קבלן לבניית ממ"ד

תוכן עניינים

אנשים רבים מכירים בחשיבותו של הממ"ד ככלי שמציל חיים. המרחב הדירתי המוגן הוא המקום אליו אתם יכולים ללכת בעת התראה על ירי טילים ולדעת שכשנכנסת אליו אתה תהיה מוגן מפני האיום. לצערנו, אין זוהי נחלתם של כלל אזרחי ישראל. על פי הערכות למעלה ממיליון מבנים בישראל (בתים, בניינים, מבנים שונים, עסקים ומחסנים) אינם בעלי ממ"ד. כתוצאה מכך, השוהים בהם אינם מוגנים בצורה האידיאלית.

הבשורות הטובות היא שהמדינה מעודדת בניית ממ"דים. היא עושה זאת באמצעות שורת הקלות והטבות שמטרתם להקל על התהליך הבירוקרטי שקשור לבניה וכן להטבות מס שונות ולהטבות בהקשר של זכויות והיתרי בניה, כך שהבניה עצמה לא תפגע בזכויות הבניה ויתרה מכך, תאפשר  להגדיל את הדירה ולהעלות בצורה קיצונית את שוויה. כעת, במידה וגם לכם אין ממ"ד – זה הזמן לצאת לדרך ולהעלות את רמת הבטחון האישי שלכם ושל משפחתכם. והדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא למצוא קבלן לבניית ממ"ד.

קבלן לבניית ממד

רגע, יש קונסטרוקטור

במידה והחלטנו כי אנו רוצים לבצע בניה של ממ"ד ומתחילים לחפש קבל לבניית ממ"ד, הרי שכדאי לנו לבחור בחברת בניה שמקנה סל שירותים מלא ומתמחה בבניית ממ"דים. הסיבה לכך היא שבניית ממ"ד אינה ככל בניה רגילה. קודם כל הממ"ד חייב להיות בנוי בצורה הרבה יותר מאסיבית וחזקה אבל חשוב לא פחות היא העובדה שמשקלו של הממ"ד הוא עצום. כעת חשבו על קבלן לבניית ממ"ד שמחליט לחבר את הממ"ד לקיר הבית הישן שלכם. אין כל בטחון, שהמשקל העצום של הממ"ד הנתלה כעת על קיר הבית לא יגרום לקריסתו.

מי שאמון על בדיקת הנושא על צדדים הנדסיים אחרים הוא הקונסטרוקטור האחראי לבדוק את יציבות שלד הבית ואת יכולתו לעמוד בעומסים החדשים הצפויים. יתכן והמבנה אכן מסוגל לשאת את הממ"ד. יתכן ואות קבלן לבניית ממ"ד יצטרך לבצע חיזוקים ותוספות בניה אחרות ויתכן וכלל לא ניתן לבנות ממ"ד בשטח שתכננתם מראש. את ממצאיו יכתוב הקונסטרוקטור בדו"ח מקיף והאדריכל וכן קבלן לבניית ממ"ד יצטרכו לפעול על פי המלצותיו.

להתכונן מראש

אתם כבר יודעים שכמו בכל תהליך בעולמות הבניה שנרצה שיהיה מומלח, חובה עלינו להתכונן מראש. במקרה של בניית ממ"ד יש חלקים רבים, למרות ההקלות, הקשורים עדיין לפרוצדורות והיתרי בניה. אומנם ניתן כיום לבנות ממ"ד גם קרוב לקו ה-0 של הבניין אבל עדיין תצטרכו להשיג אישורים מכל מיני גופים: מפיקוד העורף ועד ועדות התכנון והבניה ברשות המקומית. קבלן לבניית ממ"ד אשר הוא חלק מחברה מנוסה ומקצועית בתחום, ידע לנווט ולסייע לכם בתוך נבכי הבירוקרטיה והמהלכים המנהלתיים ויש לכך חשיבות רבה.

