הרחבת מרפסות בניה קלה

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, רבים מבקשים להרחיב את המרפסות שלהם כדי להוסיף יותר שטח ולשדרג את איכות החיים שלהם. קיימות שתי שיטות להרחבת מרפסות- השיטה המסורתית יותר ושיטת הבניה החדשה והמתקדמת יותר של בניה קלה. במאמר זה נתמקד בהרחבת מרפסות בניה קלה.

מהי הרחבת מרפסות בניה קלה?

ככל שהשנים עוברות, אנשים רבים בוחרים לבצע תהליך של הרחבת מרפסות בו מוסיפים שטח נוסף לשטח של המרפסת בבית. אחת השיטות לבצע זאת היא בשיטת בניה קלה. הרחבת מרפסות בניה קלה מתבצעת בטכניקה חדשנית ומתקדמת יותר, שמספקת יתרונות רבים. בשיטה זו מחברים קורות פלדה מגולוונת לקירות החיצוניים של הבניין. בניגוד לטכניקות אחרות, בניית מרפסות באמצעות בניה קלה לא מחייבת ייבוש של עבודות בטון או מלט. התכנון והביצוע של קורות הפלדה נעשים במפעל, ולא בשטח הבנייה. כתוצאה מכך, תהליך הבניה מתקצר והדיירים לא נפגעים משינויים משמעותיים בשגרת החיים שלהם. כמו כן, טכניקת הבניה הקלה לא דורשת הקמת פיגומים וכמעט לא מזיקה או מלכלכת את הסביבה הקרובה לבניין.

הרחבת מרפסות בניה קלה

מה היתרונות של שיטה זו?

הרחבת מרפסות בניה קלה הוא תהליך פשוט וקצר שכולל מספר יתרונות משמעותיים. קודם כל, אחד היתרונות המרכזיים הוא שניתן לתכנן ולבצע חלק גדול מתהליך הבניה במפעל. כפי שציינו קודם, התכנון והביצוע של החלקים השונים מתבצעים במפעל. כך יש צורך בהרכבתם על המקום ותהליך הבניה מתקצר בצורה משמעותית. הרכבת קורות הפלדה יכולה לקחת כמה ימים בלבד ואינה מפריעה לדיירי הבניין בשגרת חייהם. בנוסף, שיטה זו לא כוללת לכלוך רב או רעשי בניה מיותרים. יתרון משמעותי נוסף הוא האפשרות שלכם לשדרג את איכות החיים שלכם על ידי הגדלת שטח המרפסת ושימוש בה לצרכים שונים כמו אירוח, אחסון והוספת חדר שינה. כמו כן, הרחבת מרפסות בניה קלה תורמת להעלאת ערך הנכס. במידה שתרחיבו את המרפסת עד לגודל של 14 מ"ר לא תדרשו לשלם ארנונה. בנוסף, אם הגודל הכולל של הבית, לאחר ההרחבה, לא יעלה על 140 מ"ר לא תדרשו לשלם היטל השבחה.

האם מדובר בשיטה בטוחה?

התשובה היא כן. למעשה, אנשים רבים חושבים שמאחר שמדובר בשיטת בניה קלה בה מחברים קורות פלדה לקירות החיצוניים של הבניין היא נחשבת לפחות יציבה ופחות בטוחה. אך מדובר בטעות. הרחבת מרפסות בניה קלה נחשבת לשיטה בטוחה ויציבה מאוד. הפלדה היא חומר חזק ועמיד במיוחד, ובגלל זה היא הפכה להיות האפשרות המועדפת, במיוחד עבור בניינים ישנים שיכולים להיות פחות יציבים ופחות חזקים. לכן, לפני שמרחיבים את המרפסת ומחליטים באיזו שיטת בניה להשתמש, חשוב לבדוק מספר גורמים שונים כמו החוזק של הבניין, ההרחבה המקסימלית שניתן לבצע ומה המשקל המקסימלי שניתן להוסיף על הבניין. מכיוון שמבנה החומר של הפלדה הוא קל יותר מבטון, פעמים רבות בבניינים ישנים יש לבחור בהרחבת מרפסת בשיטה זו.

עיצוב המרפסת

בהרחבת מרפסות בניה קלה ניתן להנות גם מיתרון עיצובי. להבדיל מבטון הקשה מאוד לעיצוב, פלדה היא חומר גמיש יחסית שניתן לעצב במגוון דרכים וכך ליצור מרפסות יפות ופרקטיות. לכן, מבחינה עיצובית הפלדה תאפשר לכם ליצור עיצובים מקוריים ולהוסיף אלמנטים שונים למרפסת. בשיטת הבניה הקלה תוכלו להרחיב את המרפסת ולעצב אותה גם במקומות עם גישה מורכבת או במצבים בהם יש מורכבות מסוימת בבניה. כמו כן, ניתן להוסיף חיפויים ואלמנטים שונים למרפסת וכך להפוך אותה לייחודית ומותאמת לטעמכם.

האם תמיד משתמשים בשיטה זו?

למרות היתרונות הרבים של הרחבת מרפסות בניה קלה, לא תמיד ניתן להשתמש בשיטת בניה זו. בחירת השיטה המועדפת להרחבת מרפסות תלויה בגורמים שונים ותיעשה על ידי מהנדס או קונסטרוקטור בהתאם למבנה, לחוזק המשקל, למשקל המקסימלי שניתן להעמיס עליו, לגישה למבנה, למורכבות הסביבה, לשטח הזמין ולגורמים נוספים. יש לקחת בחשבון שישנם מקרים בהם לא יהיה ניתן להרחיב את המרפסת על ידי בניה קלה בעקבות תנאי השטח, גם אם הדיירים יעדיפו את השיטה הזו. 

אם לא יהיה ניתן לבצע הרחבת מרפסות בניה קלה, יהיה צורך בשיטת הבניה המסורתית. שיטת הבניה המסורתית כוללת קידוחי ברזל ויציקת בטון, כמו בבניית שלד לבית חדש. שיטת הבניה הזו ארוכה יותר, מסובכת יותר וכוללת יותר לכלוך והפרעה לדיירי הבניין. הבנייה בשיטה המסורתית דורשת הכנה מקדימה, ייבוש של הבטון והמלט, ואף עלולה לכלול פגיעה באזורים הסמוכים למקום הבניה, כמו הגינה של הבניין.

מה המחיר של הרחבת מרפסות בניה קלה?

הרחבת מרפסות בשיטת הבניה הקלה תהיה יקרה יותר מהשיטה המסורתית. עם זאת, קשה לקבוע באופן חד משמעי מה יהיה המחיר מאחר שהוא תלוי בגורמים שונים כגון מורכבות הפרויקט, היקף הפרויקט והאביזרים הנלווים אליו. חשוב לקחת בחשבון שיש צורך לשלם עבור שלב התכנון ועבור שלב הבנייה. בממוצע, מחיר הרחבת מרפסת ינוע בין 5,000 ל-7,000 שקלים למטר רבוע. יש לציין כי לפי החוק, ניתן לבנות מרפסות בגודל של עד 12 מטרים רבועים. לכן, המחיר ישתנה בהתאם לגודל המרפסת הקיימת ולשיטת הבניה בה יבצעו את ההרחבה. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!