צביעת בניין משותף: מתי צריך ואיך מתחילים?

תוכן עניינים

צביעת בניין משותף היא עבודה מורכבת שלא כל צבעי יוכל לעשות עבורכם. במאמר הבא נסביר באילו מקרים מומלץ לצבוע בניין משותף, איך צבעי מקצועי יבצע עבורכם את העבודה ומה חשוב לבדוק לפני שמזמינים אותו.

למה צריך לצבוע בניין משותף?

הבית שלכם יכול להיראות מילון דולר, אך עם המעטפת של הבניין נראית ישנה ובלויה לא עשיתם בזה שום דבר. את הבניין המשותף תצטרכו לצבוע במיוחד במקרים בהם הצבע כבר דהה או שהוא ממש מתחיל להתקלף מהיסוד שלו. זה קורה בדרך כלל בבתים ישנים או בבתים שממוקמים באזור לח מאוד, במיוחד בקרבת החוף. במצב כזה מומלץ לפנות לצבעי מקצועי שיצבע את המעטפת של הבניין ויחדש אותה על מנת שהבית המשותף שלכם יחזור להיראות ממש כמו כשהקימו אותו.

צביעת בניין משותף

 

באיזו תקופה בשנה מומלץ לצבוע בניין משותף?

זה לא משנה באיזו תקופה אתם בוחרים לבצוע את הבניין המשותף, חשוב שהעבודה תתבצע במזג אוויר יבש כשלא יורד גשם. זה נכון, כיום לצבעים יש כושר הידבקות מעולה לקירות ועם זאת, העבודה בבסיסה חייבת להתבצע במזג אוויר שמאפשר ייבוש מלא של שתי השכבות שאותן יישם הצבעי על הקיר. אחרת, גם הצבע החדש, חזק ככל שיהיה, פשוט לא יחזיק מעמד.

לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא לצבוע את הקיר בקיץ, או לכל הפחות באביב. אתם בהחלט יכולים לבצוע את הבניין גם בחורף, אך חשוב שתוודאו לפני כן שצפויים לפחות כמה ימים יבשים מגשם, לפני ואחרי הצביעה. אם הצביעה תתבצע על קיר לח או רטוב היא פשוט לא תחזיק מעמד.

מי אחראי על הפרויקט?

מכיוון שמדובר בבית משותף, מי שאחראי על הובלת הפרויקט הוא ועד הבית שלכם. אתם יכולים לפנות לוועד הבית ולבקש ממנו לשקול את צביעת החזית, אך זה כמובן יצטרך לקבל הסכמה של רוב הדיירים. זה הכל, מכאן זו אחריות של ועד הבית ליצור קשר עם בעלי המקצוע, להזמין אותם לביקור מקדים ולקחת הצעות מחיר.

איך צובעים בניין משותף?

תחילה בעל המקצוע יבנה פיגומים סביב מעטפת הבניין על מנת שיוכל לבצע את העבודה בגובה. לאחר מכן הוא יבצע תיקוני טיח ותיקוני איטום שהם ברוב המקרים לא כלולים במחיר. לאחר מכן הוא ישטוף את הקירות בלחץ מים ויכין אותם לצביעה. הוא יצבע את הקיר בצבע מקשר על מנת לחזק את האחיזה של הצבע לקיר.

לאחר מכן הוא יצבע את הקיר באמצעות התזה של צבע שמתאים לתאי חוץ, צבע גמיש שעמיד בתנאי מזג אוויר ושינויים קיצוניים. הוא יישם שתי שכבות על מנת לשפר את האחיזה של הצבע וכמובן כדי להגיע לתוצאות מקצועיות ויפות לעין.

כמה עולה לצבוע בניין משותף?

צביעת בניין משותף מתומחרת לפי מטר רבוע, זה אמנם נראה סכום זעום פר מטר, אך קחו בחשבון שבחישוב כללי אתם יכולים להגיע לעלויות של 100,000 ₪. עלות העבודה כמובן עשויה להשתנות בהתאם למורכבות שלה ואם הקירות החיצוניים של הבניין דורשים המון תיקונים מקדימים, קחו בחשבון שתצטרכו לשלם יותר עבור העבודה.

במידה ומדובר בצביעת בניין חדיש יחסית שיש לו גם לובי, קחו בחשבון שהצעת המחיר שתקבלו לא תכלול אותו. ברוב המקרים תצטרכו להוסיף עוד כמה אלפי שקלים על צביעת לובי, הציפייה שלנו מבעל המקצוע היא כמובן לעשות לכם הנחה כי הוא מבצע אצלכם כבר עבודה מאוד גדולה.

מה חשוב לבדוק עם הצבעי?

  • ניסיון – לפני שאתם ממהרים לסגור עם הצבעי אנחנו  ממליצים לכם לבדוק מה הניסיון שלו בצביעת קירות חיצוניים. זכרו, מדובר בעבודה מורכבת שצריכה להתבצע ברוב המקרים בגובה ואתם צריכים לסגור עם בעל מקצוע שיודע את העבודה בצורה סופר מקצועית. דברו עם לקוחות של בעל המקצוע ובדקו איתם האם הם מרוצים מהעבודה שלו והאם הם היו מזמינים אותו שוב. האמינו לנו, אין כמו לקבל חוות דעת מלקוח אמיתי שמעיד על בעל מקצוע שהוא שילם בעבורו לא מעט כסף.
  • מקצועיות – צבעי מקצועי זה צבעי שיעשה עבורכם את העבודה על הצד המקצועי ביותר, גם הוא נאלץ להיקלע לאתגרים לא פשוטים בדרך. למשל, אנחנו מצפים מבעל המקצוע לבדוק את הקיר לפני העבודה ולוודא שאין רטיבות בקיר. במידה ויש, אנחנו גם מצפים ממנו לומר לכם לתקן את הליקויים ורק לאחר מכן להזמין אותו שוב לביצוע העבודה.
  • אחריות – ודאו שאתם מקבלים מהצבעי שלכם אחריות על העבודה, באילו מקרים תוכלו להפעיל אותו ולא פחות חשוב מזה, באילו מקרים לא תוכלו להפעיל אותה. דרשו את האחריות בכתב, אנחנו לא רוצים שתרדפו אחרי בעל המקצוע כשאתם מוצאים איזה שהוא ליקוי, זה מאוד לא נעים.
  • ביטוחים – כפי שציינו, ברוב המקרים העבודה הזו מתבצעת בגובה ולכן אתם צריכים לוודא שלצבעי שלכם יש אישור עבודה בגובה. אחרת, אם הוא ייפגע במהלך העבודה זו תהיה אחריות שלכם ואתם לא רוצים שזה יקרה. אל תתביישו, דרשו לראות את כל האישורים ורק לאחר מכן התחילו את הפרויקט.
  • לוחות זמנים – סגרו מראש עם הצבעי שלכם את לוחות הזמנים של הפרויקט. אחרת, אתם יכולים לרדוף אחריו חודשים כדי שיסיים. לכן גם מומלץ לא לשלם את כל הסכום של העבודה מראש על מנת שיהיה לו אינטרס מובהק לסיים אותה בזמן.

לסיכום, אם הבניין שלכם איבד כבר את הברק שלו ואתם רוצים להחזיר לו את החיים, אנחנו ממליצים לכם להזמין צבעי מקצועי שיצבע את החזית שלו. כאמור, מדובר בעבודה מורכבת למדי ולכם חשוב מאוד לבחור צבעי מקצועי ומנוסה שיודע את העבודה ויבצע אותה על הצד הטוב ביותר.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!