שיפוץ בניין משותף

תוכן עניינים

נכון, שיפוץ בניין משותף אמנם מהווה תהליך מורכב, בירוקרטי וכזה אשר כרוך בהוצאת היתרים שונים, אבל בסופו של דבר, פרויקט שיפוץ בבניין משותף מאפשר לא רק להנות מהעלאת ערך הנכס. מה עוד? בראש ובראשונה, שיפור הבטיחות ותחושת הביטחון של הדיירים. הנה מה שצריך לדעת על שיפוץ בניינים משותפים – קראו כאן. 

שיפוץ בבניינים משותפים עשוי להצריך מעורבות לא קטנה מהצד של הדיירים, אבל מצד שני, אפשר גם למצוא עורך דין אשר יטפל ברוב רובו של התהליך. אבל, התהליך של שיפוץ בניין משותף, גם אם יוטל תחת אחריות של עו"ד מקרקעין ונדל"ן, יצריך בכל מקרה את המעורבות המינימלית של הדיירים. בתור התחלה, תהיינה חובה לכנס אספת דיירים, אשר במהלכה יידרש להשיג רוב של 50% מהדיירים המעוניינים בשיפוץ. לאחר מכן, יש לפעול לפי השלבים הבאים:

  1. תקצוב הפרויקט: חשוב להעריך ולתקצב את עלות הפרויקט, כאשר התקציב לשיפוץ בניין צריך לכלול גם את ההיבט של התשתיות. 
  2. מדידות ותכנונים: שלבים אלו כוללים את היתכנות הבנייה, מדידה של שטחים בבניין, בחינת תוכניות הבנייה וכולי. 
  3. כתב כמויות: כתב הכמויות מוגש ברוב המקרים ע"י חברת הבנייה, כאשר מטרת כתב זה הינה להעריך את עלויות השיפוץ הסופיות המוערכות. 
  4. היתרי שיפוץ: לעיתים תהליך השיפוץ מצריך קבלת היתרים שונים, כמו למשל במקרים בהם הדיירים מעוניינים להוסיף מרפסות או ממדים, מה שיצריך כמובן היתרי בנייה בהתאם. 

שיפוץ בניין משותף

כמה יכול לעלות שיפוץ בבניין משותף?

באופן כללי, שיפוץ בבניין מגורים משותף יכול לעלות 50,000 ₪ – 250,000 ₪ ומעלה, אבל בחלק מהמקרים עבודות השיפוץ יתומחרו משמעותית נמוך או גבוה מטווח המחירים הנ"ל. למשל, במקרים בהם יש צורך אך ורק לצבוע את הבניין מבחוץ, צביעת מעטפת בניין יכולה להסתכם בכמה אלפי שקלים בודדים. 

בתוך כך, ככל שעבודות השיפוץ מעמיקות וכוללות בנייה, החלפת אריחים, שיפוץ מעטפת בניין, שיפוץ תשתיות ועוד, ככה סביר שתתקרבו לטווח המחירים של מאות אלפי שקלים. כדי לעשות סדר בנושא, נרכז בשורות הבאות את סוגי השיפוצים הכי נפוצים בבניינים בישראל. אף אחד לא אמר ששיפוץ בניין הוא זול, אבל התמורה שווה את העלות בסופו של דבר.

מה עשוי לייקר שיפוץ בבניין משותף?

לא פעם, שיפוץ בניין יכול להתייקר משמעותית בגלל גורמים כמו החומרים שבהם נעשה שימוש ע"י חברת הבנייה, עלויות העבודה וסוגי אנשי המקצוע הנדרשים. כמו כן, יש צורך לקחת בחשבון את סדר הגודל של הפרויקט, ובשילוב עם זאת, את הנגישות לבניין. לדוגמה, בניינים גבוהים מאוד יצריכו פיגומים, כאשר העלויות של הפיגומים צריכות להיכלל במחיר של השיפוץ. 

