צביעת קירות חיצוניים: איך מתחילים ומה השלבים?

תוכן עניינים

צביעת קירות חיצוניים היא עבודה מורכבת שצריכה להתבצע על ידי בעל מקצוע שהוא לא פחות ממומחה בתחום. במאמר זה נסביר למה חשוב לצבוע קירות חיצוניים, איך צובעים קיר חיצוני ומה חשוב לבדוק לפני שסוגרים עם בעל מקצוע.

למה צריך לצבוע קירות חיצוניים?

יש מגוון רחב של סיבות שבגינן תרצו לצבוע את הקירות החיצוניים של הבית. ראשית, צביעת הקירות החיצוניים עוזרת להגן עליהם מפני פגעי מזג האוויר כמו גשם, שלג, רוח ואור שמש. זה עוזר למנוע נזק לקירות ולהאריך את תוחלת החיים שלהם. בנוסף, צביעת הקירות החיצוניים יכולה לשפר את מראה הבית או הבניין. שכבת צבע רעננה יכולה לגרום למבנה להיראות חדש ומטופח.

מראה חיצוני צבוע היטב יכול להעלות את ערך הנכס שלכם וזה חשוב במיוחד אם אתם מתכננים למכור את הבית בעתיד. כמו בן, צביעת הקירות החיצוניים כולה לעזור להפחית את כמות החום שנספגת בקירות, מה שיכול לעזור להוזיל את חשבונות החשמל שלכם.

צביעת קירות חיצוניים

למי פונים כשרוצים לצבוע קיר חיצוני?

ראשית, אם מדובר בבניין משותף חשוב לציין שעליכם קודם לפנות לועד הבית, מכיוון שחייבים להשיג את ההסכמה של כלל הדיירים ורק אז לבצע צביעת בניינים. בנוסף, מדובר בעבודה לא זולה ולכן חשוב לבדוק אם יש בכלל כסף בקופה של ועד הבית, אחרת אין טעם להתחיל בפרויקט הזה בכלל.

כאשר רוצים לצבוע קיר חיצוני, תוכלו לפנות לקבלן צביעה מקצועי או שיפוצניק בעל ניסיון בצביעת משטחים חיצוניים. חשוב לבחור מישהו שיש לו את הכישורים והניסיון הנדרשים על מנת להבטיח שהעבודה תתבצע בצורה נכונה ויעילה.

באיזו עונה מומלץ לצבוע קירות חיצוניים?

הזמן הטוב ביותר לצבוע קירות חיצוניים הוא בעונה היבשה כאשר מזג האוויר מתון וישנה לחות נמוכה. זה בדרך כלל במהלך האביב, הקיץ או תחילת הסתיו, תלוי במיקום שלכם בארץ כמובן.

חשוב להימנע מצביעת קירות חיצוניים במזג אוויר גשום או לח, שכן הדבר עלול לגרום לצבע לא להיצמד כראוי ולהוביל להתקלפות ולסדקים. בנוסף, טמפרטורות קיצוניות, כמו טמפרטורות קפואות בחורף, יכולות גם להשפיע על איכות עבודת הצבע.

אם אתם מתכננים לצבוע את הקירות החיצוניים שלכם, חשוב לבדוק את תחזית מזג האוויר ולתכנן בהתאם. גם אם אתם צובעים את הקירות החיצוניים בחורף, הקפידו לעשות זאת כשיש ימים יבשים.

איך צובעים קיר חיצוני?

