שיפוץ בניין בטירת הכרמל

תוכן עניינים

רוצים לשפץ את הבניין שלכם? יש מספר סיבות שמובילות לשיפוץ בניין. עבודת השיפוץ תשתנה בהתאם לכמות התיקונים הנדרשים ולמה שתרצו לשפר בבניין. במאמר הבא נרחיב על שיפוץ בניין בטירת הכרמל ומה זה כולל. 

 

שיפוץ בניין בטירת הכרמל- מתי משפצים בניין?

שיפוץ בניין הוא תהליך שמשתנה בין בניין לבניין בהתאם לכמות התיקונים הנדרשים ולשיפוץ שתרצו לבצע בבניין. בדרך כלל התהליך יתחיל בתיקונים קטנים ומסתיים בשיפוץ מלא של המבנה. זה תלוי בכמות התיקונים והשיפורים הנדרשים לבניין. כאן נמצאות מטרות אפשריות לשיפוץ בניין- 

  • שיקום וחיזוק הבניין- אחת המטרות לשיפוץ בניין היא לשקם ולחזק את הנכס. יש בישראל בניינים ישנים ומסוכנים שעשויים לקבל צו מסוכן מהעירייה. במצב כזה יהיה צורך בשיפוץ המבנה בו המטרה תהיה לחזק את העמודים המתנפחים כתוצאה מקורוזיה.
  • תיקונים- מטרה נוספת לשיפוץ בניין היא לצורך תיקונים. במקרים אלו, השיפוץ כולל תיקוני תחזוקה כמו איטום קירות וגגות, צביעה של קירות הבניין, תיקון מדרגות וריצוף. במקרים כאלו, היקף השיפוץ יקבע לפי הצורך הספציפי של הבניין.
  • השבחת הנכס- עוד מטרה לשיפוץ בניין היא לצורך השבחת הנכס. במקרים אלו, השיפוץ כולל עבודות גדולות כמו שיפוץ הלובי וחדר המדרגות, החלפת חיפויים, צביעה נרחבת, החלפת דלת כניסה לבניין, התקנת מערכת אינטרקום ומצלמות, תיבות דואר ועוד. במקרים כאלו, ניתן להוסיף ממד או מרפסת לכל דירה, הכל בהתאם לרצון הדיירים. 

שיפוץ בניין בטירת הכרמל

שיפוץ בניין בטירת הכרמל- אישור הדיירים

על מנת להתחיל את תהליך שיפוץ הבניין, יש צורך בהסכמתם של 70% מדיירי הבניין לפחות. אם רוב הדיירים מסכימים, עם כמה מתנגדים, על תשלום על השיפוץ, עלול להיות הליך משפטי בליווי עו"ד. ההוצאות על השיפוץ של החלק המשותף של הבניין מתחלקות בין כל הדיירים, אבל תוספות פרטיות כמו ממ"ד או מרפסת כל דייר ישלם עבור הדירה שלו. ההתקנה של מעלית דורשת הסכמה של רוב הדיירים (70% ומעלה), אך משפחות הגרות בקומות הקרקע, שלא משתמשות במעלית, אינן חייבות להשתתף בתשלום עבור ההתקנה. בדרך כלל עד שיוסדר עניין הסכמת הדיירים, רבים מהקבלנים לא ירצו להתחיל בתהליך השיפוץ. 

שיפוץ בניין בטירת הכרמל- היתרי בנייה ואישורים

לפני שמתחילים בשיפוץ בניין חשוב לקבל היתר בנייה ועוד אישורים חשובים. ריכזנו לכם את האישורים הנדרשים לקראת שיפוץ בניין- 