כמו כן, יש לקחת בחשבון עבודות אשר נדרשות לביצוע באמצעות מנופי הרמה, מנופי סל, במות הרמה ועוד. אלו הן ההוצאות אשר נחשבות צפויות, ועליהן אתם אמורים לקבל הצעת מחיר כוללת. עם זאת, ישנם גם פקטורים אשר נחשבים פחות צפויים. למשל, כל נושא התשתיות לעיתים נשאר בגדר תעלומה עד הרגע שבו מגיעים לתשתיות עצמן ומגלים כשלים ותקלות שונות.

כיצד להבטיח הצעת מחיר קונקרטית לשיפוץ בניין?

רגע לפני שמחליטים אם להסתייע בחברת בנייה זו או האחרת, חשוב לקבל הצעת מחיר קונקרטית ככל הניתן הכוללת את כל העלויות הנלוות לתהליך שיפוץ בניין משותף. בתוך כך, שיפוץ בבניין משותף יצריך, בראש ובראשונה, בדיקה מקיפה של המצב התחזוקתי של המבנה. לכן, ההמלצה במקרים רבים תהיה להזמין חברת בדק בית עבור בדיקת המבנה כולו. 

בדיקת בדק בית כוללת את הבדיקה של תשתיות המבנה, הליקויים המבניים והשלדיים הקיימים בו, הליקויים הבטיחותיים, את מצב מעטפת הבניין, הלובי ועוד. למעשה, כל בדק בית מותאם באופן ספציפי לסוג המבנה, כאשר חלק מהבדיקות יכללו גם את הדירות עצמן. כדי להבטיח הצעת מחיר קונקרטית לשיפוץ בניין, בד"כ יהיה כדאי להזמין בדק בית טרם השיפוץ. לאחר הבדיקה המקיפה, יימסר לכם דו"ח המפרט את כלל הליקויים וכן תקף מבחינה משפטית. 

מה כולל שיפוץ בבניין משותף?

שיפוץ בבניין משותף יכול לכלול כל מיני היבטים שונים של שיפוצים, כאשר המטרה הסופית היא לחזק את הבניין וכן לגרום לו להיראות טוב יותר מבחינה אסתטית-עיצובית. בפועל, השיפוץ יכול לכלול את העבודות הבאות:

  • עיבוי בטון: עיבוי לרוב מתייחס לעיבוי של עמודי הבטון של הבניין, כאשר בחלק מהמקרים מוסיפים גם אריחים חדשים בסוף התהליך. 
  • אריחים וקרמיקות: בהתאם לדרישות השיפוץ, ניתן לשפץ, להחליף ולחדש אריחים וקרמיקות במעטפת הבניין, בלובי וכן בדירות עצמן. 
  • מעטפת בניין: שיפוץ מעטפת בניין יכול לכלול טיח וצבע, חיזוק אריחים, תיקון סדקים בבטון, תיקון מרווחים בין אריחים, סידור של חלקים רופפים במעטפת הבניין ועוד. 
  • הגדלת הדירות: אם היתכנות הבנייה והיתרי הבנייה מאפשרים, שיפוץ בבניין משותף יכול לכלול הוספת חדרים. 
  • הוספת מרפסת: ניתן להוסיף מרפסות תלויות מפלדה או מרפסות בנויות מבטון, תלוי בסוג הפרויקט ותלוי במשקל שתוכניות הבנייה מאפשרות להוספה. 
  • הוספת ממ"ד: שיפוץ זה לא רק מהווה יתרון חשוב מבחינה ביטחונית ומבחינת העלאת ערך הנכס, אלא ששיפוץ זה עשוי גם לפטור אתכם מתשלום של היטל מס שבח. 

בעבור כל אחת מעבודות השיפוץ והבנייה שלעיל, יתומחר הפרויקט בהתאם וכן יצריך היתרים ובירוקרטיות מסוגים שונים. 

לסיכומו של דבר, ישנן פעולות שונות שניתן לבצע בבניינים כדי: 1) לשפר את העיצוב והאסתטיקה הכללית של המבנה. 2) לשפר את כל הפן הבטיחותי של המגורים של הדיירים במבנה.  בין אם אתם מעוניינים בפעולה זו או האחרת, צוות יסודות 77 ישמח לסייע לכם בכל שלב של התהליך. 

צרו קשר עם יסודות 77 לקבלת ייעוץ נוסף ללא התחייבות. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!