הרחבת מרפסות השוואת מחירים

תוכן עניינים

אנשים רבים מחפשים לשדרג את התכונות של הבית, להגדיל את השטח שלו וגם להעלות את ערכו של הנכס. הרחבת המרפסת מאפשרת לכם להגדיל את שטח הבית, להנות מחלל נוסף ואף ליהנות מנוף נוסף. אך יש לקחת בחשבון את העלויות של הרחבת המרפסת, הן מבחינת העלות הכספית והן מבחינת הזמן והמאמץ הנדרש לביצוע העבודה. על כך נרחיב במאמר הבא. 

הרחבת מרפסות השוואת מחירים- מה המחיר?

המחיר לתהליך הרחבת ובניית מרפסות אינו חד משמעי מאחר שהוא תלוי בגורמים שונים. גורמים אלו כוללים את שיטת הבנייה, סוגי החומרים בהם ישתמשו, מורכבות הפרויקט, מספר הדיירים שייקחו חלק בפרויקט, תוספות בנייה, חברת הבנייה שתבצע את העבודה ועוד. באופן ממוצע, המחיר להרחבת מרפסת ינוע סביב 40,000 שקלים, אך יכול להיות שונה בהתאם לגורמים המצויים בכל מקרה ספציפי. 

ההמלצה שלנו- לפני בחירת חברת בנייה חשוב לבצע השוואת מחירים. במהלך השוואה זו, יש לבדוק מה כל חברה מציעה בתמורה למחיר המבוקש, לבדוק מה כלול בחוזה הבנייה והאם מדובר בחברה איכותית. בצעו השוואת מחירים כדי לקבל מושג על המחירים המקובלים בשוק ולבחור בחברה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

הרחבת מרפסות השוואת מחירים

הרחבת מרפסות השוואת מחירים- שיטת הבנייה

אחד הגורמים המשמעותיים שישפיעו על המחיר של תהליך הרחבת מרפסות הוא שיטת הבנייה. למעשה, קיימות שתי שיטות בנייה עיקריות להרחבת מרפסות. השיטה המסורתית והזולה יותר, היא שיטה לבניית מרפסת עמודים. בשיטה זו קודחים מוטות ברזל ויוצקים בטון ומלט (כמו בבניית שלד של בניין). השיטה הזו נחשבת למסורבלת יותר ולארוכה יותר. שיטת הבנייה השנייה היא שיטת בנייה קלה, עם פלדה מגולוונת המחוברת לקירות החיצוניים. שיטה זו פשוטה יותר, מהירה יותר ופחות מסורבלת. מוטות הפלדה מגיעים מוכנים מהמפעל וכל מה שצריך זה לחבר אותם. עם זאת, מדובר בשיטה יקרה יותר. בחירת השיטה תהיה תלויה בגורמים כמו המבנה, חוזק המבנה, המשקל שניתן להעמיס עליו, מורכבות הסביבה, הגישה למבנה, השטח ההיקפי ועוד. לכן, גם אם תהיה לכם העדפה לשיטה מסוימת בגלל המחיר או הזמן שהיא לוקחת, ייתכן ותנאי השטח לא יאפשרו זאת.

 

הרחבת מרפסות השוואת מחירים- תוספות בנייה

גורם נוסף שישפיע על המחיר ויש לקחת בחשבון הוא תוספות הבנייה והאלמנטים הדרושים להרחבת המרפסת. כאשר מרחיבים מרפסת, יש תוספות בנייה שונות כמו המעקה והריצוף, שעשויים להשפיע על המחיר באופן משמעותי. לדוגמא הבחירה במעקה אלומיניום או במעקה שקוף מזכוכית מחוסמת עבה תשפיע על המחיר הסופי. גם אפשרויות קירוי כגון סוככים, גגות או קונסטרוקציות אלומיניום מעוצבות יכולות להשפיע על המחיר. בסופו של דבר, כל בחירה שתעשו בתהליך ההרחבה תשפיע על המחיר וכדאי לקחת את כל הגורמים בחשבון כדי להחליט על כל הפרמטרים באופן מתאים לצרכים ולתקציב.

 

הרחבת מרפסות השוואת מחירים- מספר הדיירים המשתתפים בפרויקט

גם מספר הדיירים המעורבים בפרויקט של הרחבת המרפסת יכול להשפיע על המחיר של הפרויקט כולו. אולם, כדי להבין כיצד מספר הדיירים משפיע על המחיר, יש לקחת בחשבון את המחיר הכולל של הפרויקט ולחלק אותו במספר הדיירים המעורבים בו. ככל שמספר הדיירים יהיה גבוה יותר, כך יהיה ניתן לחלק את המחיר הכולל בין מספר גדול יותר של אנשים, ובכך להפחית את המחיר לכל אדם בפרויקט. בנוסף, בדרך כלל כאשר יותר דיירים ייקחו חלק בפרויקט, המחיר הכולל יהיה נמוך יותר (פעמים רבות קבלנים עושים מחיר). לכן מומלץ לנסות לגייס כמה שיותר דיירים לפרויקט.

 

מורכבות הפרויקט עבור הרחבת מרפסות

גורם נוסף שישפיע על המחיר של הרחבת מרפסות הוא מורכבות הפרויקט. ככל שהפרויקט יהיה מורכב יותר, המחיר יהיה גבוה יותר. המורכבות תלויה בגורמים כמו נגישות למרפסת, הצורך בעבודות הכנה מקדימות ועוד.

 

הרחבת מרפסות השוואת מחירים- בחירת חברה

גורם חשוב נוסף שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחנים את המחיר של הרחבת מרפסות הוא חברת הבנייה שתבצע את התהליך. מומלץ לבחור בחברה איכותית ולא להתפשר על המחיר הזול ביותר. למעשה, במקרה בו יש חברת בנייה שמציעה לכם מחיר זול יותר באופן משמעותי צריכה להעלות אצלכם חשד, ועל כן חשוב לבדוק האם החברה רשומה בפנקס הקבלנים והאם מכירתה תחת רישיון. בנוסף, חשוב לבדוק המלצות וחוות דעת על החברה לפני שאתם בוחרים בה. החברה צריכה להעסיק אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ולהיות אחראית על תוכניות הבנייה כולל שיטת הבנייה. כדי להבטיח תהליך בנייה מוצלח, חשוב לבדוק גם את תכניות הבנייה ואת הצוות המעורב בפרויקט.

 

הרחבת מרפסות השוואת מחירים- תשלומים נוספים

עוד פרמטר שיש לקחת בחשבון במחיר של הרחבת המרפסת הוא האם יש לשלם היטל השבחה או ארנונה על ההרחבה. התשובה לכך תלויה בגודל המרפסת ובגודל הבית לאחר ההרחבה. אם המרפסת לא עולה על גודל של 14 מטרים רבועים, אין צורך לשלם ארנונה על ההרחבה. בנוגע להיטל השבחה, יש לקחת בחשבון את גודל הבית עצמו ולא רק את גודל המרפסת. אם גודל הדירה לא יהיה יותר מ-140 מטרים רבועים לאחר ההרחבה, אין צורך לשלם היטל השבחה.

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!