שיקום מבנים לאחר שריפה: כל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים

אם חלילה חוויתם שריפה בבית, המאמר הזה מיועד בדיוק עבורכם. שיקום מבנים לאחר שריפה הוא אתגר לא קטן ואנחנו פה על מנת לעשות לכם סדר. אילו נזקים נגרמים למבנה לאחר שריפה, למה חשוב לטפל בנזקים כמה שיותר מהר ומה השלבים? כל התשובות לפניכם.

אילו נזקים נגרמים למבנה לאחר שריפה?

שריפה עלולה להחליש את השלמות המבנית של בניין, ולגרום לקירות, רצפות ותקרות להתמוטט. החום פשוט ממיס את כל שכבת ההגנה של הבית ומקריס את היסודות, כך שזה מאוד מסוכן. כמו כן, עשן עלול להשאיר אחריו שאריות עקשניות שעלולות לפגוע בקירות, רצפות ותקרות. גם את ריח העשן יכול להיות קשה להסיר. הריח של העשן נדבק לקירות ופשוט לא עוזב אותם עד שמשתמשים בכלים מקצועיים, נדבר על כך בהמשך.

מים ממאמצי כיבוי עלולים לגרום לנזק למבנה ולתכולתו של המבנה, להוביל לצמיחת עובש ולבעיות נוספות. לכן חשוב מאוד לבצע את פעולות הכיבוי במקצועיות מבלי לגרום לנזקים חמורים יותר. בנוסף, טמפרטורות גבוהות עלולות להמיס או לעוות חומרי בניין כגון פלסטיק, ויניל ומתכת. החומרים הללו פולטים גזים רעילים לאוויר וזה מסוכן מאוד לנשום את האוויר לכל מי שנמצא בסביבה, במיוחד ילדים.

שיקום מבנים לאחר שריפה

למה כדאי לפנות מהר לחברה מקצועית?

שריפה עלולה לפגוע במערכות ובמכשירי חשמל, ולהפוך אותם ללא בטוחים לשימוש. כמובן שיש סכנה בטיחותית מיידית להתחשמלות לכל מי שנמצא במבנה שחשוף לאש. כמו כן, שריפה עלולה להרוס או לפגוע בחפצים אי שיים כגון רהיטים, ביגוד ואלקטרוניקה. האש פשוט אוכלת את הכל, זה לא משנה באיזה רכוש מדובר. נכון, אנחנו מדברים פה על נזק לרכוש ועדיין, כשמדובר ברכוש רב ויקר זה ודאי לא נעים.

חשוב לפנות לעזרה מקצועית על מנת להעריך ולתקן את הנזקים שנגרמו כתוצאה משריפה כדי להבטיח את בטיחות ויציבות המבנה. מעבר לסכנה הבטיחותית, ככל שתפנו לחברה כזו כמה שיותר מהר כך סביר להניח שהנזקים יהיו מזעריים יותר.

מה כולל שיקום מבנים לאחר שריפה?

בדיקת המבנה

לפני שנכנסים למבנה על מנת לשקם את הנזקים יש לבדוק כמו שצריך שהוא בטוח ושאין סכנה של קריסה. הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה הוא שאנשים ייפגעו במהלך העבודה ואכן, אחרי שריפה הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא לא קטן, במיוחד אם מדובר בשריפה משמעותית שארכה המון זמן.

הסרת פסולת

לאחר מכן, יש לנקות את הפסולת ככל שניתן ולהסיר את הפיח מהקירות. זה השלב שבו יש להיפטר מכל הפסולת הכבדה על מנת שתהיה לבעלי המקצוע שעוסקים במלאכה גישה לכל האזורים. חשוב כמובן לפנות את הפסולת הזו אך ורק לאתר מורשה, זכרו שמדובר בפסולת שפולטת חומרים רעילים לאוויר.

