על הגובה: כל מה שצריך לדעת על שיפוץ בניינים בסנפלינג

תוכן עניינים

שיפוץ בניינים בסנפלינג היא טכניקה מתקדמת שמאפשרת לבעל המקצוע לשפץ בניינים גבוהים ולהתגבר על המכשול הלא פשוט הזה. גם אתם צריכים לשפץ בניין גבוה? הגעתם למקום הנכון. מתי צריך לשפץ בניין בסנפלינג, איך משפצים בניין עם סנפלינג ומה חשוב לעשות לפני שסוגרים עם קבלן שיפוצים? כל התשובות.

מתי צריך לשפץ בניין בסנפלינג?

שיפוץ בניין בסנפלינג היא פעולה שמבצעים כשצריכים לשפץ בניין גבוה במעטפת החיצונית שלו. כשאנחנו מדברים על בניין גבוה אנחנו לא מתכוונים דווקא למגדל מגורים, אלא לכל בניין קומות שבו נדרשים בעלי המקצוע לבצע את העבודה בגובה. זה יכול להיות במגדל מגורים, בתים פרטיים, קניונים, מגדלי משרדים ועוד. מדובר בעבודה מורכבת שמצריכה מיומנות גבוהה מאוד ולכן לא כל חברת שיפוצים מבצעת אותה. מדובר ממש בהתמחות נפרדת של חברות שנוהגות לבצע עבודות בגובה, מה שכמובן מצריך רישיון מיוחד, נדבר על כך בהמשך.

שיפוץ בניינים בסנפלינג

איך משפצים בניין עם סנפלינג?

יצאת לכם לראות פעם טיפוס באמצעות סנפלינג על הר? אולי אפילו לעשות אחד כזה? אז חשוב לציין שהעיקרון הוא ממש זהה. בעל המקצוע יקשור את חבל הסנפלינג לגג של המבנה ויאבטח אותו בצורה כזו שתאפשר לו לבצע את העבודה בבטיחות. כל עובד זקוק לחבל סנפלינג משלו והוא היחיד שרשאי לאחוז בחבל.

לאחר שקושרים ומאבטחים את החבל לגג של הבניין ניתן פשוט לגלוש על הקיר של המבנה ולבצע את העבודה. במהלך העבודה בעל המקצוע חייב להיות מוגן וכמובן לחבוש קסדה לראשו לכל מקרה שלא יקרה. כבר שמענו על לא מעט מקרים שבהם עובדים נפלו מפיגומים ואילו היו חובשים קסדה לראשם הם לא היו נפגעים בצורה כל כך חמורה.

העבודה תתבצע מלמעלה כלפי מטה בקפדנות תוך בדיקה מתמדת של העבודה שכבר בוצעה למעלה. הסנפלינג מאפשרים כל הזמן לבעל המקצוע לבצע בקרה ולשפר את היעילות שלה תוך כדי. מעבר לכך, כל הפעולות הן זהות, החל משלב התיקונים של הקירות, ניקוי שלהם, טיפול בסדקים, עבודות חיזוק ושיקום וכמובן עבודות גמר של טיח וצבע או אפילו שליכט צבעוני.

אילו סוגי עבודות שיפוץ מבצעים בסנפלינג?

יש מגוון רחב של סוגי עבודות שאותן ניתן לבצע באמצעות חבלי סנפלינג. בין השאר אנחנו מדברים על עבודות שיקום בטון, עבודות אינסטלציה ותיקון נזילות, חיזוק של האריחים ושל המעטפת החיצונית של המבנה, עבודות איטום למניעת חדירת מים, תיקונים של טיח וצבע ועוד מגוון רחב של עבודות.

בנוסף חשוב לציין שזהו פתרון חסכוני מכיוון שהוא מבטל את הצורך בפיגומים יקרים או בציוד גישה אחר. המשמעות היא שניתן להשלים את עבודות השיפוץ במהירות וביעילות, וכתוצאה מכך פחות זמן השבתה לבניין או למבנה המשופץ.

