שיפוץ ושיקום מבנים

תוכן עניינים

שיפוץ ושיקום מבנים הם תהליכים שמתבצעים על מבנים ישנים או מבנים שנפגעו מסיבות שונות. בתהליך זה ניתן לשקם את חלקי המבנה הפגועים, לחזק אותו ולאפשר את השימוש בו בצורה בטיחותית ויציבה. על שיפוץ ושיקום מבנים נרחיב במאמר הבא. 

מהו שיפוץ ושיקום מבנים?

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שמתבצע בכדי לשקם מבנה ולטפל ברכיביו העיקריים, כגון ברזל ובטון. מבנים ישנים, מבנים השוכנים בסמוך לרצועות החוף ונפגעים מהלחות המוגברת, מבנים שנזקקו לתחזוקה תקופתית, או מבנים שנפגעו עקב מזג האקלים, צריכים לעבור תהליך של שיפוץ ושיקום. עם הזמן, יכולים להתפתח מפגעים אסתטיים ובטיחותיים, כגון טיח ובטון סדוקים בקירות המבנה או בעמודי הבניין, מעקות וחומות שבורים או בסכנת קריסה, מרפסות רעועות, ברזלים בתהליך קורוזיה ועוד. במצב כזה, נדרש שיקום היכול לספק מבנה עמיד, בטוח ואסתטי. 

שיפוץ ושיקום מבנים

החשיבות של שיקום מבנים

בישראל קיימים מספר רב של מבנים ישנים, שסובלים מבעיות בנייה ותחזוקה. חלקם חשופים לסכנת קריסה ואיום של רעשי אדמה, מה שמעלה את רמת הסיכון שלהם. מרבית המבנים לא עברו שיפוץ מעבר לחמישים שנה ובכך מצטמצמים הסיכויים להתמודד עם נזקים או חריגות במבנה, כמו חדירה של לחות או סדקים בקירות. לכן, חשוב ביותר לבצע שיקום מבנים ותחזוקה עם מתן דגש על יציבות ובטיחות המבנים.

 

מתי יש צורך בכך?

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שנדרש כאשר יש פגעים שונים במבנה, כגון חלקי בטון וטיח רופפים, עמודי בניין שבורים או סדוקים ועוד. מדובר בתהליך שנדרש במקרים שונים, בהם-

  • מבנים לא פעילים- ישנם מבנים שאינם בשימוש לתקופה מסוימת. כאשר המבנים אינם פעילים, הם נחשבים כנטושים ומסוכנים. כדי להחזיר את המבנה לשימוש, חשוב לבצע שיפוץ ושיקום מבנים על מנת להעלות את הבטיחות של המבנה.
  • מבנים מוזנחים- ישנם מבנים ישנים ומוזנחים הסובלים מפגעים שונים. מבנים אלה הופכים למפגע תברואתי וחשוב מאוד לבצע בהם שיפוץ ושיקום מבנים על מנת לשמור על חיי הדיירים והעוברים והשבים.
  • מבנים לקראת השבחה- ישנם מקרים בהם אנשים רוכשים נכסים ישנים שצריכים לעבור תהליך שיפוץ ושיקום מבנים על מנת להפוך למתאימים למגורים. לאחר השיקום, הערך של הנכס עולה. לכן, רבים מבצעים את השיקום על מנת להשביח את הנכס. 

 

מה כולל התהליך?

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך מקיף שמתבצע כדי לשקם מבנים ולהפוך אותם לבטוחים ויציבים. בתהליך יושם דגש על החלקים החיצוניים של המבנה, כמו גם על התשתיות החדשות על מנת למנוע סכנות ולהעניק בטיחות ויציבות למבנה. תהליך השיקום מתבצע באמצעות פעולות כמו בניית קירות, החלפת רצפות, שיפוץ יסודות, חיזוק העמודים והתקנת תשתיות חדשות. פעולות אלו נעשות על מנת לשקם סימני חלודה וסדקים בקירות, לחזק את העמודים כדי למנוע קריסת המבנה ולהחליף חלקי בניין כדי להפוך את המבנה לבטוח ויציב. במקרים קשים יותר, השיקום יכול לכלול גם שיפוץ וחידוש של חלקים פנימיים של המבנה, על מנת להבטיח את יציבותו ובטיחותו לטווח הארוך. אם המבנה לא ניתן לשיקום מסיבות שונות, נדרש להקים במקומו מבנה חדש ובטוח.

מי יוזם את תהליך השיקום?

