הוספת מרפסת לבניין

תוכן עניינים

הוספת מרפסת לבניין היא תהליך פופולרי ומבוקש בקרב דיירים רבים. מדובר בהזדמנות מעולה להוסיף שטח מגורים נוסף וליהנות מהאור הטבעי והנוף מסביב. כמובן שחשוב לציין שהוספת מרפסת לדירה יכולה להעלות את ערך הנכס באופן משמעותי, כשערכי ההעלאה עשויים להגיע עד ל-20 אחוזים. על כך נרחיב במאמר הבא. 

הסכמת דיירי הבניין לתהליך

לפני שנכנס לפרטים הטכניים של הוספת מרפסת לבניין, חשוב להבין את חוק המרפסות. על פי חוק זה, על מנת להתחיל בתהליך הבנייה של המרפסת, עליכם לקבל את הסכמתם של 75% מדיירי הבניין לפחות. לא תמיד זה פשוט ויש סיבות שונות להתנגדות של דיירים להוספת מרפסת. למשל, יש מקרים רבים בהם שכנים שלא יכולים להרשות לעצמם להוסיף מרפסת ולכן מתנגדים לתהליך. ישנם מקרים בהם יש שכנים שחוששים מהשפעות הבנייה על סביבת המגורים, וישנם פשוט שכנים שאינם מעוניינים בהוספת מרפסת לבניין. בסופו של דבר, חשוב לשכנע את רוב הדיירים על מנת להתחיל בתהליך ההוספה של המרפסת.

הוספת מרפסת לבניין

קבלת היתר בנייה

כדי לבצע תהליך של הוספת מרפסת לבניין, עליכם לקבל את הסכמת 75% מהדיירים, כפי שציינו, ובנוסף לכך לקבל היתר בנייה ממשרד הרישוי או מהוועדות המקומיות לתכנון ובנייה. היתר בנייה הוא רישיון המאפשר לבנות מבנים חדשים או לבצע שינויים במבנים קיימים ובשביל לקבלו יש להגיש בקשה ולחכות לאישורה. מאחר שהוספת מרפסת לבניין מהווה שינוי חיצוני לבניין יש צורך בקבלת היתר בנייה מתאים. לאחר שתגישו את הבקשה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תבחן את הבקשה ותדון בה על מנת להחליט אם לאשר אותה, לדחות אותה או להציב תנאים מסוימים לאישור. במידה שהוועדה תאשר את היתר הבנייה הוא יהיה בתוקף למשך שלוש שנים. אם לא תסיימו את הבנייה בזמן זה, תוכלו לבקש הארכה להיתר הבנייה ובמקרה שהבקשה תאושר, תקבלו היתר לשלוש שנים נוספות. ניתן לבקש הארכה נוספת לתקופה של שלוש שנים, כך שסך הכל תוכלו להשתמש ביתר הבנייה לתשע שנים.

שני סוגי מרפסות שונים

כאשר מוסיפים מרפסת לבניין ניתן לבחור בין שני סוגי מרפסות עיקריים. הסוג הראשון הוא מרפסת עמודים. הוספת מרפסת לבניין מסוג מרפסת עמודים מתבצעת בשיטת בנייה ותיקה יותר המכונה "בניה רטובה". בשיטה זו משתמשים ביציקות בטון, מלט וקידוחי מוטות ברזל. כל מרפסת נתמכת על ידי המרפסת שמתחתיה ותומכת במרפסת שמעליה. בזמן הבנייה עלולים להיות פיגומים ונזק לסביבה הקרובה לבניין כמו גינות. מדובר בשיטת בנייה איטית ומלוכלכת. 

הסוג השני הוא מרפסת תלויה. הוספת מרפסת לבניין מסוג מרפסת תלויה מתבצעת בשיטת בנייה מתקדמת יותר המכונה "בנייה יבשה". בשיטה זו משתמשים בקורות פלדה המחוברים לקירות החיצוניים של הבניין. בשיטה זו תהליך הבנייה מתקצר באופן משמעותי כיוון שהתכנון והביצוע נעשים במפעל. בצורה זו הדיירים כמעט לא מרגישים בהפרעה לשגרת החיים שלהם. בנוסף, בשיטה זו ניתן לתכנן ולעצב את המרפסות באופן גמיש. שיטת הבנייה הזו נחשבת לבטוחה ויציבה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמדובר בשיטה יקרה יותר.

בחירת חברה איכותית לתהליך הבנייה

בהוספת מרפסת לבניין, כדאי לבחור חברה איכותית, מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון. מומלץ לבחור בחברה המתמחה בהוספת מרפסות על פני בחירת קבלן או קבלן שיפוצים מכיוון שהתהליך כולל בירוקרטיות ופרוצדורות שונות שעשויות לקחת זמן רב. חברה מתאימה תוכל לטפל בכל השלבים של התהליך- החל מקבלת אישורים מהשכנים ועד להוצאת היתר בנייה ולתכנון הנדסי ועיצובי. 

כאשר אתם בוחרים חברה מומלץ לבצע גם השוואת מחירים. על ידי השוואת מחירים תוכלו לבחון מה טווח המחירים להוספת מרפסות בשוק. כך תוכלו לבדוק מה כל חברה מציעה עבור המחיר שהיא גובה. ההמלצה שלנו היא לא להתפשר על החברה שמציעה את המחיר הזול ביותר אלא לשקלל מחיר נמוך לצד איכות. חברה איכותית תוכל להבטיח לכם איכות וביצוע מעולים כך שתהנו ממרפסות איכותיות, יציבות ובטיחותיות.

מה המחיר של הוספת מרפסת לבניין?

המחיר של הוספת מרפסת לבניין הוא לא חד משמעי והוא מושפע בעקבות גורמים שונים. בין הגורמים שישפיעו על המחיר נכללים גורמים כמו סוג הבנייה, המורכבות של הפרויקט וההיקף שלו, כמות המרפסות, החומרים והאביזרים הכלולים בתהליך ועוד. לדוגמא, במידה שתבחרו במרפסת תלויה או במרפסת עמודים תהיה לכך השפעה על המחיר. אם תבחרו מעקה אלומיניום או מעקה מזכוכית מחוסמת תהיה לכך השפעה על המחיר. לכן ההמלצה שלנו היא לבחון את כל הפרמטרים הנדרשים לבנייה ולקבל הצעת מחיר שרלוונטית לכם. באופן ממוצע המחיר להוספת מרפסת לבניין ינוע סביב 40,000 שקלים וישתנה בהתאם לגורמים שציינו. 

הרווח גדול על ההפסד

כפי שציינו קודם, עם הוספת מרפסת לבניין, ניתן להעלות את ערך הנכס שלכם בין 10 ל-20 אחוזים. כלומר, יש לדיירי הבניין אפשרות להנות מרווח משמעותי שעולה על הוצאות ההשקעה בהוספת המרפסת. חשוב לזכור כי תהליך הבנייה כולל הוצאות, אך במקרה של בנייה משותפת בה ייקחו חלק רבים מדיירי הבניין, ההוצאות יופחתו באופן משמעותי. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!