נקודה אחרת חשובה לא פחות היא נושא קבלת הסכמת הדיירים. עלות ממ"ד אינה זולה ויתכן כי חלק מן הדיירים יסרבו למהלך של בניה משותפת (דבר שבהכרח יוזיל את עלויות הבניה). ועדיין נדרש רוב מסוים של הסכמת הדיירים כדי שהתהליך יעבור חלק. על השכנים לקבל החלטה האם להצטרף לבניה, היכן ירצו לבנות, מי יהיה ותו קבלן לבניית ממ"ד, מה התקציב ועוד.

קבלן לבניית ממ"ד מקצועי

להיות של קבלן לבניית ממ"ד דמות מקצועית ומנוסה חשיבות רבה.  הסיבה היא כי הוא אחראי בפועל לבניה שחייבת להיות באיכות בלתי מתפשרת היות והיא נוגעת בביטחון האישי (על הטילים כבר סיפרנו אלך לממ"ד חשיבות עליונה גם על השמירה על החיים בזמן רעידת אדמה).  אם לא נמצא קבלן לבניית ממ"ד איכותי ומקצועי – הכל יכול לרדת לטמיון. יש סכנה שקבלן לא מוסמך, יבנה באמצעות חומרי גלם לא טובים או בכמויות לא נכונות, לא יעמוד בתקנים המחייבים ולא ינהל את תר הבניה כיאות, מבחינת בטיחות עובדיו ובטיחות העוברים ושבים.

כעקרון, נדמה לנו שבענף הבניה תמיד נוכל למצוא קבלן שיפוצים לבניין שלנו בקלי קלות ואפילו במחירים ממש זולים. בישראל, ענף השיפוצים הוא תחום די פרוץ ורבים מקבלני השיפוצים נוטים להציע שירותים בהם אינם מבינים. התוצאה היא עבודה של המון קבלנים בלי רישיון וכנראה בלי הידע, המקצועיות והאחריות כמו של קבלן לבניית ממ"ד רשום ומוסמך. לכן חשוב שתקדישו זמן לבחירה נבונה של קבלן לבניית ממ"ד ותבדקו כי הוא גם חלק מחברה או זים שיכול לתת לכם סל שירותים מלא מא' ועד ת' בכל הקשור לפרויקט.

ביטחון ובטיחות

אנחנו רוצים להשיג בטחון בעת בניית ממ"ד. אבל קבלן לבניית ממ"ד שאינו מקפיד על הבטיחות יקצר את ימינו. הדאגה כי משהו עלול לקרות בגלל חוסר אחריות תדיר שינה מעיננו. לא רק כלפי המשפחה והשכנים שיגרו תקופה באתר בניה אלא גם כלפי העובדים של הקבלן הלא זהיר.  מקום העבודה על הממ"ד היא סביבה מאתגרת ובלי תשומת לב ראויה היא יכולה להיות גם מסוכנת. יש להתייחס אליה כמו כל אתר בניה והיא גם תראה ככזו (בניית ממ"ד כוללת הרבה יציקות בטון).

במקרה של עבודות על ממ"ד בקומות העליונות יש לדרוש כי קבלן לבניית ממ"ד יגדר ויתחם את האזור ולכסות את דרכי הגישה לבית כדי לספק הגנה מדברים שעלולים ליפול מלמעלה, למשל בעת הוספת ממ"דים לבניין רב קומות. עוד דבר שחשוב להקפיד עליו בנושא קבלן לבניית ממ"ד הוא נושא השירותיות והעמידה בזמנים. תוכלו לקבל על כך המלצות מחברים או מכרים שהתנסו לאחרונה בבניית ממ"ד. קבלנים רבים מושכים זמן, לא עומדים בזמנים, לא מתנהגים יפה וכד'. כמובן לא כולם כאלו אך אלו שכן, מוציאים שם רע לכל הענף. ככלל, בניית ממ"ד יוצרה מהומה רבה, רעש ולכלוך סביב הבית. זה לא אומר שלא משתלם לבנות ממ"ד. להפך.  רק שעליכם להקפיד על בחירת חברה וקבלן מקצועיים.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!