איטום קיר חיצוני בבית משותף: כל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים

איטום קיר חיצוני של בניין משותף היא עבודה מורכבת למדי שצריכה להתבצע באמצעות קבלן איטום מקצועי ומנוסה. באילו מקרים צריך לאטום קיר חיצוני ומה חשוב לפני שמשמינים קבלן איטום לביצוע העבודה? כל התשובות לפניכם.

באילו מקרים צריך לאטום קיר חיצוני?

הקיר החיצוני הוא למעשה המעטפת של הבית והוא מגן עלינו מפני חדירת מי הגשמים בחורף. קיר חיצוני שאינו אטום כמו שצריך יכול לגרום לבעיות רטיבות בתוך הבית, להיווצרות עובש, פטריות ואפילו קשיי נשימה. כמו שקורה ממש בכל הבניין, גם על הקירות החיצוניים שלנו יש שכבת איטום שהתפקיד שלה הוא למנוע את התופעה הזו.

איטום קיר חיצוני בבית משותף

עם הזמן וכתוצאה מבלאי טבעי שכבת האיטום נשחקת ומי הגשמים מוצאים את דרכם בקלות פנימה אל תוך הקירות החיצוניים של הבית. אגב, זו בדיוק הסיבה שבגינה לא צריך לחכות לתקלות שיופיעו, אלא מומלץ לתחזק את שכבת האיטום הזו אחת לכמה שנים כפעולת מנע.

בכל אופן, כשיש כשל בשכבת האיטום החיצונית אנחנו חשופים לחדירת מים בתוך הקירות וכמובן שעם הזמן הבעיה הזו תחריף עוד יותר. זה בדיוק הזמן שבו אתם צריכים לפנות לקבלן איטום מקצועי שיאתר את הכשל הזה ויתקן אותו לפני שהבעיה מחמירה עוד יותר.

למה חשוב לבצע את האיטום במהירות?

כפי שציינו, חדירת מים לקירות חיצוניים יכולה להוות סכנה לבריאות שלנו ושל הילדים שלנו. המים שחודרים פנימה למעשה כלואים בתוך הקיר והדרך להיווצרות עובש ופטריות על הקיר היא קצרה במיוחד. העובש הזה יכול לגרום לבעיות נשימה במיוחד בקרב ילדים, מה גם שהוא מסוכן מאוד לבריאות.

לכן, אם אתם מזהים רטיבות בקיר חיצוני אנחנו ממליצים לכם לפנות כמה שיותר מהר לקבלן איטום אמין ומקצועי. קבלן האיטום יבדוק את הכשל בקיר ויחליט האם ניתן להסתפק בתיקון מקומי או יש לאטום את כל הקירות החיצוניים של המבנה.

איך אוטמים קיר חיצוני?

את העבודה מבצעים ברוב המקרים באמצעות חבלים של סנפלינג. כן, מדובר בעבודה מורכבת למדי שמתבצעת בגובה ולכם היא גם לא כל כך זולה. לפני ביצוע העבודה בעל המקצוע יכסה היטב את החלונות ויבקש מכם להרחיק מכוניות חונות כדי שלא יתלכלכו במהלך העבודה.

בעל המקצוע יבצע לאחר מכן את כל התיקונים הדרושים בקיר ויכין אותו לעבודת האיטום. אם הוא לא יבצע את התיקונים, שכבת האיטום פשוט לא תחזיק מעמד. רק לאחר מכן הוא יעבור למלאכת איטום הקיר החיצוני באמצעות התזת חומר איטום בצורה מקצועית ואחידה.

כמה עולה לאטום קיר חיצוני?

עלות איטום קיר חיצוני עשויה להשתנות בהתאם לשטח של הקיר ומורכבות העבודה. ככל שהשטח יהיה יותר גדול, כך העבודה תהיה כמובן יותר יקרה. מה שכן, חשוב לציין שהעבודה הזו מתומחרת בדרך כלל לפי מטר ואנחנו מצפים מבעלי המקצוע לגבות פחות כסף לפי מטר, ככל שהשטח גדות יותר.

לגבי מורכבות העבודה, חשוב לציין שבעל המקצוע חייב לבצע תיקונים בקיר לפני שהוא מבצע את התיקון עצמו. ככל שקבלן האיטום יצטרך לבצע יותר תיקונים בקיר, כך מורכבות העבודה תעלה והמחיר שלה יתייקר. לכן אנחנו ממליצים לכם לקחת הצעת מחיר רק מבעל מקצוע שמגיע אליכם לשטח, כך הוא יוכל להעריך מקרוב את מורכבות העבודה ולספק לכם הצעת מחיר מבוססת.

מה חשוב לבדוק לפני שאוטמים קיר חיצוני?

לפני שאוטמים קיר חיצוני בבניין משותף אנחנו ממליצים לכם לפנות לוועד הבית ולספר להם על הבעיה. אחרי הכל, מכיוון שמדובר בבניין משותף אתם לא אמורים להיות אחראיים על התיקון ובטח שלא על העלות שלו.

ועד הבית מהצד שלו אמור לפנות למספר קבלי איטום, להזמין אותם ממש לשטח ולקחת מהם הצעת מחיר על העבודה. חשוב לציין, הצעת המחיר מעידה לפעמים גם על המקצועיות של בעל המקצוע ואם היא לא ברורה או שיש לכם ספקות לגביה, קחו בחשבון שיתכן שמדובר בבעל מקצוע לא מסודר.

לכן, אם אתם ועד הבית של הבניין, אנחנו ממליצים לכם לבחור בקבלן שמספק לכם הצעת מחיר מסודרת, גם אם היא לא ההצעה הכי זולה שקיבלתם מבעלי המקצוע שמולם הייתם בתקשורת.

האם יש אחריות על איטום קיר חיצוני?

על איטום קיר חיצוני מקובל לתת אחריות של בין 5-10 שנים. זה אומר שאם בחורף אתם שמים לב לכך שהמים שוב חודרים פנימה וגורמים לרטיבות, בעל המקצוע אמור להגיע ולתקן את האיטום ללא תשלום נוסף.

חשוב לציין לגבי תיקון מקומי – על תיקון מקומי בקיר לא מקובל לתת אחריות מכיוון שקבלן האיטום לא יכול לקחת אחריות על העבודה שקבלן איטום אחר ביצע. לכן, אם אתם בוחרים לבצע תיקון מקומי קחו בחשבון שלא תהיה לכם אחריות ותצטרכו לשלם שוב לבעל המקצוע אם תזמינו אותו שוב.

בנוסף חשוב לציין, סגרו עם קבלן איטום אמין שיש לו ניסיון באיטום קירות חיצוניים. מדובר בעבודה מורכבת שלא כל קבלן איטום יכול לבצע והדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה זה ליפול על חאפר שלא יודע לבצע את העבודה.

שאלו את קבלן האיטום בטלפון מה הניסיון שלו בתחום והאם יצא לו עד היום לאטום קירות חיצוניים. אם אתם יכולים לדבר עם לקוחות קודמים שלו זה מאוד מומלץ, כך תוכלו לדעת האם הוא באמת מקצועי או רק מציג את עצמו ככזה.

לסיכום, אם אתם מזהים רטיבות בקיר החיצוני של הבית זה הזמן להזמין קבלן איטום מקצועי שיאתר ויתקן את הליקויים לפני שנגרמים יותר מידי נזקים. אם תיישמו את הטיפים שציינו במאמר זה אנחנו בטוחים שתצלחו גם את הפרויקט הזה בשלום.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!