בסופו של דבר הסנפלינג הוא אמצעי לביצוע עבודות בגובה ובעל המקצוע שמבצע את העבודה צריך להיות מיומן כמובן בעבודות השיפוץ הכלליות שהן חלק מתחום ההתמחות שלו. אם הוא לא יהיה מיומן מספיק, הטכניקה של הסנפלינג לא תגרום לו לבצע את העבודה טוב יותר.

מה היתרונות של שיפוץ בניינים בסנפלינג?

לשיפוץ בניינים בסנפלינג יש מגוון רחב של יתרונות, כאשר היתרון המרכזי הוא היעילות. מדובר בטכניקה מאוד נוחה שמאפשרת לבעלי המקצוע לבצע את העבודה במהירות וביעילות, שיטה שמספקת להם גישה לכל האזורים במעטפת של הבניין.

באמצעות הסנפלינג בעלי המקצוע מקבלים גישה לאזורים הכי גבוהים בבניין, לאזורים שאליהם הגישה לא נוחה באמצעות טכניקות אחרות ועוד. לכן, כשאתם מזמינים שירות של סנפלינג שיפוץ בניינים אתם יכולים להיות בטוחים שהעבודה תתבצע בצורה יעילה ומקצועית ושהחזית של הבניין שלכם תחזור לקבל את הניצוץ שכל כך היה חסר לה.

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים שיפוץ בניין בסנפלינג?

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית מאוד באחוז הנפגעים בתאונות עבודה. אחוז גבוה מהעובדים נפגעו במהלך נפילה בגובה, זו מכת מדינה של ממש. זה קורה בדרך כלל במקרים שבהם משתמשים בטכניקות פחות בטוחות כמו פיגומים או במות הרמה. בכל אופן, זה לא משנה באיזו טכניקה בוחרים להשתמש אך במיוחד בסנפלינג, חשוב שתבדקו שלחרה שאיתה אתם סוגרים יש אישור עבודה בגובה.

בעל מקצוע שעובד בגובה צריך לעבור את כל ההכשרות שהחוק דורש על מנת לקבל את ההיתר המיוחל שבלעדיו הוא לא יכול היה לבצע את העבודה. המלצה שלנו, אל תתביישו ודרשו לראות את היתר העבודה בגובה ממש בעין. אחרת, כל מקרה שיקרה לבעלי המקצוע נמצא תחת אחריות שלכם.

בנוסף לזה, תצטרכו לבדוק כמובן את שאר הפרמטרים שיש לבדוק לפני שסוגרים עם כל בעל מקצוע מתחום השיפוצים. לדוגמא, בקשו הפניות מלקוחות קודמים ועקבו איתם על מנת לקבל מושג על איכות העבודה, עמידה בזמנים ומקצועיותו של הקבלן. בנוסף, בדקו את הניסיון של הקבלן בסוג השיפוץ שאתם מתכננים. למשל, אם אתם משפצים בניין, וודאו שלקבלן יש ניסיון בשיפוץ בניינים.

חשוב לציין – ודאו שהחוזה כולל היקף עבודה מפורט, פריסת תשלומים ולוחות זמנים. ודאו שאתם מבינים את תנאי התשלום ושהם סבירים. ואולי הכי חשוב, ודא שקל לתקשר עם הקבלן ושהוא קשוב לשאלות ולחששות שלכם. תקשורת טובה היא המפתח לפרויקט שיפוץ מוצלח.

אגב, קחו בחשבון שעבודות השיפוץ החיצוניות גורמות לאבק ולכלוך גם בתוך הדירות, כך שאולי כדאי למצוא מקום מגורים חלופי לתקופה של השיפוץ בבניין.

לסיכום, אין ספק ששיפוץ בניינים בגובה באמצעות סנפלינג הוא פרויקט מורכב שלא כל חברה יכולה לבצע. יחד עם זאת, אם תקפידו ליישם את הטיפים שהצגנו במאמר זה אנחנו בטוחים שתצלחו גם את הפרויקט הזה בשלום.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!