הוספת ממד לדירה: כל הפרטים החשובים לפני שמתחילים

תוכן עניינים

בשנים האחרונות יש ביקוש אדיר להוספת ממד לדירה, במיוחד בקרב משפחות עם ילדים. במאמר זה נסביר מה היתרונות של הממד, איזה היתר נדרש על מנת לבנות אותו, איזה רוב יש להשיג מהדיירים ומה חשוב לבדוק לפני שבונים אותו.

מה זה בכלל ממד?

ממד הוא חדר ייעודי וממוגן שהמעטפת שלו בנויה מבטון יצוק. בממד יש בדרך כלל חלון אחד ומחוצה לו, בתוך מסילה ייעודית, יש דלת פלדה חזקה שניתן לנעול בחוזקה. הדלת של הממד גם היא דלת פלדה חזקה וממגנת אותו מבוץ. בממד יש יחידת אוורור מיוחדת שמחדירה פנימה אוויר נקי למקרים בהם צריך לשהות זמן ממושך בממד. בשנים האחרונות, לאור האיומים הביטחוניים שיש על דינה ישראל, יותר ויותר אזרחים מבקשים להוסיף ממד לדירה שלהם כחלק מהרצון להתגונן ולהרגיש בטוחים.

הוספת ממד לדירה

האם צריך להשיג היתר מיוחד להוספת ממד לדירה?

על מנת לבנות ממד בדירה קיימת אתם חייבים לקבל היתר על מנת להתחיל בעבודה. תחילה תצטרכו להגיש בקשה לתיק מידע להיתר שכולל את כל הפרטים על הבית שלכם. רק לאחר קבלת היתר זה תצטרכו להגיש בקשה באינטרנט על מנת להתחיל בתהליך רישוי מקוצר. תוך עשרה ימים אתם אמורים לקבל תשובה האם יש לכם היתר לבניית ממד או לא. במידה וקיבלתם את האישור המיוחל, תוכלו כמון לפנות לבעל המקצוע שלכם ולהתחיל בעבודה.

האם אתם זכאים להחזר עבור בניית ממד?

חשוב שתדעו שאתם אתם גרים במרחק של עד 9 קילומטרים מהגבול אתם רשאים לקבל החזר מלא מהמדינה על בניית ממד בדירה קיימת. לעומת זאת, אם אתם גרים במרחק גדול יותר, אפילו של קילומטר בודד מהגבול, לא תהיו זכאים להחזר ותצטרכו לשאת במלוא העלות עבור בניית הממד. בסבבי הלחימה האחרונים מול עזה היינו עדים ללא מעט משפחות שגרות כמה מטרים ספורים מעבר ל- 9 הקילומטרים המדוברים ולא היו רשאיות לקבל את ההחזר.

איזו הסכמה יש להשיג מצד הדיירים?

על למנת לבנות ממד לדירה אתם צריכים להשיג רוב של מינימום 60% מבעלי הדירות בבניין. חשוב לציין שלמרות שנראה כאילו מדובר ברוב פשוט, העניין לא פשוט כלל. בשורה התחתונה אתם כאילו מבקשים מהשכנים שלכם להוציא סכום כסף נכבד על מנת לממש את האינטרס שלכם.

לכן, אתם צריכים להתחיל מוקדם מאוד עם פעולות השכנוע וממש להסביר לשכנים שלכם את הפוטנציאל הגלום בבניית ממד לדירה ובעצם להסביר להם מה יוצא להם מזה. אז מה יוצא להם מזה? ראשית, הדירה שלהם הופכת להיות דירה ממוגנת וזה ודאי חשוב מאוד במדינה כמו שלנו. בנוסף, ממד לדירה מעלה באופן משמעותי את הערך של הדירה כי אתם למעשה מוסיפים עוד חדר לדירה. 

כמה זמן לוקח לבנות ממד לדירה?

כמובן שכל מקרה לגופו אך ברוב המקרים לקוח כחודש לבנות ממד. אם בעל המקצוע שלכם סופר מהיר הוא יוכל לבצע את העבודה עבורכם גם בתוך שבוע. אך בכל מקרה, אם אתם מוסיפים ממד לדירה קחו בחשבון שבמשך חודש החיים בבית הולכים להיות לא הכי נוחים, בלשון המעטה כמובן. בשקו מראש עם בעל המקצוע שבונה לכם את הממד האם אתם יכולים לגור בבית במהלך העבודה. אם יש לכם ילדים קטנים בבית, אולי מומלץ למצוא מקום מגורים חלופי לתקופה הזו.

כמה עולה לבנות ממד לדירה?

עלות העבודה עשויה להתנות בהתאם לגודל הממד וכמובן בהתאם למורכבות העבודה. כמובן שעל מנת להעריך לעומק את עלות הממד יש להגיע לשטח ולבדוק כל מקרה לגופו. עם זאת, נוכל לציין בכלליות שעלות בניית ממד לדירה סטנדרטית נעה בין 80-120 אלף ₪ ואנחנו מתייחסים לבנייה עצמה בלבד, ללא העלויות הכרוכות בהוצאת אישורים ועוד. לכן, אם אתם באמת רוצים לדעת כמה עולה בניית ממד לשירה אנחנו ממליצים לכם להזמין את קבלן השיפוצים מבעוד מועד.

איך חוסכים בעלות בניית ממד לדירה?

על מנת לחסוך בעלות ממד לדירה אנחנו ממליצים לכם להתאגד עם המון אנשים נוספים בשכונה שגם רוצים לבנות ממד לדירה שלהם. אם תפנו לקבלן שיפוצים שידע שהוא עומד לבנות כמות גדולה של ממדים הוא ודאי יבוא לקראתכם גם במחיר וזה חשוב מאוד. התחילו בתהליך הרתימה של השכנים מבעוד מועד כי אם לא יהיו לכם את האישורים לא עשיתם בזה שום דבר. זכרו, בסופו של דבר בעל המקצוע רוצה לעשות עבודה גדולה שתשתלם גם לו וגם לכם, קחו זאת בחשבון.

אז למה כדאי לבנות ממד לדירה?

  • מיגון – בשנים האחרונות אנחנו עדים לסבבי לחימה שהופכים להיות אלימים ויותר אזורים בארץ נכנסים למעגל שנאלץ להתמגן מפני טיפים. לכן, מומלץ מאוד להוסיף ממד לדירה במיוחד אם יש לכם ילדים בבית. כך אתם לא צריכים להיות תלויים במקלט של הבניין בבטח שלא לרוץ למקלט השכונתי.
  • חדר נוסף בבית – טוב, חדר נוסף בבית זה תמיד דבר מבורך, במיוחד אם יש לכם דירה קטנה של שלושה חדרים והרבה ילדים שמתרוצצים בבית. אם תבנו ממד לדירה תוכלו להשתמש בממד כחדר שינה לכל דבר וזה כמובן יתרון אדיר.
  • תשואה – בסופו של דבר כשאתם מוסיפים ממד לבית אתם למעשה משביחים את הנכס שלכם. כיום אנשים מחפשים בתים כמה שיותר גדולים ואם יהיה לכם עוד חדר בבית גם תוכלו למכור את הנכס בקלות יתרה וגם כמובן ליהנות מתשואה יפה בגינו.

לסיכום, אין ספק שהוספת ממד לדירה הוא פרויקט מורכב אך אם תשיגו את כל האישורים הדרושים ואת הסכנה הנדרשת מהדיירים בבניין, אנחנו בטוחים שתצלחו גם את הפרויקט הזה.

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!