  • הקמת פיגומים – צביעת קירות חיצוניים בבניינים היא עבודה שמתבצעת בגובה ולכם בעל המקצוע חייב קודם להקים פיגומים על מנת שלפועלים תהיה את הגישה הנוחה לכל השטחים של הקירות.
  • ניקוי הקירות – הקירות חייבים להיות נקיים לפני שצובעים אותם, כי אחרת הצבע החדש פשוט לא ייאחז כמו שצריך בקירות. את הקירות ניתן לנקות באמצעות לחץ מים על מנת להתגבר על כל הלכלוך הקשה.
  • תיקונים – כעת בעל המקצוע יבצע תיקונים בקירות לפי מידת הצורך. הוא יטפל בסדקים בקירות וימלא אותם באמצעות שפכטל גמיש וייעודי למילוי סדקים. הוא יפתח את הסדק, יעמיק וירחיב אותו ורק לאחר מכן ימלא אותו בחומר מילוי גמיש להשלמת המלאכה.
  • צבע מקשר – תפקידו של הצבע המקשר הוא למקסם את האחיזה של הצבע לקירות. בעל המקצוע יצבע את הקיר באמצעות פריימר גמיש מדולל עם טרמפנטין או עם מים. רק לאחר צביעת החומר המקשר וייבוש מלא שלו ניתן להתחיל לצבוע את הקירות.

באיזה צבע צובעים קירות חיצוניים?

  • צבע אקרילי גמיש – מדובר בצבע מעולה שיש לו גמישות מרבית והוא עמיד בפני פגעי מזג האוויר. הוא מספק הגנה מעולה ומגיע ברמות שונות של מרקמים לבחירה.
  • צבע אקרילי לצביעת חוץ – זה אולי הצבע הפופולרי ביותר כיום, צבע לקיר ללא טקסטורה שמגיע בשלל גוונים ומספק הגנה מעולה.
  • שליכט צבעוני – אם אתם רוצים להעניק לקירות שלכם טקסטורה מעניינת עם מקראה טבעי במיוחד, השליכט הצבעוני הוא האופציה הנכונה עבורכם. הוא גם מגשר על סדקים וגם מספק הגנה מפני רטיבות.

מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים עם בעל מקצוע?

חוות דעת – לפני שאתם סוגרים עם בעל המקצוע אתם חייבים לעשות קצת שיעורי בית. קראו את חוות הדעת עליו ובדקו האם לקוחות קודמים שלו מרוצים מהעבודה שלו ולא פחות חשוב מזה, מההתנהלות שלו.

כנסו לאתר של בעל המקצוע והציצו על עבודות קודמות שלו, בסופו של דבר אין כמו מראה עיניים כדי להבין משהו על המקצועיות שלו. אם יש לכם אופציה מומלץ מאוד ליצור קשר עם לקוח ספציפי ואפילו ללכת לראות בעיניים את העבודה של בעל המקצוע.

אחרי הכל אתם רוצים לסגור עם בעל מקצוע שיגיע אליכם בזמן, יבצע את העבודה בצורה מקצועית, יעמוד בזמנים וגם יגבה מחיר הוגן על העבודה שלו.

מחיר – אל תסתפקו בקבלת הצעת מחיר על העבודה. מדובר בפרויקט גדול מאוד ואנחנו ממליצים לכם להזמין כמה בעלי מקצוע שיתנו לכם הצעת מחיר על העבודה. בסופו של דבר הצעת מחיק מסודרת ומקצועית ניתנת אך ורק בשטח אחרי שבעל המקצוע בחן את כל האלמנטים שעשויים לייקר אותה.

ניסיון – קחו בעל מקצוע מנוסה, מדובר בפרויקט גדול ומורכב שברובו מתבצע בגובה. לכן, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לקחת מישהו שעושה את העבודה הזו בפעם הראשונה ולמעשה מתגלח עליכם.

אחריות – קחו בעל מקצוע שמספק אחריות על העבודה שלו. על צביעת קירות חיצוניים מקובל לתת אחריות של בין 3-5 שנים, דרשו את האחריות הזו בכתב כי אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם רודפים אחרי בעל המקצוע.

אם הקירות החיצוניים של הבית כבר איבדו מהברק שלהם, הגעתם למקום הנכון. מה זה קיר חיצוני, מתי כדאי לצבוע קירות חיצוניים, איך צובעים אותם ומה כדאי לבדוק לפני שצובעים קירות חיצוניים.

