מחיר ממד 12 מ"ר

תוכן עניינים

לברר באינטרנט מחיר ממד 12 מ"ר זה משהו שהוא אמנם מאוד קל לביצוע, אבל האמת היא שיש כל מיני פקטורים ומרכיבים אשר גורמים למחירים אלו להיות גבוהים יותר ברגע האמת. אם אתם שוקלים להוסיף ממ"ד בבניין המגורים שלכם, ההמלצה הראשונה היא לקרוא את המדריך הבא הכולל כמה דגשים וטיפים חשובים בנושא. 

שוקלים בניית ממ"ד וכן רוצים לברר לגבי מחיר ממד 12 מ"ר? מדינת ישראל היא אמנם לא המדינה היחידה בעולם אשר מתמודדת עם מציאויות מורכבות, אבל אנחנו בהחלט בין המדינות אשר יודעות להתמודד בצורה המוצלחת ביותר עם סיכונים ביטחוניים שונים. כחלק מהביטחון שאנחנו שואפים להנות ממנו בביתנו, ניתן להוסיף ממ"ד 12 מ"ר ואפילו להפוך אותו לחדר נוסף לכל דבר ועניין, בבית. רגע לפני שאתם חותמים על חוזה התקשרות עם קבלן בתחום של בניית ממדים, צוות חברת יסודות 77 ממליץ לקחת בחשבון את הפקטורים הבאים: 

  • קירות ותקרה: יש לברר מה התקנות אומרות לגבי עובי הקירות והתקרה הנבנים בממ"ד (נרחיב על כך בהמשך המדריך הנוכחי). 
  • אבזור וחשמל: מכשירי חשמל מסוימים אמנם אסורים להימצאות בממ"ד, אבל חלק מהציוד החשמלי נדרש בכל ממ"ד לפי החוק. למשל תאורת חירום, כמות שקעים מוגדרת וכן הלאה.
  • בטיחות: בכל תהליך בניית ממ"ד בבית משותף יש לאפיין את סוג ציוד הבטיחות הנדרש בתוכו.
  • חלונות: התקנות של בניית הממדים מגדירות לא רק את העובי של אלו, אלא גם את הסוג של החלונות ואת הכיוון שאליו הם אמורים לפנות. 
  • דלת וכניסה לממד: תקנות בניית הממדים מגדירות הן את סוג הדלת (רסיסים או הדף) הנדרשת בממ"ד והן את האופן בו פתח הכניסה לממ"ד צריך להיבנות. כלל האצבע הוא, שהכניסה לחדר המוגן חייבת להיות מתוך הבית.

מחיר ממד 12 מ"ר

למה להוסיף ממד 12 מ"ר?

לפי הנתונים הרשמיים המתפרסמים ברשת, למעלה מ-60% מהדירות בישראל לא כוללות בתוכן ממ"ד. זאת, בניגוד גמור להיגיון אשר מצביע על כך שבמדינה כה מורכבת מבחינה ביטחונית כמו ישראל, בכל דירה אמור להימצא מרחב מוגן למקרה של חלילה מלחמה. אבל, בניית ממ"ד מתגמלת במובנים אחרים גם, כלומר חוץ מהמובן של יצירת שקט נפשי ומרחב בטוח לדיירים בתוך ביתם.

מעבר להיבט הביטחוני, בניית ממ"ד מאפשרת להוסיף עוד חדר בבית, במילים אחרות, ניתן להגדיל את שטח הדירה. בפועל, פעולה זו מצד אחד מעלה את שווי הדירה, אבל מצד שני, בדרך כלל אינה מצריכה תשלום של היטל השבחה. בתוך כך, זהו מצב WIN WIN עבור הדיירים. הם זוכים להעלות את שווי הדירה בשוק, אבל לא נאלצים לשלם על כך מיסים בגין השבחת הנכס. 

