלישית היא התוכנית הגדולה ביותר. תוכנית זו כוללת הריסה של מתחם מבנים לטובת בניית מגדלי מגורים מפוארים. תוכנית זו נקראת פינוי בינוי והיא מבטיחה את התמורה הגדולה ביותר לכלל הדיירים. חשוב להבהיר כי הדיירים אינם נדרשים לשלם עבור התוכניות הללו כלל.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!