שיפוץ ושיקום מבנים הוא תהליך שמתאים לביצוע על מבנים ציבוריים ומבנים פרטיים כאחד, ולכן יכול להיות יזום על ידי הרשויות המקומיות, העיריות והמועצות להן שייכים המבנים הללו. גם יזמים או בעלי המבנה עצמם יכולים ליזום תהליך של שיקום המבנה, במקרה הצורך. התהליך מתבצע בפועל על ידי קבלן שיקום. חשוב לבחור בקבלן שיפוצים לשיפוץ בניין חיצוני שייטפל וישקם את כל חלקי הבטון והטיח של המבנה, מה שיהפוך אותו לבטוח ויציב וימנע סכנות.

 

שיפוץ ושיקום מבנים על ידי קבלן מתאים

אם המבנה שלכם חלש, רעוע וסובל מפגעים שונים, חשוב מאוד לבצע תהליך שיפות ושיקום מבנים על ידי קבלן שיקום מקצועי, מנוסה ומיומן. חשוב להתייעץ עם מהנדס בניין כדי לוודא שהוא מסוגל לשאת את העומסים הצפויים ושלא יצטרך לעשות שינויים מסובכים יותר מהנדרש. במקרה זה, אם המבנה חזק מספיק להתאים לשיקום, יש להתחיל בתהליך השיקום.

לפני שמתחילים את השיקום, חשוב לנקות את המבנה. לכן, בשלב הראשון יש לטפל בחלקי הבטון והטיח הרופפים ולשטוף את המבנה עם מכונת לחץ מים כדי להסיר את הפיח, הלכלוך והטיח הרופף. לאחר מכן יש לטפל בחלקי הברזל החשופים שעוברים תהליך קורוזיה על-ידי ניקוים ומריחת חומר שיעצור את תהליך הקורוזיה וישמור על הברזל מהתפוררות והחלשה. יש לנקות את הברזל החלוד עם מברשת פלדה עד שמגיעים לברזל נקי ובריא. לאחר חשיפת הברזל הבריא יש למרוח חומר איטום מתאים. לאחר מכן, יש לטפל בסדקים ובבעיות התפוררות ולבצע טיוח ושיוף מחדש. לבסוף יש לצבוע את המבנה מחדש. במקרים שבהם הדיירים משלמים על השיקום ומעוניינים לחסוך בעלויות, ניתן לוותר על הצביעה המחודשת, אך יש לקחת בחשבון שזה לא ייראה טוב מבחינה אסתטית. 

מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט ולכן חשוב לבחור בקבלן שיפוץ ושיקום מבנים שיבצע את התהליך בצורה איכותית, טובה ובטוחה. 

 

שיקום ושיפוץ מבנים – אל תתפשרו על שיפוץ הבניין שלכם!

מתגוררים בבניין מגורים ישן? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הליך שיקום ושיפוץ מבנים. לא מעט אנשים כיום בוחרים לעבור שיקום ושיפוץ מבנים במטרה לחדש את מבנה המגורים שלהם. אם גם מבנה המגורים שלכם כבר איבד כל צבע וצורה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נגע בדגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע שלכם, נכיר את היתרונות הגדולים בהליך שיקום ושיפוץ מבנים וכן נגע בנקודה חשובה שתסייע לכם לשמור על השיפוץ למשך שנים ארוכות. אז רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות.

 

מראה הבניין משפיע באופן ישיר על מחירי הדירות בו

תחילה חשוב לדע כי בניינים ישנים שנראים בלויים משפיעים באופן ישיר על שווי הנכסים בהם. מתגוררים בבניין ישן שכבר איבד את צורתו? ערך הדירה שלכם יורד בהתאמה. לכן, אנשים רבים בשנים האחרונות בוחרים להשקיע ממיטב כספם לטובת הליך שיקום ושיפוץ מבנים. כספי ההוצאה יחסרו בשווי ערך הדירה כך שלא תפסידו כלום. מעבר לכך, במקרים רבים שיפוץ המבנה יביא לעלייה משמעותית בערך הנכסים ויאפשר לדיירים להרוויח בעת מכירה. אז לפני שאתם מוותרים על הרעיון בגין ההוצאה הכספית, חשוב להבין כי ההוצאה תחזור אליכם בעלייה של שווי הדירה.

 

לא הקפדתם לתחזק את הבניין לאורך השנים? הגיע הזמן לשפץ אותו!