הגורמים המשפיעים על מחיר ממד 12 מ"ר

כאמור, ישנם כמה וכמה גורמים שונים אשר משפיעים על מחיר ממד 12 מ"ר. למשל, סוג הדלת המותקנת בממ"ד היא אחד מהפקטורים האלו, כאשר הבחירה תיפול על דלת הדף או דלת הדף רסיסים. כמו כן, עובי הקירות ועובי התקרה הם פקטורים הנלקחים בחשבון, כאשר ממדים אשר פונים לכיוון דרום מחויבים בקירות ותקרה בעובי של 40 ס"מ ע"פ התקנות. 

פקטור נוסף אשר משליך על מחיר ממד 12 מ"ר הוא: כמות הממדים הנבנים בבניין. כלל האצבע הוא שככל שיש יותר ממדים הנדרשים לבנייה, ככה המחיר שהקבלן יוכל לתת לכם יהיה יותר אטרקטיבי. לכן, בשלב גיוס החתימות לבניית הממ"ד, יש לנסות להחתים את כל הדיירים בדרכי נועם ולהסביר להם את התועלת שבבניית הממ"ד. יתרה מכך, מחיר ממד 12 מ"ר יושפע גם מהמיקום של הדירה בארץ, כאשר בקו החזית, קרי באזור הדרום, המחירים יהיו גבוהים יותר בשל הצורך לבנות ממדים יותר חזקים. 

כמה עולה בניית ממ"ד 12 מ"ר?

ברמה הכללית של הנושא, מחיר ממד 12 מ"ר יכול לנוע בין כ-90,000 ₪ – 125,000 ₪, אם כי מחיר ממ"ד 12 מ"ר תלוי בכמה גורמים שונים. יש לקחת בחשבון את עובי הקירות והתקרה, הכיוון שאליו הממ"ד פונה (כיוון דרום יצריך חיזוקים ובניית קירות עבים יותר מתוך סיבות ברורות). כמו כן, מחיר בניית ממ"ד 12 מ"ר תלוי גם ברמת האבזור שבעלי הדירה מעוניינים בה. 

נוסף על כך, יש להבדיל בין בניינים לבין בניינים חדשים, כאשר מדברים על מחירי ממדים 12 מ"ר. כלל האצבע הוא, שבניינים ישנים יצריכו בדרך כלל חיזוקים נוספים על מנת שיוכלו לשאת במשקל הממדים. מדובר במשקלים של טונות רבים, ככה שבבניינים ישנים בניית ממ"ד היא כמעט תמיד יקרה יותר ומצריכה גם עבודה יותר מורכבת וארוכה. 

מה שווי הדירה לאחר הוספת ממ"ד? 

באופן כללי, הוספת ממ"ד לדירת מגורים יכולה להוביל לעליית ערך משמעותית של הנכס, לעיתים גם לעלייה של עד כ-20% – 30%. במספרים, דירות אשר שוות 2.5 מיליון ₪ ללא ממ"ד, יכולות להיות שוות מעל 3 מיליון ₪ לאחר הוספת הממ"ד. עם זאת, מדובר בעצם בהרחבה של שטח הדירה, מה שכמובן מחייב בהוצאות מסוימות. אילו הוצאות? בעיקר הוצאות שוטפות הכרוכות בהגדלת תשלומי הארנונה של הדירה. 

בניגוד לכך שניתן לקבל פטור מהיטל השבחה על הוספת ממ"ד, ברוב המוחלט של המקרים הוספת ממד לבניין תחייב את הדיירים להגדיל את תשלומי הארנונה שלהם. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן לקבל הקלות והטבות מסוימות, מה שצריך לבדוק מול הגופים הרלוונטיים בעירייה. בכל מקרה, גם אם נדרשים לשלם ארנונה גבוהה יותר, עדיין הדירה תהיה יותר רווחית במעמד המכירה שלה אם היא תכלול ממ"ד. 

צריכים מידע נוסף?

לא בטוחים כיצד להתחיל בפרויקט הוספת הממ"ד במבנה?  צרו קשר כעת עם צוות יסודות 77 לקבלת מידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!