חיזוק מבנים מחיר

תוכן עניינים

עבור חיזוק מבנים מחיר שהוא אינו אחיד, מכיוון שיש הרבה דברים שעשויים להשתנות בתהליך. חיזוק מבנים הוא קריטי, גם כאשר אתם רוצים להשביח את ערך המבנה וגם כאשר המבנה נחשב למבנה מסוכן. תהליך חיזוק מבנים כולל שלבים רבים, המטרה שלכם היא לבחור את החברה המקצועית ביותר ללוות אתכם בתהליך. 

חיזוק מבנים מחיר

חיזוק מבנים מחיר – מה זה?

חיזוק מבנים הוא תהליך שמטרתו לחזק מבנה. חיזוק מבנים מיועד למקרים שונים, החל מתמ"א 38 ומקרים בהם המבנה נמצא בסכנה ויש לפנות את הדיירים. חיזוק מבנים נוגע למבנים ישנים בדרך, שנבנו לפני שנת 1980 והם אינם עומדים בתקנות הבטיחות האקטואליות. לדוגמא, יש מבנים רבים שלא עומדים בקריטריונים של עמידה בפני רעידת אדמה. לכן, רבים בוחרים להתחיל בתהליך של חיזוק מבנים מטעם חברה פרטית ולא להמתין שהמדינה תיזום לחזק את המבנה שלה.

חשוב להדגיש שמדובר על מקרים שיכולים להיות מאוד מסוכנים. יש לא מעט סימנים שיכולים להעיד על כך שאתם צריכים לעבור חיזוק מבנים. לדוגמא, מבנים בהם יש ברזלים חשופים, מבנים שקיבלו זווית ויש שיפוע (תוכלו להסתכל על המקרר לדוגמא ולראות האם הוא עומד בצורה ישרה), סדקים בולטים שנמצאים בחזית המבנה, בחדר מדרגות וכד'. כדי לבחון האם הבית שלכם עומד תחת הקטגוריה של מבנה מסוכן – יש לפנות למהנדס שבוחן את תשתיות המבנה ואת החזית שלו.

תהליך חיזוק מבנים כולל שיקום בטון, עיבוי עמודי בטון במקרה הצורך, ביצוע עבודות איטום כדי למנוע נזקי מים, תיקונים במקרים של קורוזיה, בטון כבר מתפורר ועוד סימנים רבים. בעיקרון, תוכלו להיעזר ברשות המקומית ולבקש שישלחו מהנדס מטעמה ובמקרים בהם המבנה נמצא כמבנה מסוכן, הפינוי יהיה מיידי ככל הניתן. 

למה צריך לחזק מבנים?

חיזוק מבנים יכול להיות במקרים של מבנה מסוכן, אבל מעבר לכך קיימות עוד סיבות נוספות לכך שאנחנו נרצה לחזק מבנים. לדוגמא, כאשר אנחנו רוצים להרחיב את המבנה ולבנות קומה נוספת. במקרים כאלה לכל בניין יש את העומס המרבי אותו הוא יוכל לשאת. בניית קומה נוספת מחייבת אותנו לעבות ולחזק את עמודי בטון שהם מהווים תשתית לכל המבנה. כמו כן, חלה חובה לקבל אישור מהנדס וברוב המקרים המהנדס עצמו ידרוש חיזוק מבנים.

סיבה נוספת היא שימור מבנים, יש מבנים שיש להם ערך סנטימנטלי או ערך היסטורי ואנחנו לא רוצים לשנות את המראה שלהם. לכן, מה שנוכל לעשות הוא חיזוק מבנים מכיוון שסביר להניח שהם לא עומדים בתנאי הבטיחות הסטנדרטיים. במידת הצורך יש שיטות המאפשרות לנו לבצע חיזוק מבנה ללא פגיעה במראה המבנה.