מה זה בכלל קיר חיצוני?

קיר חיצוני הוא קיר המהווה את הגבול החיצוני ביותר של מבנה או מבנה. הקיר הוא שמפריד בין פנים הבניין לסביבה החיצונית. קירות חיצוניים עשויים בדרך כלל מחומרים עמידים ועמידים בפני מזג אוויר, כגון לבנים, אבן, בטון או עץ. הם גם מבודדים לעתים קרובות כדי לעזור לווסת את הטמפרטורה בתוך הבניין ולספק יעילות אנרגטית. קירות חיצוניים עשויים לכלול גם מאפיינים כגון חלונות, דלתות ואלמנטים דקורטיביים.

צביעת קיר חיצוני

אם מדברים על צביעת קיר חיצוני, חשוב להבין את ההבדלים בין צביעת קיר כזה לצביעה של קירות פנימיים. בניגוד לצביעה רגילה בתוך הבית, צביעת קיר חיצוני היא ברוב המקרים עבודה המתבצעת בגובה, מה שמצריך כמובן מיומנות בלתי רגילה של בעל המקצוע. בנוסף, מכיוון שמדובר בקיר חיצוני, חשוב מאוד שהעבודה תהיה מקצועית שכן הוא חשוף מאוד לפגעי מזג האוויר, ללחות, לשמש ולגשם.

אילו שיטות יש לצביעת קיר חיצוני?

יש שתי שיטות עיקריות לצביעת קיר חיצוני. השיטה הראשונה היא באמצעות שליכט צבעוני והשיטה השנייה היא באמצעות צביעה רגילה.

שליכט צבעוני – שליכט צבעוני הוא שכבה גמישה המשמשת בעיקר על קירות חיצוניים למניעת סדקים הנגרמים כתוצאה מהזזת הקרקע, הגנה מפני חדירת מים וטשטוש כל פגמים בקיר. בנוסף, היא יוצרת מרקם דמוי אבן ייחודי. עשוי מחומר על בסיס מים. תערובת אקרילית מחוזקת בסיבים וסיליקון, מספקת הגנה מצוינת לבתים שלא נצבעו או מצופו מעל 12 שנים, ומונעת נזקים הנגרמים מקילופים, סדקים ולחות.

היתרונות של השליכט הצבעוני כוללים:

  1. מניעת סדקים הנגרמים כתוצאה מתזוזה של הקרקע
  2. הגנה מפני חדירת מים
  3. טשטוש פגמים או תקלות בקיר
  4. יצירת מרקם מיוחד המזכיר אבן
  5. עשוי מתערובת אקרילית על בסיס מים מחוזקת בסיבים ומועשרת בסיליקון
  6. מספק הגנה מצוינת לבתים שלא נצבעו או צופים למעלה מ-12 שנים, מונע נזקים הנגרמים מקילופים, סדקים ולחות.

צביעה רגילה – אם הקירות במצב טוב באופן יחסי ואין הרבה תיקונים, תוכלו בהחלט להסתפק בצביעה חיצונית רגילה. הצבעי יאטום את כל הסדקים ויבצע תיקונים סטנדרטיים על מנת שהצבע ייתפס כמו שצריך בקיר. רק לאחר מכן הוא יצבע את הקיר בשתי שכבות באמצעות צבע ייעודי לקירות חיצוניים.

מתי כדאי לבצוע קיר חיצוני?

הזמן הטוב ביותר לבצע צביעת בניין משותף או אפילו לצבוע קיר חיצוני הוא בתנאי מזג אוויר יבשים ומתונים. בדרך כלל, משמעות הדבר היא ציור במהלך חודשי האביב או הסתיו כאשר הטמפרטורות מתונות, והלחות נמוכה. כמו כן, חשוב להימנע מצביעה בטמפרטורות קיצוניות, כמו בחודשי הקיץ החמים או בתנאי חורף קפואים.

