שיפוץ בניין חיצוני קטן

תוכן עניינים

בישראל קיימים המון בניינים קטנים, בעלי 2 עד 5 קומות ששונים ממגדלי המגורים והבניינים הגבוהים שנבנו בשנים האחרונות. מאחר שבשנים האחרונות רוב הבניינים הם גבוהים במיוחד, ניתן להסיק שהבניינים הקטנים הם ישנים ולכן כוללים ליקויים ופגעים רבים. על שיפוץ בניין חיצוני קטן נרחיב במאמר הבא. 

 

למה לשפץ בניינים קטנים?

כפי שציינו, בשנים האחרונות רוב הבניינים שנבנים הם גבוהים במיוחד, חלק נחשבים כמגדלי מגורים וחלקם כוללים קומות רבות. לכן, רוב הבניינים הנמוכים שמכילים בין 2 ל-5 קומות הם בניינים ישנים שנבנו לפני עשרות שנים. מהסיבה הזו מצבם של הבניינים הקטנים והוותיקים, הולך ומתדרדר ככל שהשנים עוברות. בניינים אלה מתדרדרים פיזית ונפגעים מהתנאים הסביבתיים, כגון מזג האוויר ופגעי הזמן. בנוסף, הבניינים הללו לא מתוחזקים כראוי והופכים להיות מוזנחים יותר ובעלי מראה כללי עגום. במקרים חמורים יותר, נפגעת גם יציבות הבית, סדקים מופיעים במקומות אסטרטגיים, האיטום כבר אינו עושה את תפקידו וחושף חורים במעטפת. זה יכול לגרום לבעיה קשה יותר, כאשר חיפויים מתחילים לנשור, עמודי הבטון שמחזיקים ותומכים במבנה מכילים קורוזיה ויש חלקי בטון וטיח שמתפוררים. במצב כזה יש צורך בביצוע שיפוץ בניין חיצוני קטן. 

שיפוץ בניין חיצוני קטן

מה השיפוץ כולל?

כאשר נדבר על שיפוץ בניין חיצוני קטן, נתייחס לכך שהוא יכול לכלול שיפוץ של החלקים החיצוניים של הבית בקטנה או שיפוץ כולל פנימי וחיצוני הכולל עבודה גדולה כמו התקנת מרפסות או בניית ממ"דים. המטרה העיקרית היא לחזק את המבנה, לשקם אותו ואף לכלול שיפוץ קוסמטי שיבטיח שהבניין יראה נאה ומטופח. זה משפיע לא רק על הדיירים עצמם, אלא גם על התפיסה של מי שרואה את הבית מבחוץ וכן על ערך הנכס. כמו כן, חשוב לשים לב לתקינות הבית ולתקן בזמן כדי למנוע סכנות לבריאות וכדי לשמור על ערך הבית. שיפוץ בניין חיצוני קטן יכול להעלות את ערך הדירות בין 5 ל-30 אחוזים, ולכן חשוב לשקול את הפעולה כפי שצריך.

שיפוץ בניין חיצוני קטן בהסכמת הדיירים

על מנת להתחיל תהליך שיפוץ בניין חיצוני קטן בהתאם לחוק יש צורך בקבלת ההסכמה של דיירי הבניין. בשיפוץ כללי של הבניין יש לקבל את הסכמתם של לפחות 70% מדיירי הבניין לתהליך השיפוץ. על מנת לקבל את הסכמתם הדיירים, עליכם לארגן מפגש עם הדיירים כדי להציע את הרעיון לשיפוץ בניין חיצוני קטן ולקיים הצבעה על ידם. אם דייר לא מוכן להשתתף בעלות, הוא לא יוכל לנצל את השיפוץ בחינם. יש פסיקות רבות בישראל שנוגעות לנושא השיפוץ ותמיד ניתן לפנות למומחים כמו האגודה לתרבות הדיור כדי לקבל עזרה וייעוץ בנושאים משפטיים וכספיים. 

בשביל להגדיל את הסיכוי שתקבלו את הסכמת הדיירים חשוב לכנס ישיבת דיירים ולהגיע מוכנים עם כל הפרטים החשובים בהם עלויות צפויות, הזמן שיימשך השיפוץ, ההיתכנות לקבל היתר בנייה ועוד. ההמלצה היא להזמין קבלן שיפוצים שמתמחה בתהליך של שיפוץ בניין חיצוני קטן לישיבת הדיירים כך שיסייע לבצע הערכת עלויות, לתת טיפים לייעול התהליך ולהפחית חששות.

 

בדיקה יסודית לפני התחלת השיפוץ

כפי שציינו, רוב הבניינים הקטנים הם בניינים ישנים. לכן, לפני התחלת שיפוץ בניין חיצוני קטן, חשוב לבצע בדיקה יסודית ומדויקת של המבנה על מנת לזהות סיכונים וליקויים שאינם נראים לעין. אפילו אם הסיבה לשיפוץ היא לשדרג את המראה החיצוני של הבניין, הבדיקה היסודית תוכל להשפיע על מהלך השיפוץ ולוודא כי הבניין יכול לעמוד בשינויים שיחולו בו. תהליך הבדיקה לפני השיפוץ יכול לכלול יתרונות רבים. למשל, זה עשוי לחשוף לכם סיכונים שלא ידעתם עליהם ולסייע בתיקון שלהם על מנת להבטיח בטחון ובטיחות לכל התושבים והמבקרים. כמו כן, קבלן מקצועי המתמחה בשיפוץ ובשיקום מבנים ישנים עשוי לסייע בייעול התהליך ובחיסכון בכסף ובזמן. לכן, חשוב לבחור בקבלן מתאים ולבצע בדיקה מדויקת לפני התחלת השיפוץ.

בחרו בקבלן שיפוצים מתאים

במידה שאתם מעוניינים בשיפוץ בניין חיצוני קטן חשוב מאוד לבחור בקבלן שיפוצים מתאים. ענף הבנייה בישראל, ובפרט ענף השיפוצים, לא תמיד הכי מסודר. ישנן חברות לא מקצועיות או פיראטיות שלא מבצעות עבודה ברמה הנדרשת, וכן ישנם רבים שלא מבינים בבניה ושיפוץ. יתכן גם שבסיטואציות כאלו, חברות לא מקצועיות יעמיקו בעיות קיימות בבניין ויעטפו אותן בצביעות חיצוניות בלבד, מה שיוביל לבעיות נוספות בעתיד. לכן, חשוב להתייעץ עם קבלן שיפוצים מקצועי עם ניסיון רב ותיק עבודות מרשים בתחום השיפוץ החיצוני. בדקו מה הניסיון של הקבלן, מה תחום ההתמחות שלו, בדקו עבודות קודמות שביצע וקבלו המלצות מלקוחות קודמים שלו. בנוסף, חשוב לבדוק גם האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים שמנוהל על ידי רשם הקבלנים. כך תוכלו לדעת האם מדובר בקבלן שמוכר על ידי הרשויות או לא. בשיפוץ בניין חיצוני קטן לא  ניתן לעגל פינות, גם אם השיפוץ מתבצע רק בחלק קטן מהבניין. לכן בחרו בקבלן מקצועי, מנוסה ומיומן שיבצע את השיפוץ בצורה הטובה ביותר. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!