  • היתר בנייה- היתר בנייה הוא רישיון לביצוע שינויים חיצוניים במבנה קיים. במידה שהשיפוץ שלכם יכלול הרחבות בנייה ושינויים חיצוניים בבניין תצטרכו לקבל היתר בנייה. את היתר הבנייה מקבלים מהוועדה המקומית לתכנון ובניה לאחר הגשת בקשה מתאימה. הוועדה המקומית תבחן את הבקשה להיתר הבנייה ותחליט האם לאשר אותה, לדחות אותה או לאשר אותה בתנאים מסוימים. 
  • רישיון קבלן רשום- יש קבלנים רשומים וקבלנים לא רשומים. הרישום מתבצע בפנקס הקבלנים שמנוהל על ידי רשם הקבלנים ומעיד על כך שמדובר בקבלן שמוכר על ידי הרשויות ופועל ברישיון. כאשר מדובר בשיפוץ מבנה גדול, ייתכן שיהיה צורך ברישיון של קבלן רשום ומוסמך לשיפוץ מבנים. 
  • אישור עבודה בגובה- בכל עבודת שיפוץ שכוללת עבודה על גבי פיגומים, ייתכן ותצטרכו לקבל אישור ורישיון עבודות בגובה לכל העובדים.
  • אישור מנהל עבודה- במהלך השיפוץ, קבלן השיפוץ יעבוד בשיתוף עם מנהל העבודה באתר, שיפקח ויבדוק על התקדמות העבודה וכן יעזור במתן הכוונה והנחיות לגבי כללי הבנייה.

 

שיפוץ בניין בטירת הכרמל- דגשים חשובים 

לפני שאתם מתחילים בתהליך שיפוץ הבניין יש לקחת בחשבון מספר דגשים חשובים- 

  • מי אנשי המקצוע- כל קבלן מעסיק אנשי מקצוע שונים. לכן, לפני שאתם מתחילים בשיפוץ חשוב לוודא שבעלי המקצוע שבעזרתם הקבלן יבצע את העבודה (כמו חשמלאי וקבלן איטום), מתמחים בשיפוץ כזה ומוסמכים על כך.
  • יועץ איטום- אם השיפוץ כולל תיקוני איטום רחבים ושיקום עמודי ברזל של הבניין, יועץ איטום וקונסטרוקטור יסייעו לקבלן בפתרונות האיטום המתאימים וילוו את השיקום וטיפול בנזקי המבנה.
  • התכוננו למגורים בזמן השיפוץ- תהליך שיפוץ בניין יכול להיות ארוך, מורכב ולא לאפשר חיים נוחים בבניין הזמן השיפוץ. ישנם מקרים בהם ניתן להישאר לגור בבית, אך יש לזכור שהשיפוץ יכלול רעש, קדיחות ואבק. לפעמים יהיה מוגבל שימוש בחלונות ומזגנים כתוצאה מפיגומים ותיקוני שונים שעשויים להיות חלק מהשיפוץ. 
  • משך השיפוץ- זמן השיפוץ יהיה תלוי במורכבות העבודה ובסוג השיפוץ. ישנם מקרים בהם זמן השיפוץ יהיה קצר, כמו לדוגמא בחידוש חזית הבניין שעשוי לקחת כשבועיים שלושה. אך שיפוץ פנימי של הבניין, כולל החלפת ריצוף או תוספת מעלית יכול להימשך חודשיים ולעתים אפילו יותר. 

כמה עולה שיפוץ בניין בטירת הכרמל

קשה לענות באופן חד משמעי מה יהיה המחיר לשיפוץ בניין בטירת הכרמל מאחר שהוא תלוי בגורמים שונים כמו סוג השיפוץ, מורכבות הפרויקט, היקף העבודה, החומרים, הגימור ועוד. לכן ריכזנו ממוצע מחירים עבור סוגי שיפוץ שונים-

  • שיפוץ לשיקום מעטפת הבניין ינוע בין 400 ל-520 שקלים למ"ר. 
  • שיפוץ שכולל החלפת ריצוף ינוע בין 350 ל-400 שקלים למ"ר לאריחים סטנדרטיים, כולל פירוק הריצוף. 
  • שיפוץ הכולל הוספת מעלית ינוע בין 180 ל-300 אלף שקלים להתקנה.
  • שיפוץ הכולל הוספת מרפסת וממד עד 13 מ"ר ינוע סביב 200 אלף שקלים לכל דירה. 

סוגי שיפוץ שונים יכללו מחירים שונים. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!