צמצום נזקים

הפיח נדבק למשטחים וגורם לשינוי צבע. ברוב המקרים ניתן יהיה לנקות את כתמי הפיח לחלוטין. במקרים אחרים, זה ישאיר אחריו שינוי צבע קבוע.

עובש וטחב עלולים להיווצר במהירות, ולכן עובדי שיקום מבנים יחפשו כל סימן לנזקי מים. אם יש חשד לנזק מים, הם יתחילו בתהליך הסרת עובש וטחב בהקדם האפשרי כדי למזער נזקים נוספים.

מים הפוגשים מתכת עלולים לגרום לקורוזיה וחלודה במתכת. כמו כן, חשוב לדעת שמוצרים אלקטרוניים מכילים מתכת, כך שאם הרכיבים והמוליכים במוצרים אלקטרוניים באים במגע  עם מים, לא ניתן לתקן את האלקטרוניקה.

הוצאת רכוש

כעת זה הזמן להוציא את כל הרכוש שלא ניזוק ופשוט להציל אותו. אם יש פריטים שלא נפגעו אתם בהחלט במצב טוב, זה הזמן להוציא את כל מה שאפשר ולהתחיל לבצע מיון ראשוני של הפריטים.

הוצאת מים עומדים

המים שעומדים בבית יכולים לגרום לנזקי רטיבות ולכן חשוב להוציא אותם ולייבש אותם כמה שיותר מהר. זה יעזור לצוות לבצע את הפעולות השונות באמצעות המכשירים שעליהם נפרט בהמשך.

ניקוי יסודי

זה הזמן לנקות את הבית באופן יסודי ולהציל את מה שניתן להציל. האתגר העיקרי הוא להתגבר על שאריות הפיח ולהתמודד עם שטיחים ווילונות שנפגעו בשריפה. קחו בחשבון שברוב המקרים, במיוחד אם השריפה היא משמעותית, לא תוכלו להתגבר על כל הנזקים ובטח שלא להשאיר בית נקי כאילו שלא היה בו כלום.

באיזה ציוד מקצועי משתמשת חברה לשיקום מבנים לאחר שריפה?

  • מסירי לחות – תפקידו של מסיר הלחות הוא להפחית את אחוזי הלחות באוויר ולעזור לייבוש מהיר יותר של הבית. יש למקם את מסירי הלחות הללו במרכז החדר ורצוי לעשות את הפעולה בשילוב של מספר מכשירים יחדיו על מנת למקסם את התוצאות כמה שיותר מהר.
  • מטהר אוויר – מטהרי האוויר פשוט מסננים את האוויר ומנקים אותו מכל החלקיקים הלא בריאים שנמצאים בתוכו. כאשר משתמשים במטהר אוויר, חשוב להשתמש בכמה מכשירים כאלה במיוחד אם מדובר בבית גדול עם כמות גדולה של חדרים.
  • מצלמה תרמית – מצלמה מיוחדת שהתפקיד שלה הוא לאתר נזילות סמויות בתוך הקיר או מתחת למרצפות, מה שיכול לקרות כמובן לאחר שריפה. במידה מויש נזקים לצנרת זה הזמן לתקן אותם לפני שנכנסים לשלבים אחרונים של העבודה.
  •  תיעוד – החברה תצלם ותתעד את כל הנזקים שיש בבית על מנת שזה ישמש אתכם בתביעת הביטוח שתגישו. גם אתם, צלמו ותעדו כמה שיותר אלמנטים בבית, תהיו בטוחים שמתי שהוא זה ישמש אתכם.

כמובן שבמהלך העבודה אתם צריכים לבצע הערכה של שווי הנזק על מנת לתבוע את הביטוח שלכם. אחרי הכל, מדובר פה בנזקים לא מעטים שבגינם הביטוח יצטרך לפצות אתכם. לסיכום, אין ספק ששיקום מבנה לאחר שריפה הוא אתגר גדול ולכן ההמלצה שלנו היא לשכור את השירות הזה מחברה מקצועית ומנוסה.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!