בניית מרפסות בבניין משותף

תוכן עניינים

כמה דיירים מהבניין התאספו והגיעו למסקנה שהבניין שלכם הוא מועמד מצוין להוספת מרפסות לכל דירה, אך האם בפועל זה פשוט כמו שזה נשמע? ככל הנראה שלא, אך זה גם לא מסובך כל כך. אם אתם מתכוונים לבנות מרפסת בבניין עם או בלי הדיירים האחרים, עליכם להכיר את התחום כדי להבין האם הדבר אפשרי, לכן ריכזנו לכם את כל המידע שאתם חייבים לדעת על בניית מרפסות בבניין משותף בימנו.

האם אתם צריכים את הסכמת הדיירים האחרים?

עוד לפני שאתם נכנסים להליכים הבירוקרטיים הקשורים לבניית המרפסת, כדאי שתבצעו בדיקה למול הדיירים האחרים כדי לבחון לעומק האם גם הם מעוניינים להוסיף מרפסת לביתם. אם דיירים אחרים מעליכם ותחתיכם יהיו מעוניינים גם כן במרפסת, תהיה אפשרות לבנות אותה על עמודים, אם הם לא יהיו מעוניינים האפשרות השנייה שלכם תהיה מרפסת תלויה, אך גם במקרה כזה רצוי שתקבלו מהם הסכמה כדי לקבל היתר בניה.

יכולים לקרות מצבים בהם הדיירים מתנגדים לבניה, אמנם הדבר אינו מבטיח להם שלא תקבלו היתר בניה, אך כמובן שתמיד עדיף שדברים יעשו בהסכמה כי אז ההליכים מהירים יותר. החוק קובע כי 75% מהדיירים צריכים להסכים לבניה כדי שתתאפשר ובמקרה בו אחד הדיירים מסרב לבניה, לא ניתן להכריח אותו לבנות מרפסת בביתו.

professional-construction-cradle-gondola-construction-work-height-high-rise-building-industrial-equipment-work-height

שלב התכנון

אמנם זה נראה לנו ברור מאליו שמרפסת היא מרפסת, אך היא דורשת תכנון. יש לבחון לעומק בשלב זה את גודל המרפסת, כמובן על פי חוקי התכנון והבניה, יש להחליט האם המרפסת תהיה מלבנית, עגולה או מרובעת, איזה סוג של מעקה יהיה לה, כיצד תנותב בה תשתית הניקוז והחשמל, איזה סוג של ריצוף יהיה בה ומה יהיה גובהם של הקירות ההיקפיים.

את השלב הזה, כמו שלבים אחרים, מומלץ לבצע למול אנשי המקצוע המיומנים בכך. אלה עם ניסיון של בניית מרפסות בבניין משותף יוכלו להצביע על חסרונות ויתרונות במהלך הבניה ולהוביל לבניית המרפסת האידיאלית. כמובן ששלב התכנון חייב להיות מאושר על ידי מהנדס כדי שניתן יהיה להגיש את התוכניות כשורה לקבלת היתר בניה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה באזור מגוריכם.

שיטות בניה למרפסת

ישנן שתי שיטות עיקריות בהן בונים כיום מרפסות בבניינים משותפים וננסה להסביר לעומק על שתיהן:

השיטה הקלאסית אותה אנחנו מכירים מהעבר היא באמצעות עמודים ויציקות בטון. שיטה זו דורשת זמן עבודה, היא יכולה להיות מלכלכת והיא מחייבת את הסכמת השכנים ואף במקרים רבים את בניית המרפסת שלהם בתוך כך, אך היא נחשבת לעמידה במיוחד ורבים בוחרים בה. מדובר על שיטת בניה שדומה מאוד לשיטות הבניה בבתים – בונים פלטפורמה לקורות פלדה, עליהן יושבת המרפסת ועליה מבצעים את יציקת הבטון.

השיטה השנייה היא של בניית מרפסת תלויה אותה מזמינים על פי מידות מדויקות היא מגיעה אליכם מוכנה מהמפעל. בשלב ההתקנה, מחברים את המרפסת לפלטפורמה של לוחות פלדה אותם מתקינים על גבי המבנה כדי להבטיח את חוזקו. מדובר על שיטה מהירה ואמינה שרבים בוחרים בה בשל תכונות אלה.

ביצוע, גמר ועיצוב

כדאי לדעת כי בניית מרפסות בבניין משותף מהווה הליך בניה לכל דבר ולכן יש לצפות לרעש ולכלוך ורצוי ליידע את הדיירים האחרים בכך. במקרים רבים תוכלו להמשיך להתגורר בבית בזמן הבניה אך כדאי לשמור על הריהוט והחפצים שנמצאים בסלון הבית טרם תחילת הבניה. לאחר הבניה מבוצעת עבודת הגמר והעיצוב הכוללת את הוספת המעקה, את בחירת הריצוף ואת גובה קירות המרפסת.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!