בנוסף, רבים בוחרים לפנות לקבלן לצורך חיזוק מבנים מכיוון שהם לא עומדים בקריטריונים לפרויקט תמ"א. מה זה אומר בפועל? הרשויות המקומיות מבחינתן מעניקות זכאות לתמ"א 38 רק למבנים שנבנו לפני שנת 1980. עם זאת, יכול להיות מאוד שגם מבנים שנבנו לאחר אותם שנים לא נמצאים בחוזק הרצוי שעומד בפני רעידות אדמה לדוגמא. עם זאת, אין דבר שתוכלו לעשות מלבד חיזוק מבנה באופן עצמאי על ידי הסכמה בין כל הדיירים. היתרון הוא שבמהלך חיזוק מבנים תוכלו לשקם את המבנה, את חזית המבנה, צבע, תקרה, ואך בניית מרפסות אם ניתן יהיה לבצע זאת.

 

איך מחזקים מבנה?

תהליך חיזוק מבנים יכול להשתנות בהתאם לקבלן, אחד מבין השימושים הפופולריים היום הוא בסיבי פחם. סיבי פחם מאפשרים לנו לחזק מבנים בצורה גמישה והחוסן שלהם נשמר לטווח ארוך. כמו כן, אין תוספת משקל משמעותית למבנה מכיוון שהם במשקל די קל (בשונה משיטות חיזוק מבנים אחרות). עם זאת, יש לבחור בקפידה את החברה מולה אתם עובדים, מכיוון שהשימוש בסיבי פחם דורש מיומנות גבוהה. שיטות נוספות לחיזוק מבנה הן באמצעות עיבוי עמודי בטון. לכל מבנה יש את עמודי התמיכה של הבניין, מה שאנחנו עושים בפועל הוא ליצור שכבה נוספת סביב העמודים הקיימים. במקרה בו העמודים אינם עומדים בקריטריונים של בטיחות, אנו נשתמש בניסור בטון כדי להסיר את החלקים שאינם בטיחותיים.

בנוסף, הוספת חדרי ממ"ד לדוגמא יכולים גם הם לעזור בחיזוק מבנה. הסיבה לכך היא שכאשר מדובר על בניין, הממ"ד מוצב אחד על השני והוא מהווה תמיכה למבנים – ככה בדרך כלל עושים בתמ"א 38. ניתן להקשיח את מסגרת המבנה באמצעות הוספת ברזלים, הוספת בטון ובעצם לעבות את הקירות וליצור יותר יציבות. והשיטה האחרונה היא החלפת היסודות, זאת שיטה מורכבת יותר אך היא מחדשת את המבנה שלכם בצורה מקסימלית.

חיזוק מבנים מחיר – מחירון

חשוב להדגיש שהמחיר נקבע רק לאחר בדיקת מהנדס, טרם הבדיקה לא ניתן יהיה לתת הצעת מחיר מדויקת. לכן, ריכזנו עבורכם מחירון שהוא יותר כללי ונוגע לעבודות שהן סטנדרט בכל מבנה שעומד לפני חיזוק ושיקום מבנים. היתרון הוא שהסכומים מתחלקים בין כל דיירי המבנה, וכאשר יש הסכמה של מעל 70% בדרך כלל הפרויקט יוכל לצאת לפועל ללא שום בעיה. לפניכם חיזוק מבנים מחיר:

 

תהליך מחיר הערות
טיח חיצוני 120-180 ש"ח למ"ר שכבת מיישרת, שכבת הרבצה, שכבת גמר
צביעת קירות חיצוניים 65-100 ש"ח למ"ר המחיר הוא בהתאם לסוג הצבע. אם נדרשים תיקונים נוספים המחיר יעלה.
חיזוק עמוד בניין 1,500-2,000 ש"ח 
בדיקת מהנדס קונסטרוקטור 1,500-3,500 ש"ח בדיקה ראשונית – דוח ליקויים
השכרת מנוף 1,500-2,500 ש"ח ברוב המקרים נצטרך מנוף למבנים גבוהים מ-6 קומות.
פיגומים 3,000-10,000 ש"ח מחיר לחודש, המחיר עשוי להשתנות בהתאם לסוג הפיגום. 
עבודות איטום 60-120 ש"ח למ"ר בהתאם למיקום האיטום, סוג החומר ועוד.

 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!