בנוסף, חשוב לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני תחילת כל פרויקט צביעה חיצונית. הימנע מצביעה כאשר צפוי גשם או רוחות חזקות, שכן הדבר עלול לגרום לצבע לרוץ או להינזק.

בסך הכל, הזמן האידיאלי לצביעת קיר חיצוני הוא כאשר מזג האוויר יבש, מתון ויציב, מה שמאפשר לצבע להתייבש ולהתרפא כראוי. 

כמה עולה לצבוע קיר חיצוני?

עלות העבודה עשוי להשתנות בהתאם לגודל של הקיר וכמובן למורכבות של העבודה. אם הצבעי יידרש לבצע תיקונים רבים לפני העבודה והקיר הוא במצב רעוע, הוא כמובן יגבה מכם תוספת תשלום על העבודה. זו בדיוק הסיבה שבגינה אנחנו ממליצים לכם לקחת כמה הצעות מחיר מכמה צבעים. בסופו לשל דבר מומלץ לסגור עם הצבעי שמספק לכם את הצעת המחיר הכי מפורטת והכי ברורה.

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים צבעי לצביעת קיר חיצוני?

  • חוות דעת – לפני שסוגרים עם צבעי אנחנו ממליצים לכם לבדוק את חוות הדעת והביקורות שיש עליו ברשת. מומלץ אפילו ממש לדבר עם לקוחות קודמים שלו על מנת להבין האם מדובר בעל מקצוע איכותי שמגיע בזמן ללקוח ומבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אם יש לכם אפשרות אנחנו אפילו ממליצים לכם לגשת פיזית לבית הלקוח על מנת להתרשם מהעבודה.
  • ניסיון ומקצועיות – לפני שאתם ממהרים להזמין צבעי אנחנו ממליצים לכם לבדוק אם יש לו ניסיון בתחום ולא פחות חשוב מזה, ניסיון ממשי בצביעת קירות חיצוניים. לא כל צבעי שצובע דירות רגילות יודע לצבוע קירות חיצוניים מפני שהעבודה הזו מצריכה יכולות טכניות ומקצועיות משמעותיות יותר.
  • אישור עבודה בגובה – צביעת קיר חיצוני מתבצעת ברוב המקרים בגובה. יש המון שיטות לצביעה בגובה, ניתן לבצע זאת באמצעות חבלי סנפלינג, באמצעות במות הרמה, פיגומים ומנופים. לכם זה לא כל כך משנה איך בעל המקצוע מתכוון לבצע את העבודה. מה שכן, ודאו מראש שיש לו אישור עבודה בגובה כי אחרת אתם תשלמו על זה ביוקר אם הוא ייפול וייפגע.
  • אחריות – לפני שאתם סוגרים עם הצבעי ודאו שהוא מספק אחריות על העבודה. כבר שמענו על לא מעט לקוחות שגילו ליקויים בעבודה ונאלצו לרדוף אחרי בעל המקצוע שכבר עסוק בפרויקט אחר. בין אם מדובר באחריות של שנה או שלוש, ודאו שאתם מקבלים אותה בכתב על מנת שתהיה לכם הוכחה שאכן בוצעה אצלכם העבודה הזו.
  • זמנים – בדקו מראש כמה זמן ייקח לבעל המקצוע לבצע את העבודה. בכל זאת, צביעת קיר חיצוני בבית משותף משפיעה על כל הדיירים גם יחד ועשויה לשבש את השגרה שלהם.

לסיכום, אין ספק שצביעת קיר חיצונית היא דרך מעולה לשדרג את המראה של הבית אך עם זאת, מדובר בעבודה מורכבת שחייבת להתבצע על ידי צבעי מקצועי ומנוסה.

לסיכום, אין ספק שצביעת קיר חיצוני היא עבודה מורכבת אך בסופה הבית שלכם יקבל חזרה את המראה הכל כך מיוחד שלו.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!