שיפוץ בניין רוב נדרש

תוכן עניינים

רגע לפני שאתם מגוללים באינטרנט מידע לגבי שיפוץ בניין רוב נדרש, חשוב לדעת שהתהליך הזה מצריך ממכם נקיטה בכמה צעדים נוספים. מעבר להשגת הרוב הנדרש עבור שיפוץ בניין קומפלט או שיפוץ חלקי, תצטרכו למצוא עורך דין מומחה בתחום, לבדוק את היתכנות השיפוץ ועוד. 

שיפוץ בניין רוב נדרש

אם אתם מחפשים באינטרנט מידע לגבי שיפוץ בניין רוב נדרש, חשוב לקחת בחשבון לא רק את מה שהחוק אומר. בפועל, הרוב הנדרש הוא רק 50% מהדיירים, אבל מומלץ לגייס את כולם לטובת התהליך בדרכי נועם וחברות. בסופו של דבר, אתם עתידים לחיות יחד באותו בניין, ככה שחבל ליצור סכסוכים בעקבות השיפוץ. בתוך כך, השלבים עבור שיפוץ בניין יכולים לכלול את הבאים:

  1. אספת דיירים: חשוב לכנס את אספת הדיירים בנושא, שבמהלכה מיידעים את הדיירים בדבר ההצעה לתוכנית השיפוץ. יש לאפשר לכל דייר ודיירת להביע את דעתם, התנגדויותיהם וכולי. 
  2. עו"ד: מומלץ לגייס עו"ד לטובת התהליך, שכן תפקידו של עורך הדין הוא להגן על האינטרסים של הדיירים מול חברת הבנייה או קבלן השיפוצים. 
  3. קבלן שיפוצים: חשוב לאתר חברת בנייה מספיק מהימנה ומוכרת בשוק בארץ, על מנת למנוע מצבים בהם הפרויקט מתעכב עקב אי כשירות מקצועית, בעיות כלכליות וכן הלאה. 
  4. היתכנות: שלב ההיתכנות מצריך מחברת הבנייה לבצע בדיקות שונות, כולל בדיקות המבוצעות על ידי אדריכלים, מהנדסים, מודדים מוסמכים ועוד. 
  5. היתרי שיפוץ: יש להגיש את כלל המסמכים הנדרשים עבור קבלת היתר בנייה או שיפוץ נרחב, מה שלרוב מוגש על ידי חברת הבנייה בשיתוף הדיירים ועורך הדין. 

מה פרויקט של שיפוץ בניין יכול לכלול?

לאחר שמבררים לגבי שיפוץ בניין רוב נדרש, יש לבדוק מה התהליך יכלול. באופן כללי, שיפוצים בבנייני מגורים משותפים יכולים לכלול סוגים של פעולות שונות, החל מדברים פשוטים כמו צביעת בניין, דרך פרויקטים מורכבים יותר כמו עיבוי עמודי בטון וכלה בהגדלת שטח הדירות בבניין ע"י הוספת ממ"ד, מרפסות, חדרים נוספים ועוד.

בעוד שפרויקטים בהיקפים שונים יכולים לכלול החלפה של ריצוף, חיזוק אריחי מעטפת בניין, עיבוי בטון ועוד, תהליכי השיפוץ האלו יצריכו היתרי עבודה בהתאם. זאת, במיוחד אם נדרשת עבודה הכוללת בניית ממ"ד, בניית מרפסת וכולי. כמו כן, בהתאם להיקף הפרויקט, שיפוצים מסוימים עשויים לדרוש גם שדרוג של תשתיות שונות, כמו למשל החשמל, המים, הגז, תשתיות התקשורת והאינסטלציה.

מה לעשות אם אין רוב נדרש לשיפוץ בניין? 

אם אין רוב נדרש שיפוץ בניין, אשר עומד על 50%, אפשר לבחור לנקוט בכמה פעולות שונות. ראשית, עבור שיפוץ בניין רוב נדרש, אפשר לנסות לחייב את הדיירים לבצע את השיפוץ, בטענה שהשיפוץ ימנע חלילה אסונות. אבל, רגע לפני שנכנסים למלחמות בבית המשפט, חשוב לבדוק כיצד פותרים את העיכוב בדרכי נועם ושלווה. 

