צו מבנה מסוכן כרמיאל

תוכן עניינים

 מבנה המגורים שלכם קיבלו צו מבנה מסוכן? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את הדרך להתמודד עם בניינים מסוכנים. אז רגע לפני שאתם מתחילים להילחץ, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. כבר בפתיחת הדברים חשוב להבהיר כי ניתן לבטל צו מבנה מסוכן. כל עוד לא תבטלו את הצו, מבנה המגורים שלכם מוגדר כמבנה מסוכן המסכן את שלום כלל המתגוררים בו. מעבר לסכנה הישירה, חשוב לדעת כי לא ניתן לקנות או למכור נכסים בבניינים המוגדרים מבנים מסוכנים. אז רגע לפני שאתם נכנסים ללחץ, פנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות ותכירו את הדרך הנכונה ביותר להתמודדות עם צו מבנה מסוכן כרמיאל.

 

לא כל מבנה מיושן ובלוי הוא מבנה מסוכן – כך תדעו לזהות נכון את המבנים המסוכנים

כיום יש לא מעט מבנים בכל רחבי הארץ המוגדרים מבנים מסוכנים. ברוב המקרים מדובר על מבנים שנבנו לפני עשרות שנים ללא הקפדה על מגוון רחב של תקני הבנייה הקיימים כיום. חשוב להדגיש ולומר כי תקנים רבים נוספו רק בשנים האחרונות כך שאין מדובר ברשלנות של חברות הבנייה בעבר, אלא בהיעדר תקנים מחמירים לשמירה על בטיחותם של הדיירים. מבנה המגורים שלכם נבנה לפני עשרות שנים ואתם לא מקפידים על התחזוקה השוטפת שלו? ייתכן שמבנה המגורים שלכם הוא מבנה מסוכן שעדיין לא גילו. בשורות הבאות נגע בכמה דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחון האם בניין המגורים שלכם הוא אכן מבנה מסוכן או לא.

הכירו כמה מהסימנים המשמעותיים ביותר למבנים מסוכנים

 גם אם אתם לא אנשי מקצוע בענף הבנייה או מהנדסי בניין מנוסים, בעזרת מספר דגשים חשובים תדעו להבחין בקלות בין בניינים ישנים לבין בניינים מסוכנים. חשוב להבהיר כבר בפתיחת הדברים כי לא כל בניין מיושן שנבנה לפני כמה עשרות שנים ללא הקפדה על התקנים הקיימים כיום הוא בניין מסוכן. לא מעט אנשים כיום טועים לחשוב כי כל מבנה שנראה מיושן ולא מטופח עלול להתגלות כבניין מסוכן. ולכן חשוב להבהיר כי בניינים מסוכנים מתאפיינים בכמה מאפיינים בולטים.

בין כלל המאפיינים הבולטים ביותר ניתן להצביע על:

  • סדקים משמעותיים באזורים שונים בכל רחבי הבניין.
  • שקיעות שונות באזורים שונים בבניין.
  • התפוררות של חומרי הבנייה בקצוות הבניין.
  • רטיבויות תדירות בקירות החיצוניים של הבניין.
  • חשיפה של ברזלים מפנים חומרי הבנייה.
  • סימנים של חלודה בקירות החיצוניים של הבניין.
  • רעשים משונים באופן תדיר.
  • קשיים בפתיחת דלתות (הנובעים מתזוזה של הקרקע).

 

זיהיתם מבנה מסוכן? כך יש לפעול!

כלל הדגשים הללו יסייעו לכם לזהות מבנים מסוכנים גם אם אין לכם הכשרה מקצועית בתחום. חלק מהסימנים הללו מופיעים בבניין המגורים שלכם? כדאי לבדוק זאת לעומק. מה עושים? הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לדווח על כך לרשות המקומית שלכם. העירייה תשלח אנשי מקצוע מאגף ההנדסה שלכם במטרה לבחון את עמידות הבניין. בחינה זו תקבע האם הבניין הוא אכן בניין מסוכן למגורים או שמא מדובר בבניין מיושן ובלוי בלבד. נקבע כי הבניין שלכם הוא מבנה מסוכן למגורים? בשלב זה העירייה תוציא צו ברור של מבנה מסוכן. בניין המקורים שלכם קיבלו צו מבנה מסוכן בכרמיאל? בשורות הבאות תכירו את הדרך הפשוטה להתמודדות מיטבית עם מצב זה.

 

הזמינו איש מקצוע שידע לבחון מקרוב את כל בעיות הבטיחות בבניין שלכם

מה שאתם חייבים לעשות זה להזמין קונסטרוקטור מקצועי לבחינה יסודית של כל חלקי הבניין. בחירה נכונה באיש מקצוע מיומן ומנוסה תבטיח לכם בחינה מקיפה ומדוייקת של כל מערכות הבניין. בחינה זו נועדה על מנת לזהות במדוייק את הגורמים המרכזיים לסיכון בבניין. ברוב המקרים ניתן יהיה להצביע על סיבות מרכזיות לסכנה בבניין, כך שניתן יהיה להתגבר עליהן בעזרת עבודת שיפוץ וחיזוק. לאחר הבחינה של הקונסטרוקטור המקצועי, הוא מפיק דוח מסודר הכולל את כל השינויים שחייבים לערוך בבניין על מנת להבטיח את יציבותו ובטיחותו לעוד שנים ארוכות. הקונסטרוקטור שלכם מעדכן בכך את הרשות המקומית וכל שנותר כעת זה לאתר קבלן מקצועי שידע להשלים את כל הוראותיו של הקונסטרוקטור במטרה להתגבר על כלל הסכנות בבניין. לאחר השלמת כל שלבי העבודה וחיזוק הבניין, אנשי מקצוע של העירייה יבואו לבדוק שוב את הבניין שקיבל צו מבנה מסוכן כרמיאל. במידה ואכן כל הבעיות סודרו והבניין כעת אינו נחשב לבניין מסוכן, ניתן יהיה להתקדם לשלבים הבאים בדרך לביטול צו מבנה מסוכן כרמיאל.

אל תתפשרו על אנשי המקצוע שלכם – וודאו שהם מנוסים בהליכי ביטול צווי מבנים מסוכנים ברשות המקומית בה אתם מתגוררים!

לפני שאתם בוחרים את אנשי המקצוע שלכם, כדאי לוודא כי הם מנוסים בהליכי ביטול צו מבנה מסוכן בכרמיאל. אנשי מקצוע שאינן מנוסים בכרמיאל עלולים להתקשות בהליך הביטול, מה שבמקרה הטוב יאריך את משך זמן העבודה ובמקרה הפחות טוב, לא יועיל לצו מבנה מסוכן כרמיאל. בחינה מהירה באינטרנט תאפשר לכם להגיע ללא מעט אנשי מקצוע מקומיים. הגיעו לכמה שיותר במטרה לערוך השוואה בין כולם ולבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר.

קראו עוד: הסרת צו מבנה מסוכן

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!