בניית ממ"ד בחצר

תוכן עניינים

אם אתם מעוניינים לאתר קבלן עבור בניית ממ"ד בחצר, יש לקחת בחשבון לא רק את בניית הממ"ד עצמו, אלא את כלל העבודות הכרוכות בתהליך, לרבות עבודות תשתיות, אבזור ועוד. בדף הבא, נעבור על הדגשים החשובים במהלך בניית ממדים בחצרות – קראו כאן.

כמה מילים על בניית ממ"ד במרחבי חוץ

בין אם אתם מעוניינים להתמגן בצורה זו או האחרת, יש לקחת בחשבון את תקנות פיקוד העורף אשר מגדירות מהו מיגון תקני. לדוגמה, תקנות פקע"ר קובעות שחדרי ממד צריכים להיבנות אך ורק בתוך הבית, כלומר בין קירותיו הפנימיים. כמו כן, תקנות פקע"ר גם קובעות שהכניסה לממ"ד צריכה להיות כניסה אשר ממוקמת במבואת הבית. במילים אחרות, הכניסה בשעת חירום לממ"ד צריכה להתבצע מתוך הבית. לפיכך, תקנות פיקוד העורף אינן מאשרות בניית ממ"ד בחצר כפתרון מיגון תקני. אבל, למרות שהתקנות דורשות בניית ממ"ד בין קירות פנימיים, אנשים רבים עדיין בוחרים להקים את הממ"ד בחצרותיהם הפרטיות. 

businesswoman-showing-house-illustration-property-insurance-security-concept (1) (1)

הנחיות פקע"ר לממ"ד תקני

אם אתם מעוניינים לבנות ממ"ד בחצר או להציב אחד מוכן, יהיה עליכם להחליט אם אתם מעוניינים להתמגן בהתאם להנחיות פקע"ר. בעוד שאנשים רבים בוחרים להתמגן באמצעים שהם לא בהכרח תקניים (כמו מיגוניות מסוגים שונים), הנחיות התקן קובעות את הדרישות הבאות:

  • מידות: אלא אם מקבלים היתר חריגה, המידות צריכות להיות ברוחב של 1.60 ובגובה של 2.5 – 2.8 לכל הפחות. כמו כן, גודל השטח צריך להיות 9 מ"ר לכל הפחות. 
  • עובי הקירות: במידה שהממ"ד בנוי בחצר, הקירות צריכים להיות בעובי של 40 ס"מ (30 ס"מ אם הממ"ד בתוך הבית).
  • דלתות: במקרה שמדובר בממד הנבנה בחצר, הנחיות פקע"ר דורשות התקנת דלת הדף רסיסים. זאת, בשונה ממדים הבנויים בתוך מבנה, שדורשים דלתות הדף רגילות. 

יש לציין, הנחיות פקע"ר גורסות עוד מגוון דרישות שונות מלבד אלו שצוינו לעיל. על מנת להבטיח שהפרויקט יבוצע ללא דופי, יש לבחור בקבלן מורשה לבניית ממ"ד פיקוד העורף ==> צרו קשר כעת לקבלת מידע נוסף.

איזה סוג ממד לבחור וכיצד להפכו לבטוח יותר?

כאמור, פיקוד העורף דורש כי בניית ממ"ד תתבצע בתוך הדירה ובין קירותיה הפנימיים. כמו כן, על פי הנחיות פקע"ר, חובה לבנות את הממ"ד בהמשך למבואה אשר נבנית בתוך הדירה. כלומר, הכניסה לממ"ד צריכה להתבצע מתוך חלל המגורים. לכן, כאשר מדובר על בניית ממ"ד בחצר, ישנה אופציה לבנות מבואת כניסה מתוך הבית, וכך להפוך את הממ"ד לבטוח יותר. בתוך כך, אנשים בד"כ בוחרים באחת מתוך 2 אופציות עיקריות:

  1. ממ"ד מוכן: אופציה זו כוללת את ההצבה של הממד בחצר, כאשר יהיה ניתן גם לבחור לחבר בין הממ"ד לבין הבית. כך, יהיה ניתן לבנות את מבואת הכניסה לממ"ד ולהפכו לבטוח יותר.
  2. בניית ממ"ד: בשונה מהאופציה הראשונה, אפשרות זו כוללת תהליך בנייה לכל דבר ועניין, על כל המשתמע מכך, לרבות בניית וחיבור תשתיות, התקנת מערכת סינון אוויר ועוד.

ניתן אמנם לבחור גם באופציה כמו מיגונית, אבל חלק נכבד מהמיגוניות אינן תקניות ע"פ פקע"ר. אם אתם בוחרים להציב מיגונית במקום לבנות ממ"ד בחצר, חשוב להכין תשתית מפולסת ועשויה בטון על מנת להבטיח את יציבות המיגונית ככל הניתן. 

לסיכום, כמה עולה לבנות ממד בחצר? 

עלויות בניית ממד בחצר משתנות בהתאם לגודלו ולסוגי התשתיות המחוברות אליו, אך המחירים עבור הקמת ממ"ד הממוצעים נעים בין כ-110,000 – 150,000 ₪ ומעלה. אחד הפקטורים שמשליכים על המחיר הוא הפקטור של המיקום. בעוד שבנייה בחצר תצריך קירות עבים יותר ואי אלו התאמות שונות, המחירים באופן טבעי יהיו יותר גבוהים. כמו כן, יש להביא בחשבון גם את המיקום הגאוגרפי של בית מגורכם. ככל שמתקרבים לקווי העימות בצפון או בדרום, הדרישות לממ"ד יהיו מחמירות יותר וכך גם המחירים יהיו יותר גבוהים. מצד שני, בקווי העימות ניתן במקרים רבים לקבל מענק ביטחוני לבניית ממדים, כך שחשוב לבדוק מראש גם לגבי זה. 

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!