כיום ישנם מבנים רבים בישראל שנבנו לפני שנים ארוכות. מבנים אלה שלא עברו תחזוקה שוטפת לאורך השנים נראים בלויים ומסוכנים. אנשים רבים חוששים לרכוש נכסים במבנים מעין אלה מחשש לקריסת המבנים בעוד מספר שנים. לכן, אנשי מקצוע רבים מענף הבנייה מציעים שלל חבילות שיפוץ ושיקום מבנים למבני מגורים וכן למבנים מסחריים. לפני שאתם ממהרים לבחור את החבילה שנשמעת לכם הכי משתלמת, חשוב שתכירו את הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים והאיכותיים ביותר. רגע לפני שאתם בוחרים את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבורכם, חשוב שתכירו א הצרכים של הבניין שלכם.

הבניין זקוק לשיפוץ קוסמטי בלבד? בחרו נכון בקבלן המציע עבודות גמר

הבניין שלכם זקוק לשיפוץ קוסמטי בלבד? תוכלו לבחור באנשי מקצוע המציעים עבודות גמר. שיפוץ קוסמטי הוא שינוי חזותי בלבד. ברוב המקרים מבנים שעוברים שיפוץ קוסמטי בלבד הם מבנים שעברו תחזוקה שוטפת של תשתיות אינסטלציה וחשמל וכן חומרי הבנייה במבנה עומדים ללא כל בעיה. מנגד, במידה והבניין שלכם לא עבר תחזוקה שוטפת של אינסטלציה, חשמל או עבודות איטום שונות, כנראה שהוא ידרש לשיפוץ גדול ומשמעותי הרבה יותר. אז כבר בתחילת התהליך קיימת חשיבות רבה להכיר את הצרכים של הבניין שלכם מהליך שיקום ושיפוץ מבנים. מכירים את צורכי הבניין שלכם? כעת חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר להשלמת משימת שיקום ושיפוץ מבנים.

 

כך תצליחו לבחור נכון קבלן שיפוצים מנוסה ומקצועי

חשוב לדעת כי כיום יש לא מעט אנשי מקצוע שישמחו להעניק לכם שירותי שיקום ושיפוץ מבנים בכל רחבי הארץ. במטרה לבחור נכון חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים שיסייעו לכם לבחור במדוייק את אנשי המקצוע הטובים ביותר בכל תחום. תחילה חשוב ליצור קשר עם כמה שיותר אנשי מקצוע המציעים את שירותם בתחום. אל תוותרו על שלב זה והגיעו לכמה שיותר אנשי מקצוע שונים, כך תוכלו לערוך השוואה מדוייקת בין כולם ולבחור את הטוב מכולם. בעזרת האינטרנט תוכלו להגיע לאנשי מקצוע רבים המציעים את שירותם בקרבת מקום המגורים שלכם תוך דקות בודדות. בשלב השני חשוב לאתר כמה שיותר מידע אודות אנשי המקצוע שמצאתם. קראו כל מידע ברשת אודות אנשי המקצוע במטרה לבחור את המובילים מביניהם. חשוב לשים דגש על קריאת חוות דעת מלקוחות עבר ששכרו בעבר את שירותי אנשי המקצוע. סמנו את כל קבלני השיפוצים שקיבלו כמות גדולה של חוות דעת חיוביות.

 

ערכו השוואה בין מספר קבלני שיפוצים לבחירה מדוייקת של הטוב מכולם – דגשים חשובים להשוואה ממוקדת

לאחר מכן, חשוב ליצור קשר עם כל קבלני השיפוצים המובילים ולוודא כי הם יודעים להעניק שירותי שיקום ושיפוץ מבנים בהתאם לצרכי הבניין שלכם. כאמור, קיימת חשיבות רבה להכיר היטב את כופי השיפוץ הנדרש לפני שבוחרים קבלני שיפוצים. בחירה נכונה תאפשר לכם ליהנות מעבודה יסודית הכוללת יתרונות רבים בעוד שבחירה שרירותית עלולה לגרור עבודה חלקית ולא מקצועית. לסיום, חשוב לערוך השוואת מחירים בין כל קבלני השיפוצים הטובים ביותר במטרה לבחור נכון את קבלן השיפוצים המקצועי ביותר שמציע לכם את השירות הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר. אז לפני שאתם בוחרים קבלן שיפוצים באופן רנדומלי או על בסיס המלצה בודדות, חשוב לשים לב לכלל הדגשים הללו, הם יסייעו לכם לבחור נכון את איש המקצוע שישנה את פני הבניין שלכם תוך הקפדה על כל הדגשים המקצועיים הקיימים בענף הבנייה.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!