עלות בניית מרפסת שמש

תוכן עניינים

כמעט בכל הבניינים של היום, מתכננים דירות עם מרפסות שמש. אך ברוב הבניינים של פעם אין מרפסות ואם יש מדובר במרפסות קטנות. לכן, אנשים רבים מחליטים לבנות מרפסת שמש בעצמם. במאמר הבא נסביר מה כולל התהליך ומהי עלות בניית מרפסת שמש. 

 

מהי מרפסת שמש?

לפני שנרחיב על עלות בניית מרפסת שמש נרחיב מהי בכלל מרפסת שמש. מרפסת שמש היא מרפסת חיצונית שניתן לגשת אליה ישירות מהדירה. בהתאם לחוק, מרפסות שמש אינן נחשבות לחלק מהשטח המחושב של הבית לצורך מיסים או מכירת הנכס. זאת אומרת שאם תוסיפו מרפסת לדירה שלכם, עד לגודל של 14 מ"ר לא יהיה עליכם לשלם ארנונה. בנוסף, במידה שהדירה שלכם לא תעלה על 140 מ"ר לאחר הוספת המרפסת לא תאלצו לשלם היטל השבחה. בניית מרפסת השמש יכולה לשמש למגוון שימושים שונים כמו למשל: גינה קטנה לצמחייה, מקום לאירוח אורחים, אזור אחסון נוסף, מקום למנגל ועוד. חשוב לזכור כי עיצוב המרפסת והגימור יכולים להוסיף לה מראה אסתטי ולשפר את איכות החיים בבית.

עלות בניית מרפסת שמש

מה היתרונות בבניית מרפסת שמש?

בניית מרפסת שמש מציעה שני יתרונות משמעותיים. היתרון הראשון הוא שיפור איכות החיים של הדיירים. זאת מפני שעל ידי בניית מרפסת שמש אתם יכולים להגדיל את שטח הבית ולנצל את המרפסת שלכם לצרכים שונים כמו פינת ישיבה, מקום אירוח, מקום אחסון ועוד. בנוסף, המרפסת מאפשרת לכם להנות מהשמש ומהאוויר הטרי, גם כשאתם בתוך הבית. 

היתרון השני בבניית מרפסת שמש הוא העלאת ערך הנכס שלכם. כאשר אתם מוסיפים מרפסת שמש לדירתכם, אתם משפרים את מראה הנכס ומעלים את ערכו. לדוגמה, אם הנכס שלכם שווה 2 מיליון שקלים, הוספת מרפסת שמש עשויה להעלות את ערכו בין 10% ל-20%, כלומר בכ-200,000 שקלים לפחות. כך תוכלו להתאים את המרפסת לצרכיכם האישיים, לרבות מקום למנגל, מחסן או פינת ישיבה ובנוסף תוכלו לגבות יותר על הדירה בעת מכירתה.

 

מהי עלות בניית מרפסת שמש?

עלות בניית מרפסת שמש משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו שיטת הבנייה, מורכבות הפרויקט, היקף הפרויקט ועוד. לכן קשה לקבוע באופן חד משמעי כמה תעלה המרפסת. יש לקחת בחשבון, שעלות בניית מרפסת שמש כוללת תשלום לשני שלבים- שלב התכנון ושלב הבנייה. 

  • שלב התכנון- השלב הראשון בתכנון המרפסת הוא שלב התכנון, מדובר בשלב ארוך יחסית שמכיל תשלומים עבור התכנון עצמו ועבור קבלת האישורים והיתר הבנייה מהרשויות. חשוב לבצע תכנון הנדסי מפורט ולבחור בעיצוב המתאים למרפסת. כל הפעולות הללו תורמות להשלמת שלב התכנון המקיף להקמת המרפסת.
  • שלב הבניה- השלב השני הוא שלב הבניה. מדובר בשלב קצר יותר אך חשוב מאוד בתהליך הבנייה של המרפסת. המחיר לשלב זה תלוי במספר גורמים שונים כגון מורכבות הבנייה, סוג המרפסת, היקף הפרויקט והאביזרים הנדרשים. בממוצע, עלות בניית מרפסת שמש יכולה לנוע בין 5,000 ל-7,000 שקלים למטר רבוע. עבור מרפסת בגודל 12 מטרים רבועים, המחיר יכול להגיע לכ-60,000 שקלים ואפילו יותר. חשוב לזכור שהמחיר הסופי ייקבע על פי הצרכים הספציפיים של הפרויקט והמספרים הללו הם כלליים. 

 

מה הגורמים המשפיעים על העלות?

כפי שציינו, קיימים מספר גורמים המשפיעים על עלות בניית מרפסת שמש- 

  • שיטת הבנייה

הגורם הראשון המשפיע על עלות בניית מרפסת שמש הוא השיטה בה נבנית המרפסת. קיימות שתי שיטות בנייה עיקריות לבחירה- מרפסת עמודים ומרפסת תלויה.

  • מרפסת עמודים- מרפסת זו נבנית בשיטת בנייה רטובה בה משתמשים ביציקות בטון, מלט ובמוטות ברזל. כל מרפסת נתמכת על ידי המרפסת שמתחתיה וכל מרפסת תומכת במרפסת שמעליה. מדובר בשיטת בנייה איטית ומלוכלכת מאוד שאינה מתאימה ליישום על בניינים ישנים מהחשש ליציבותם. בכל זאת, ניתן לבנות מרפסות גדולות יחסית בצורה אחידה.
  • מרפסת תלויה- מרפסת תלויה נבנית בשיטת בנייה יבשה בה משתמשים בקורות פלדה שנתלים על גבי הקורות החיצוניים של הבניין. מרפסת תלויה היא בטוחה ויציבה. התכנון והביצוע של קורות הפלדה מתבצעים במפעל וכך ניתן לקצר באופן משמעותי את משך הבנייה והדיירים כמעט לא מרגישים פגיעה בשגרת החיים שלהם. עם זאת, מדובר בשיטת בנייה יקרה יותר. 
  • אביזרים נלווים

עלות בניית מרפסת שמש מושפעת גם מהאביזרים הנלווים לבנייה. יש לבחור את סוג הריצוף למרפסת, כמו גם את סוג המעקה. בנוסף, יש לקחת בחשבון תוספות נוספות כמו מנגל, ג'קוזי, תאורה, ברזי מים, גז ועוד. כל החלטה כזו תשפיע על המחיר הסופי וכדאי לקחת אותה בחשבון בשלבי התכנון ובהחלטות הקשורות לבנייה.

  • מורכבות הפרויקט

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעלות בניית מרפסת שמש הוא מורכבות הפרויקט. למרות שתהליך הבנייה עצמו לא נחשב למורכב במיוחד, ישנם מקרים בהם הפרויקט יכול להיחשב כמסובך. למשל, אם נדרשת גישה מיוחדת למיקום המרפסת, יכול להיות צורך בבדיקות הנדסיות מתקדמות, שימוש בכלים כבדים, והעברת תשתיות. כל אחד מהגורמים הללו עשוי להוסיף למורכבות הפרויקט ולהעלות את המחיר. 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

צרו איתנו קשר:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!