בסופו של דבר, שיפוץ בניין מהווה יתרון עצום לבעלי הנכסים באותו מבנה, מכיוון שהערך של המבנה בשוק עולה וכך גם הערך של הדירות עצמן. לכן, אם חלק מהדיירים מתנגדים לשיפוץ, יש לכנס את אספת הדיירים ולהסביר מהם היתרונות המהותיים כל כך בשיפוץ המבנה. כמו כן, כדאי לדעת שחלק מחברות הבנייה מאפשרות פריסת תשלומים מאוד נוחה ואפילו הלוואות עבור דיירים אשר מתקשים לעמוד בתשלומים על השיפוץ. 

כמה עולה שיפוץ בניין?

לאחר שמכנסים אספת דיירים, מקבלים הסכמה עבור שיפוץ בניין רוב נדרש ומוצאים חברת בנייה, מגיע הזמן לברר עלויות לעומק. חשוב שהצעת המחיר שתקבלו תהיה מקיפה ככל הניתן, מכיוון שהפרויקט של השיפוץ עשוי לכלול כל מיני עלויות נלוות. למשל, במהלך השיפוץ עשויות להתגלות כל מיני בעיות שונות בתשתיות אשר מצריכות התייחסות. 

באופן כללי, מחיר שיפוץ בניין יכול לנוע בין אלפי שקלים לבין עשרות אלפי שקלים, מאוד תלוי מה בדיוק נדרש לבצע. בעוד כי שיפוץ מעטפת בניין יכול לעלות 8,000 ₪ ומעלה, שיפוץ בניין הכולל את תשתיות הבניין יכול לעלות עם 100,000 ₪ – 200,000 ₪ ומעלה. בסופו של יום, הכול תלוי בסוג העבודה וסוגי החומרים בהם עושים שימוש. 

איך נדייק את הצעת המחיר לשיפוץ הבניין? 

לפני שמבצעים שיפוץ בבניין, נהוג להזמין חברת בדק בית אשר תבצע את הבדיקות שלה ותמסור דו"ח מפורט הנוגע לליקויים השונים הקיימים במבנה. באופן הזה, אפשר לדעת מראש מה מצריך תיקון ומה לא, מה מצריך שדרוג וכולי. במילים אחרות, חשוב שהצעת המחיר תהיה קונקרטית ככל הניתן ותכלול את כלל ההיבטים של השיפוץ. 

כמו כן, כדאי לבדוק כיצד ניתן להוזיל עלויות, מה שלרוב מתבצע באמצעות האינטרנט. יש בימינו מגוון דרכים להשוות מחירים בין קבלני שיפוצים וחברות בנייה, כאשר הכוח הצרכני הזה יכול לחסוך לא מעט כסף בפרויקט. ההמלצה היא לקבל כ-2 -3 הצעות מחיר מאנשי מקצועות שונים וחברות בנייה, להשוות בין אלו ולבדוק מה נחשב אטרקטיבי במיוחד. 

לאתר את חברת הבנייה הנכונה – יסודות 77 

בסופו של דבר, לאתר את חברת הבנייה הנכונה זה בדיוק כמו לרכוש מוצר על המדף או לקבל שירות מאיש מקצוע כלשהו. זאת, מפני שצריך לבדוק חוות דעת ודירוגים באינטרנט, ביקורות ברשתות החברתיות של לקוחות שונים ועוד. לאחר שתעשו זאת, תוכלו כנראה לקבל מושג קצת יותר טוב לגבי חברות הבנייה המובילות בישראל. 

חברת יסודות 77, הפועלת שנים רבות בענף הבנייה בישראל, מספקת את כלל שירותי שיפוץ המבנים, לרבות הוספת מרפסות, הוספת ממדים ועוד. בכל שלב של התהליך, יש לכם אנשי צוות מנוסים שדואגים לאינטרסים שלכם ולמגורים הבטוחים שלכם. 

אם יש לכם כל שאלה נוספת, צוות יסודות 77 ישמח לספק לכם ייעוץ ללא התחייבות. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!