שיפוץ מעטפת בניין

תוכן עניינים

כאשר אנו מדברים על שיפוץ מעטפת בניין, אנו למעשה מדברים על שיפוץ שמטרתו היא חיזוק המבנה בראש ובראשונה. ההליך אורך כמה חודשים והוא מצריך הבנה מעמיקה בנושא והפרדה בין שיפוץ שהוא רק קוסמטי. אז מה כולל שיפוץ המעטפת בדרך כלל ומה אתם חייבים לדעת לפני שיוצאים לדרך? הכנו עבורכם את כל המידע.

מה כולל שיפוץ מעטפת הבניין?

מעטפת המבנה היא השלד החיצוני של המבנה וכל המרכיבים של חזית המבנה – מהטיח שנמצא בשכבה הפנימית ועד המרפסות, הגג, עמודי הבניין, חדרי המדרגות והאריחים החיצוניים. המעטפת כוללת את האינסטלציה החיצונית במבנה, את שבילי הגישה, את צינורות המזגנים ולמעשה כל מה שנמצא בשכבה החיצונית בבניין.

קודם כל יש לומר כי שיפוץ מעטפת בניין נעשה בהתאמה לצורך בכל בניין ספציפית, לכן אין תוכנית אחת אחידה אלא תוכניות בהתאמה מדויקת לצרכים. משזה נאמר, בואו נבחן את סוגי השיפוצים הנפוצים כאשר מדובר על מעטפת הבניין – שכבת אספלט חדשה בחניה, איטום גגות, חיזוק מדרגות וחיזוק מעקות, איטום סדקים וחיזוק עמודי הבניין.

medium-shot-people-working-with-helmets

עבודות איטום

אחת העבודות הנפוצות ביותר בבניינים קשורות לאיטום שלו, במיוחד כשמדובר על בניינים ישנים הנוטים לסבול מעובש, רטיבות ונזילות. במקרים כאלה איטום הגג בלבד לא יספיק כדי לפתור את הבעיה ויש צורך באיטום המעטפת החיצונית של המבנה באמצעות חומרי איטום מתאימים.

מה משפיע על מחיר השיפוץ?

ישנם פרמטרים רבים שיכולים להשפיע על מחיר השיפוץ, כאשר הכלל המנחה הוא שככל שהמבנה ישן ובמצב רעוע יותר, כך עלות השיפוץ תגדל. כאשר מדובר על שיפוץ נקודתי וקטן, למשל של תיקון חדר המדרגות, וישנם הרבה דיירים בבניין, בדרך כלל העלות תהיה סבירה עבור הדיירים ותסתכם בכמה אלפי שקלים, כך גם כאשר מדובר על החלפת מרזבים, חיזוק מעקות או איטום הגג. עם זאת, כאשר מדובר על מעטפת פגומה במיוחד או כאשר יש צורך לבצע כמה וכמה תיקונים כאלה במקביל, העלות תהיה בהתאם. רק במקרים בהם מהנדס העירייה דורש שיקום מידי ויש לו תוכנית מוסדרת מה מחייב שיקום כדי שניתן יהיה לגור בבניין, יש לפעול על פי הוראותיו, במקרים אחרים ניתן לבחור על פי רמת דחיפות ויכולות תקציביות כיצד לבצע את השיפוץ.

מהם היתרונות של השיפוץ?

בראש ובראשונה, כאשר אתם מבצעים שיפוץ מעטפת בניין אתם דואגים לסביבת חיים טובה ונעימה יותר, אתם מקבלים מבנה שמתפקד טוב יותר ונהנים מאיכות חיים גבוהה יותר. יחד עם זאת, השיפוץ מעלה את שווי הנכס שלכם, שכן ככל שהמבנה מושקע יותר, כך ערכה של כל דירה עולה כאשר יגיע הרגע למכור אותה.

חדשנות בעולם שיפוץ המעטפת

בעבר כל עבודת מעטפת הייתה ארוכה במיוחד והצריכה בניית פיגומים אך היום לא כך הוא הדבר. בעולם הבניה של היום ישנן שיטות רבות לבצע שיפוץ מעטפת בניין ללא בניית פיגומים ותוך צמצום מקסימלי של הפרעה לדיירים בזמן השיפוץ. דוגמה אחת לעבודה כזו היא של עבודות שיפוץ באמצעות סנפלינג ועבודות כאלה מחייבות אנשי מקצוע מיומנים ובעלי אישור לעבודה בגובה. ניתן באמצעות הסנפלינג לבצע עבודות איטום סדקים, תיקון אריחים ובמקרים רבים גם עבודות ריתוך.

כאשר בוחרים את הקבלן המבצע יש לחשוב על כל אותם נושאים ולבחון מה הקבלן יכול להציע לכם גם מבחינת מחיר, אך גם מבחינת זמנים, צמצום רעש ולכלוך ושימוש בחומרי גלם איכותיים. העבודות צריכות להיות מלוות על ידי מהנדס בניין ועוד כדאי לדעת כי על עבודות כאלה בדרך כלל ניתנת אחריות של בין 3 ל-5 שנים מיום סיום הפרויקט.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!