בניית מרפסת בבית פרטי

תוכן עניינים

רוצים להוסיף מרפסת לבית שלכם? המאמר הבא הוא בשבילכם. בבניית מרפסת בבית פרטי וגם בבית משותף, חשוב ביותר לבחור בחברה איכותית שתנהל את התהליך באופן מקצועי ומיומן. בחירה בחברה בעלת ניסיון עשיר תורמת לכך שתוכלו לחסוך המון זמן ומאמץ, משום שבניית מרפסת משלבת בירוקרטיה רבה ופרוצדורות מורכבות. הבחירה בחברה מקצועית תעניק לכם וודאות ושלוות נפש, מאחר ותוכלו לסמוך על מרפסות איכותיות, יציבות ובטיחותיות. על בניית מרפסת בבית פרטי נרחיב במאמר הבא. 

בניית מרפסת בבית פרטי

אל תחרגו מהגודל המקסימלי

בניית מרפסת בבית פרטי דורשת ידע בחוקים הרלוונטיים. אחד מהם הוא הגודל המקסימלי המותר למרפסת. לפי החוק, המרפסת יכולה להיות בגודל של עד 12 מטרים רבועים. חשוב לציין שגודל המרפסת המותר אינו תלוי בשטח הדירה או במרחב הפנוי בו ניתן לבנות את המרפסת.

במקרים רבים, עשויות להיות התאמות מיוחדות שתכליתן לאפשר בניית מרפסת גדולה יותר, כמו לדוגמה, עד 10% משטח הדירה או עד 14 מטרים רבועים, הגדול מביניהם. כדי להבטיח שהבנייה תהיה בהתאם לתקנים ולחוקי המקום מומלץ לבדוק תמיד עם הרשות המקומית לפני התחלת הבנייה. יתכן ויהיו מקרים יוצאי דופן שבהם תוכלו לקבל אישור לבניית מרפסת בגודל שחורג מהמגבלות הרגילות, אך כדאי לזכור שזה אינו מובטח ויש להתייעץ עם מומחים ועם הרשויות המקומיות לשאלות אלו.

 

קבלו היתר בניה מתאים

כדי להתחיל בבניית מרפסת בבית פרטי, יש לקבל היתר בנייה ממשרד הרישוי או מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה באזורכם. היתר בנייה הוא אישור רשמי שמאפשר לבנות מבנים חדשים או לבצע שינויים במבנים קיימים. כדי לקבל היתר בנייה, עליך לפנות לוועדה המקומית ברשות העירונית ולהגיש מסמכים פורמליים, כולל תוכנית הבנייה, מפות מדידה ואישורים מרשויות שונות.

בניית מרפסת בבית פרטי כוללת שינוי חיצוני במבנה, ולכן יש לקבל היתר בנייה מתאים לכך. היתר הבנייה שתקבלו יהיה בתוקף למשך שלוש שנים, ואם לא תסיימו את תהליך הבנייה במשך זמן זה, תוכלו להגיש בקשה להארכת היתר בנייה. אם הבקשה תאושר, תקבלו הארכה של שלוש שנים נוספות עד לסיום תהליך הבנייה. במקרים שבהם נדרשת הארכה נוספת, תוכלו להגיש גם בקשה להארכה נוספת של שלוש שנים, כאשר בסך הכל יהיו לכם תשע שנים לסיום הבנייה.

 

מרפסת עמודים או מרפסת תלויה?

קיימים שני סוגים עיקריים של מרפסות- מרפסות עמודים ומרפסות תלויות, כל אחד מהסוגים נבנה בשיטות שונות. נסביר על כל סוג-

  • מרפסת עמודים

מרפסת עמודים היא מרפסת שנבנית באמצעות שיטת בנייה המכונה "בנייה רטובה". בתהליך זה, מתבצעת יציקת בטון בשילוב מלט ומוטות ברזל, דומה לבניית השלד לבית. עם זאת, בשיטה זו נדרשת העמסת משקל כבד על המבנה, משום שהבטון הוא חומר גלם כבד. לכן, יש לבדוק תמיד שהבניין מסוגל לשאת את העומסים הצפויים לפני התחלת הבנייה. 

שיטת בנייה זו מצריכה זמן רב יותר לבנייה מאשר שיטות אחרות ועשויה להשפיע על החצר. 

  • מרפסת תלויה

מרפסת תלויה היא מרפסת שנבנית באמצעות שיטת בנייה המוכרת גם בשם "בנייה יבשה". זו שיטת בנייה מתקדמת יותר, שבה תהליכי התכנון והבנייה מתבצעים במפעלים. המרפסת מורכבת מקורות פלדה המתחברים ונתלים על הקירות החיצוניים של הבית. מרפסות תלויות נחשבות לבטיחותיות ויציבות ומאפשרות גמישות בשימוש.

הבנייה היבשה מאפשרת חיסכון בזמן מאחר והתהליך מתבצע במפעלים ולא בתוך הבית. בנוסף, מאחר שהפלדה נחשבת לחומר גלם קל יותר מבטון, העומסים על המבנה יהיו קטנים יותר וניתן להפחית את משקל המרפסת. עם זאת, כדאי לשים לב שבנייה זו עשויה להיות יקרה יותר מבנייה עם שיטת הבנייה הרטובה, ולכן לא תמיד בוחרים בה.

 

אז במה עדיף לבחור?

בניית מרפסת בבית פרטי יכולה להתבצע בשתי שיטות עיקריות. אך איזו מהן עדיפה? בחירת השיטה המתאימה תלויה במגוון רב של גורמים, והיא תתבצע בהתאם להעדפות בעל הבית ולתנאי המבנה. 

למשל, יש לשקול את השטח הזמין לבנייה, המורכבות של הבנייה, חוזק המבנה, הנגישות לבנייה, ויכולת המבנה לשאת משקלים נוספים. כל אחד מהגורמים הללו יכול להשפיע על ההחלטה לבחירת השיטה המתאימה.

ישנם מקרים בהם הבחירה בסוג הבנייה המועדף למרפסת עשויה להיות באחריותם של מהנדסי בניין או קונסטרוקטורים שבונים את המרפסת. הם יבצעו בדיקה הנדסית מקיפה שתקבע את הסוג המתאים ביותר למבנה, על פי הגורמים שהוזכרו. הבחירה המושכלת תענה על צרכי הדיירים ותגן על הבניין עצמו כך שיתאים לו באופן מיטבי.

 

מה המחיר של בניית מרפסת בבית פרטי?

קיימים מספר גורמים שונים שיכולים להשפיע על המחיר של בניית מרפסת בבית פרטי. בין הגורמים הללו נכללים גורמים כמו סוג הבנייה, מורכבות הפרויקט והאלמנטים והחומרים המשמשים בבנייה.

סוג הבנייה הוא גורם משמעותי, כך שמרפסת על עמודים עשויה לעלות פחות ממרפסת תלויה. למרות שהשיטה הזולה יכולה להיראות כמשתלמת ברגע הנוכחי, עדיף לקחת בחשבון את ההשלכות ארוכות הטווח והצרכים המרביים שעשויים להתגלות בהמשך.

רק לאחר תכנון מדויק וקבלת הצעת מחיר מתאימה ניתן לקבוע את העלות המדויקת של בניית מרפסת בבית פרטי.  

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!